Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det skrives side opp og side ned fra morgen til kveld. Før hjalp det på aksjekursen. Men nå betrakter vi egentlig de siste krampetrekningene… :face_with_head_bandage: Stakkars alle de som ble “lurt” inn i Ultimo av alle de positive innleggene… som virket faglig sterke indikasjoner på suksess. :thinking:

Det er når alle optimister er blitt pessimister at det snur, sies det. Vi må vel være nær nå.

1 Like

Når kjøper 350 på 53,90 så dukker samme antall til samme pris opp igjen og igjen, skjulte ordre der altså

De 20 største aksjonærene ser ut til å være fornøyde med dagens pris, de benytter ikke muligheten til å akkumulere på disse nivåer. Det jeg begynner å lure på er hvordan de tenker de skal tjene penger på sin investering i PHO. De må ha tro på caset og aksjekursen må betydelig opp skal de komme seg ut og realisere noe gevinst. Tenker de på oppkjøp, Briarwood sitter på mange aksjer som det er vanskelig å selge over børs. Vi så hva skjedde da de solgte 300 000 aksjer. Merkelig at de ikke signaliserer at de har tro på PHO og kjøper mer. Det gjelder også de andre store aksjonærene men de gjør veldig lite.

Bare sitter å funderer ingen interesse ingen volum. Her gjelder det å holde ut.

Det ble da en tiøring idag :smiley:

3 Likes

Og så faller 10-øringen ned?:joy:

1 Like

På dialekt, så dætt t… ned

Ny bunn for året idag? Eller henter den seg inn igjen?
Det vi ser nå er ikke godt å forklare med selskapshendelser. Generell kapitulasjon på grunn av verdensituasjonen?

Ikke kapitulasjon. Da hadde det vært mye volum.

Ser man på tidligere ganger den har vært her nede har det vært volumspike, noe som igjen tilsier at man hadde mangen villige selgere på dette nivået.

Hvis man IKKE får volumspike nå, kan det tolkes som at der nå er tømt for likviditet på dette nivået. Og ved rally ikke skal være behov å kjøre pris ned i dette området igjen.

Time will show :man_shrugging:

Edit: Ligger en low på 52 fra februar som ikke er blitt brutt, istedenfor har det vært små higher lows på testene i etterkant. Naturlig hvis det ligger stoploss osv under dette nivået.

6 Likes

Blitt veldig stille på PHO tråden nå, det meste er vel sagt, venter bare på nyheter som vi vet kommer.
På aksjonær listen ser jeg sakte økning blant de 20 største. Det er kommet en ny konto inn og skyver Mustang Capital ut av listen. Det er nå to konti for VERDIPAPIRFONDET KLP AKSJENORGE IN.

2 Likes

Det er ikke så mye å diskutere om dagen - og det er knapt omsetning - så det er bare å vente på nyheter/triggerne som kommer.

1 Like

Jævelig kjedelig, men jeg har bare vært med i 3 mnd så skal vel bare slappe helt av tenker jeg

Partner (Asieris) til Photocure presenterer rapport (kvartal)

Apr 25, 2024

(03/2024)

TTT i biotek. I 5 år har vi ventet på Cevira og Hexvix i Kina. Vi er heldigvis på siste strekket nå.
Har inntrykk av at tålmodigheten blant investorer er langt mindre nå enn for bare, skal vi si, 2 år siden.
Mulig alle floppene innen biotek i denne ventetiden er litt av årsaken til det…

2 Likes

Status for Cevira er nå forandret under ‘Pipeline’ på Asieris sin webside. Pilen har krysset over i NDA feltet.

17 Likes

Den har beveget seg siden dette faktisk. NÅ kan det ikke være langt unna :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 Likes

Det er i grunnen ikke noe særlig negativt å skrive om Photocure for tiden. Diskusjonen har vært nokså balansert.
Mange andre biotek selskaper har hatt mye ubalanserte innlegg. Overveinde positive innlegg, og resultatet ser vi nå. Mange har brent seg, sitter fast i ruinene.
Godt for min egen part at jeg har sittet fast i Photocure slik at ikke jeg også ble blendet og kjøpt meg inn i luftslottene. :grimacing:

2 Likes

Ser jo ut som, ut i fra sliden, at de er klare til å sende NDA nå i og med enden på pila er nådd den stipla loddrette streken.
Det betyr vel at vi står på startstreken

Det er faktisk litt etter hvordan skjerm man ser dette på, hos meg har pilen ikke krysset over i NDA feltet, men ligger tett inntil den stiplete linjen. Når jeg så dette på en buet skjerm var den lang inn i NDA feltet.