Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Tror shorten har fått god support av engstelige småinvestorer som trekker seg ut av aksjemarkedet hver eneste dag, med tildels store tap. “Brennt barn skyr ilden”, så de kommer neppe tilbake på en stund. Man ser det jo litt på aktiviteten på fora også. Før Russland gikk til krig og dyrtiden startet var det mange som skrev. Nå er det nesten dødt. På Hegnar f.eks. der trådene for noen år siden kunne fylles på en uke er der nesten ikke aktivitet lenger.

1 Like

Det har du sikkert rett i, men at det er aktører som vi ha kursen ned er det bare å se på handlemønsteret. Som eksempel nå kom det en kjøper inn og kjøpte 1000 aksjer men i samme sekund solgte algoen 93 aksjer og fikk kursen ned til 3 år lav igjen. Det er ingen småinvestor som gjør noe sont.

Er det virkelig så galt i PHO at vi skal være nede på 3 års lav?

Ja, handle mønsteret er veldig rart og det virker som om noen ønsker å presse kursen ned hver eneste dag. Hvis det skulle komme et skamtilbud på aksjene, så kan jeg aldri tenke meg at styret kan anbefale et slikt bud. Det ville i så fall være sensasjonelt når DNB mener at selskapet er verdt mer enn det dobbelte. Det er mulig at man kan prøve å kjøpe seg opp til over 50% over børs, men da tror jeg at de må betale dyrt for den siste aksjen og som blir prisen ved tilbudsplikt.

Trodde jeg var lur når jeg kjøpte på 55.4. Vel, får trøste meg med at jeg er minst like lur som DNB…

Jeg har forsøkt å følge linken du henviste til, men ingenting skjer selvom jeg har fyllt inn for pin og ref. Hva kan være grunnen til det?

Det ser ut som linken (hentet fra Photocure’s nettside) ikke er komplett.

Anyway - du kan gjøre det slik:

Gå til VPS: https://investor.vps.no/garm/auth/login

Logg inn med Bank Id

Velg kontofører (der du har PHO aksjene)

Velg Hendelser fra menyen – og deretter Generalforsamling

Da skal du få opp Photocure, som du klikker på

Klikk på knapp nede «Forhåndsstem» - da får du opp skjemaet.

Hvordan å stemme:

www.vps.no

Select fra MyVPS:

Select Bank på Mobil:

Logg på:

Select General Meeting:

Screenshot 2023-04-26 at 21.27.48

Select Photocure:

Scroll down utfyll enroll og vote advance:

Screenshot 2023-04-26 at 21.28.40

Ikke gi advance vote med delegation av vote… gjør ting ugyldig.

2 Likes

Does anybody follow Imagin medical? Small company who maybe will make some noise soon?
Same area as Pho.

Samme area som Karl Storz tenker jeg.

Hardware yes.

Vurderer om jeg burde ta en inngang her eller ikke. Det som skremmer meg mest, er hvorvidt det blir dårlige tall på kommende kvartalsrapport, noe jeg ikke har forutsetning for å vurdere, samt jeg misliker støyet om tidligere personer fra NANO som er på vei over til styret i PHO. Til slutt blir jeg bekymret fordi Investech nevner PHO som en av dem som nylig har gitt salgssignal i en artikkel i E24 i går. Det som gjør at jeg er fristet til å gå inn, er fordi aksjen er veldig oversolgt og ligger på teknisk motstand. Jeg håper dere kan dele mange argumenter for å kjøpe og også la være å kjøpe på nåværende nivå?

PHO har skuffet hver kvartal så lenge jeg kan huske, så er det different this time, det er det vi PHO aksjonærer krysser fingrene for. Det er mange triggere fremover som har stor betydning for fremtiden til PHO. Du har sikkert læst de fleste men vi er nå avhengig at PHO viser vekst i omsetningen nå i Q1, DNB har 103 mill som forventet omsetning. Kommer resultatet over det kan vi få en fin oppside. I tillegg må vi ha god fremgang i antall nye scope i US. Kan ikke gi deg anbefaling i noen retning, du må gjøre din vurdering, ingen gevinst hvis en ikke tar risk.

3 Likes

Dette skrev Schneider for 2 år siden:

“Imagin is a capital equip mfg intending to compete with Karl Storz/Wolf/Olympus by making a dual screen blue light cystoscope. They still use their cystoscope with our product Cysview in order to see the tumors under blue light. In fact, many of the images and quotes they use on their website or press releases are ours. We know iMagin well and I know their CEO Jim. They have 18 more months of developing their machine and then they will submit to the FDA for approval. We don’t expect their blue light cystoscope in market until end of 2023/24.”

4 Likes

Merkelig om ikke denne aksjen skal klare EN grønn dag snart.

Ja det må være en feil i aksjonærlistene til PHO i dag 20 største har kommet opp i 73,3%

Ikke fått lest gjennom men deler den siden artikkelen er fra igår og trolig omhandler PHO

Lyser opp og angriper kreften innenifra - Apollon (uio.no)

Morgen Stanley er plutselig største eier??

Kanskje briarwood er registrert plutselig to steder samtidig, sannsynligvis en feil ja

For under ett og ett halvt år siden var mer enn 50% av aksjene eid utenfor topp20.
Nå bare 26%.
Hvem er de dumme? De mange som trekker seg ut? Eller de få som kjøper stadig mer?

1 Like

Ganske enkelt, de som har solgt seg ned eller ut fra 110 og nedover til 55 har uten tvil vært de smarte så langt

3 Likes