Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Hej Norge

Bliver ingen rekyl — er bange for at denne kurs er det nye niveau indtil der kommer kursdrivende nyheder — desværre 🥲

Rundt 35 Danske kroner for denne aktie er helt i skoven 😵‍💫

Spetalen har ret i sin påstand på Hegnar i dag🥸

Vi taler om Norske Lire i øjeblikket :scream:

Dansken

Sant det. Bra innlegg fra Spetalen, men på den annen side betyr det at norske aksjer (som Photocure) aldri har vært billigere å kjøpe for utenlandske investorer.

Virkelig bånn i bøtta sentiment i denne for tiden. Hadde trodd vi ville se mer positivitet etter forrige kvartalsrapport, men det ser ut til at det er her nede den skal ligge og duppe…

Skulle likt å se et chart på PHO notert i amerikanske dollar, bakser litt med det i tradingview fordi den bare kommer opp med det andre papiret som har ticker PHO.

1 Like

Kan du ikke bare endre til USD ?

1 Like

All time low. Skulle tro selskapet ikke hadde et produkt på markedet slik prisingen av selskapet er nå. Kan ikke sammenlignes med Nano/targo/bergenbio/Ultimo osv. Burde heller sammenlignes med Medistim for eksempel. DS kunne absolutt lagt mer trøkk på potensialet i Kina gjennom Asieris.
Måtte vært atskillig mer lønnsomt for Asieris å kjøpe opp Photocure fremfor å betale milestones og royalties… Synes det er litt merkelig at ikke selskapet er i spill.

1 Like

All time low? Jeg har ikke regnet på det men kan hende du har rett mtp markedsverdi, men kursen har vært langt lavere før. Når det er sagt, det føles ut som ATL, og jeg begynner å lure på om jeg er helt idiot som fortsatt eier aksjen. Hadde ikke trodd at PHO skulle gjøre et så stort negativt innhogg i porteføljen.

1 Like

I dag har vi vært nede på nivåer under 50 kr, det er faktisk lavere enn under den verste Covid panikken.

Vi er nede på samme nivåer som for 4 år siden. Når var det forresten Schneider tok over som CEO?

Oktober/november 2018 tok han over

Gikk et kryss på 104k stk nå.

Takk, da er det bare å konstatere at vi står å stamper på samme plassen nå 5 år senere.

1 Like

Historisk Marketcap :

2 Likes

Det skal mer enn 100% oppgang til for at kursen er tilbake der den var for bare 3 måneder siden.
Man kan jo lure på hva som skulle til for at kursen skulle gå 100%.
Putin død? Fred i Ukraina?
Det siste tror jeg forresten på for inneværende år. :slightly_smiling_face:

Og kursen må vel opp 200% for å ta oss tilbake til toppen for 2 år siden. Lurer fremdeles på hvorfor kursen gikk helt opp til 150 kr den gang. Men det er jo det vanlige innen denne sektoren, opp og ned helt uten mål og mening.

1 Like

Nå er det noen som sliter, eller bevist handling fra en eller flere aktører eller så er det noe fundamentalt galt med selskapet. Jeg sitter til det kommer en avklaring.

Bare å kutte kostnadene slik at de går med overskudd. Sammenligner man med medistim er ikke omsetningen så ulik, men medistim har et betydelig overskudd. Mcap 4-5 milliarder. Photocure 1,3

2 Likes

På en dag som dette kan jeg lure på hva gjør jeg som lille mann på Oslo Børs. :slight_smile:

PHO 1,3 mrd NOK mcap, Ca. 240mio i cash. Civera avtale muligens >2mrd verd.

Jaja. Hva eller hvor er logikken?

Hvis cevira avtalen er så aktuell som mange tror her så hadde ikke aksjekursen vært på full fart ned mot 40 tallet.

1 Like

Det er en negativ spiral som har holdt på alt for lenge. Dette vil snu så lenge Photocure selger produktene sine og holder cashburn i sjakk. Selskapet kan gå i pluss med en gang giringen skrues ned. Tenker at reclassification vil gjøre at scope produsentene må selge sitt utstyr selv, med opplæring og så videre. Da snakker vi om kjempe avanse.

I så henseende, når skal studien på Cevira være klar egentlig, er det ikke ikke minst 3 år siden Asiers tok over Cevira, og de satte vel igang umiddelbart med en klinisk studie på Cevira. Det må vel begynne å nærme seg, det har vel stadig vekk vært forespeilet en snarlig avklaring for Cevira her på tråden ihvertfall det siste halvåret, men ingenting skjer.