Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Nye hverdagen?

1 Like

@koll

Og dette er altså kun rigide scopes. Tenk hvor stort dette kan bli når flex er tilbake i US og Fortec får lagt til dette i produktporteføljen!:exploding_head:

7 Likes

Her er et plott som glatter ut veldig mye, trendene er ikke til å ta feil av - klarer de å holde opex under kontroll, så blir det butikk av cysview til slutt og

Med sånn Opex som vi ser nå, så kunne Q4 for i år ligge an til å bli en absolutt banger:

5 Likes

Føler at det er et godt tegn at US Cysview for første gang i historien gikk i pluss!

Hexvix Europa hadde i 2Q24 i +18,8 millNOK og forbedret seg til 25,6millNOK i 2Q25.

Cysview US hadde i 2Q24 -5,1 millNOK og krabbet over i pluss for 2Q25 med + 0,4 millNOK.

Har jo tidligere ligge i godt over -10 millNOK nivå.

7 Likes

Vi nærmer oss snittet til Briarwood inntreden :partying_face:

Det ligger nok godt over dagens nivå.

4 Likes

Snitter 85-95 om jeg husker rett.

Edit:

Glemte at de kjøpte store mengder aksjer nylig i range 50-60, så de har nok fått ned snittet til rundt 80.

Børspause igjen? Euronext er en jævla vits.

Tror snittet lå langt over 100, du reduserer ikke det så drastiskt med 500k aksjer

2 Likes

Er en konspirasjon for å holde aksjekursen under 70? :grin:

De økte eierskap fra ~15 til 20+ prosent fra des 24 til vår 25, dvs med over 1 millioner aksjer. Så det bidro nok ikke helt lite. Ikke at det er så viktig om de snitter 80 eller 90. Tror i alle tilfelle de ønsker å få solgt hele sin posisjon før heller enn siden (jfr. deres exit fra andre posisjoner i Norden i nyere tid) til en OK pris.

1 Like

Hvilke andre posisjoner satt de i da, og vet du kjøp/salg kurser der?

Nei, husker ikke i farten hvilke selskaper det dreide seg om. Jeg bare spekulerer i at de ønsker exit fra PHO også til «riktig» pris. For oss vanlige dødelige er det positivt at Cevira kommer inn på kurser nord for 70 og ikke på 50, gitt at det er VWAP siste 3 måneder som typisk dikterer premium i et eventuelt bud.

2 Likes

Hvorfor skulle de ønske exit? Det er jo nå investeringen skal begynne å bære frukter

2 Likes

De har holdt i flere år og det har vært trått. Videre er selskapet notert på «feil» børs og store aktører har gjerne helt andre variabler for å flytte rundt på brikkene / milliardene sine. Men drit i hva jeg tror, håper uansett jeg tar feil og at man kan ha PHO på norske hender også i fremtiden.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

De ønsker ikke exit, men det er et PE fond, så om prisen er rett og de er happy med modningen så er strategien alltid til et PE fond exit etter x antall år, 4-5 år er vel normen. Kjøpe, modne, selge.

Hæ? Hva er negativt i det jeg skrev? Om jeg får rett får man et oppkjøp og forhåpentligvis en hyggelig premium innen ~6-12 mnd forutsatt godkjenning i Kina. Det er derfor jeg er investert. Slutt å lete etter fanden på flatmark. Første gang jeg har blitt beskyldt for å ha solgt for å spekulere i oppkjøp og premium. Som regel får jeg kjeft :joy:

En av de mest positive nyhetene! Dette skal være HD flex skop. Og de selges som rimelig tillegggsutstyr til Olympus maskiner! Her kan Pho spare store kostnader. I tillegg selges mer Hexvix pr flex enn faste skop.

"Across Europe, a total of 36 Olympus Visera Elite III blue light cystoscopy (BLC) capable systems were installed since the launch in Q1 2025.

“We fully expect this new state-of-the art equipment to fuel Hexvix growth in the Nordic region and throughout continental Europe this year and beyond,“ Schneider adds."

5 Likes

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies. Continue discussion at Photocure småprat (PHO) :flashlight: 4.