Til å være (djevelens) advokat, synes jeg ikke du gjør en veldig god jobb - fint om du leser hele innlegget mitt😀 Som jeg skrev innledningsvis - det foreligger pr nå ingen endelig godkjent søknad - og selv etter disse meldingene finnes det heller ingen garanti for at vil skje. I aksjemarkedet handler alt om å tolke informasjonen som ligger ute i markedet, gjøre sine egne sannsynlighetsbetraktninger - så får en gjøre en risk/reward vurdering. Med denne samarbeidsavtalen som nå er inngått, fokuset Kina har på dette området, de gode resultatene fra fase 3 (særlig det at det er tilnærmet ingen bivirkninger) og det at Aseris har forberedet seg til en rask “launch” ved ev godkjenning (ikke uvanlig at en har kontakt underveis i behandlingen av søknaden) - sett opp mot at kursen I dag faktisk er lavere enn når Cevira avtalen ble inngått - gjør at jeg anser PHO som et meget interessant investeringsobjekt. Men du og andre må gjerne ha en annen oppfatning.
Til ditt spørsmål om hvor mange av søknadene som blir godkjent, har bl.a Snøffelen nevnt 90 %. Jeg har ikke funnet noe statiskk på det - men
jeg anser i alle fall sannsynligheten ikke for å være noe mindre i dag enn når søknaden ble sendt inn (ref de siste meldingene)