Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

He he, salg av 2 aksjer, resultat: 6,8 millioner lavere markedsverdi :sweat_smile:

PHO

Trist at vi har finansministre som ikke er interessert i hva som foregår i noe så viktig som børshandelen.

2 Likes

Tviler på at robotene presser ned kursene i alle dine aksjer.

Men det som er sikkert er at robotenes inntog på børsene har gjort livet langt vanskeligere for oss mindre investorer. På “den gamle gode tiden” da alle ordrer og forandringer ble lagt inn manuelt stilte man nokså likt med meglerne såfremt man hadde rask internett forbindelse og var rimelig kjapp med musa.

Nå føles det mest som man prøver å spille lynsjakk mot Magnus Carlsen :sweat_smile:

Anonym handel på børsen ble vel mer eller mindre innført for at det skulle bli umulig for retails å følge med på hvordan algoritmene holder en finger på handelen gjennom dagen.

Men til syvende og sist, hvis et selskap har gjort det så bra at mange har lyst til å kjøpe en aksje, så kan man ikke bare presse den ned i lengden.

Vi får heller bare skylde på oss selv at vi sitter og roter med en knust bransje mens andre feirer i det oslo børs er god på. :stuck_out_tongue:

Robotene er et verktøy for de proffe for å få oss amatører til å miste motet slik at de proffe i lengden vinner og vi taper. Det gjelder bare å gjennomskue dette spillet!

2 Likes

Ser ut til at det ble solgt nye 42 189 aksjer utenfor børs igjen…

1 Like

Ja, her er det om å gjøre å kaste ut aksjene. :expressionless:

6 mer så hadde det vært et symbolsk nummer

I’m in it for the long run nå.🏃‍♂️‍➡️

1 Like

Eller å kjøpe mest mulig på en måte som ikke beveger kursen opp…

1 Like

Positive nyheter på rekke og rad, beat på Q, partner opp 80 % i full hausemodus. Hvem skulle trodd om de kikket på kursutviklingen :rocket:

Edit:

Tipper det var Briarwood som tok en ny post off-books. Det får være trøsten.

1 Like

Det klarte jeg uten problemer. Kjøpte ytterligere 6500 aksjer i dag uten at kursen beveget seg opp i det hele tatt. Tvertimot sluttet den ned 3,5% og verdien på min totale beholdning slanket seg 100 000 kr :rofl:

Den depressive kursutviklingen får nok mange småaksjonærer til å miste motet og selge seg ut fordi de frykter at det må finnes negativ informasjon som enda ikke er publisert. Men disse kjøpene fra Briarwood er jo et meget godt bevis på at det ikke finnes slik negativ grunn for kursutviklingen! De, mer enn noen andre, hadde selvsagt visst det i tilfelle. Briarwood posisjonerer seg nå for en forventet trigger!

3 Likes

I det korte bildet kan det godt lønne seg å selge ut selv på disse lave kursene for å sette pengene inn i andre segmenter som er mer lovende enn PHO. Det er alltid tid nok å gå inn senere i PHO om den skulle begynne å bevege seg opp. Historien har vist at det alltid er tid nok å komme seg inn igjen om positive nyheter skulle komme. Det er nok mange som vil selge og ta gevinst på en oppgang og da presses kursen ned igjen og du har tid nok til en fin inngang,

Akkurat den strategien gjelder vel for de aller fleste andre aksjer også? Er det så mange andre aksjer man kan hoppe over til som har en mer spennende trigger enn f.eks. Cevira?

Dette robot snakket blir man uendelig lei av
Som jeg sa alle aksjer man eier mener man selv er urettferdig lavt priset. De står og stanger alle sammen omtrent

1 Like

Den kommentaren må du gjerne rette mot andre enn meg . Jeg er nemlig ikke spesielt opptatt av roboter.:wink:

1 Like

PHO-aksjen var like rar da meldingen kom om vellykket Cevira fase 2 studie så dette “fenomenet” viste seg frem helt likt på d ette tidspunktetn med samme styrke da som nå.
Så , det hele blir jo “opp / ned” når en tar risiko , får et meget godt resultat og blir belønnet med kursfall.

Så denne situasjonen er en heller gammel affære som har utfordret tolmodigheten hos folk flest vil jeg annta.

Photocure har i årevis vært et selskap med enorme muligheter, men som ikke helt har klart å innfri. Tror man på de nye mulige triggere via Kina, og kanskje også at fremtiden vil bli bedre i kjernevirksomheten, så kan man være trygg på at det fundamentale vil vinne til slutt. Det er jo nok av spennende momenter å fokusere på. Dersom man derimot kun fortsatt ser i bakspeilet, bør man kanskje heller frigjøre seg fra denne frustrasjonen.

Nesten uansett hvem jeg snakker med så sier de at indeksfondet går bra, mens alle posisjoner i enkeltaksjer bare går ned