Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Aldri vært borti maken til aksje hvor så mange tilsynelatende er tatt som gissel og tvinges til å eie den. Selge skal de ikke, men skrive tussi-innlegg om og om igjen når kursen lusker vilkårlig rundt på bøssvolum, dét skal de.

9 Likes

Hvordan står det til på space command? :rocket::rocket::rocket:

Sommerferiemodus på Mission Control. Om du har tatt tilbake traden din kan du jo bli med å spamme raketter :rocket: :rocket: :rocket:

Bingo123 - ikke for at være uhøflig, og der er såmænd en hel del sandt i det du skriver - meeeeeen

Det har jeg nu læst fra dig efterhånden i laaaang tid - og det er helt fair at være vred/sur/gal/irriteret/modløs/gnaven, men kan du ikke én af de næste par gange du poster - vende helt om, og så beskrive lidt omkring de muligheder, den tiltro og det håb du har til aktien, siden du stadig sidder investeret i den.

Således at der bare er en micro balance mellem positive såvel som mindre positive sider af casen fra din side.

Det er selvsagt helt OK at være ret så negativ, især set med det hidtidige forløb - men hvorfor så ikke bare sælge, når man i den grad har mistet tilliden til aktien (og det er helt fair) og går og er så negativt præget af dette.

Jeg forstår det ikke…!??

4 Likes

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på med PHO eller hvor stort tap du sitter med. Men hvis du sitter med like stort tap som mange av oss “mindre fornøyde” hadde du nok skjønt at man tør rett og slett ikke å selge seg ut så lenge det finnes et ørlite håp om at ting skal snu til det bedre.

Hvis det snur når man har kastet kortene etter så mange år med ørkenvandring vil jo tragedien være total.

1 Like

Om håpet er ørlite, så bør det jo bære åpenbart hva man bør gjøre. Det meste av bio- og medtech er fullstendig rasert kursmessig siste 3-4 år. I dét perspektivet har PHO klart seg aldeles strålende.

3 Likes

Hej Norge

Ved ikke om det er relevant for PHO ---- meeeeeen AMBU i Danmark har fået godkendt et engangs Endoscope som nu er FDA godkendt.
Bed mærke i at det er designet til Urinvejsundersøgelser :grinning:

Tænkte om det er noget for PHO — i så fald beklager jeg har taget Deres tid :grinning:

Er sendt til Dan :thinking:

Dansken

AMBU’s nye scope handler vist om nyre- og urinrørsten.

1 Like

Er fuld vidende om at så længe der er et håb, så vil man nok i den grad være tættere på en tragedie, ifald man vil et salg ser aktien stige voldsomt.

Jo, jeg kastede kortene for et par år siden, med et mindre 6 cifret tab, men har i år genkøbt, med en gennemsnitligt kurs lidt over 60.

PHO har fordelen ved at have et produkt (måske det bedste) - men desværre også med en lidt mere besværlig ibrugtagning/behandling, som uden tvivl er en af de største forhindringer for en langt større udbredelse, og derved denne for mig, alt for lave kurs.

Men med de tiltag der de sidste par år er sat i gang, (selv om det føles som om, det tager uendelig med tid) - så er jeg tryg ved, at vi er på rette vej til en 3 cifret kurs.

Og det uden at nævne Cevira

4 Likes

Da er nedturen over for denne gang, oppturen er startet og rekylen er et faktum :rocket::rocket::rocket:

Kursen den svinger fortsett en del, og som vanlig faller den ned til 50 og 200 dagers snittet, på veldig lavt volum - og skal vi forholde oss kun til historikken, vil dette være vendepunktet og kursen vil igjen stige (har gjort det gang etter gang den siste tiden). For min egen del er det ikke nødvendig å sjekke kursen hvert minuttet - for hver dag som går kommer vi nærmere beskutningen fra de kinesiske myndighetene når det gjelder Hexvix og Cevira. Det er vanskelig å vite når kursen vil gå på forventningene om beskjed om godkjennelse - men vanligvis skjer det i god tid før den kommer.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er mye gunstigere å være aksjonær i PHO i dag, når vi straks er halvveis i 2024, enn sommeren 2019 (når kursen lå på akkurat samme kurs, nemlig kr 60)…

2 Likes

Det usedvanlige var at ved siste oppdatering var det ingen av de 50 største aksjonærene som solgte eller kjøpte. En person økte med 12000 aksjer. Tolker det slik at de er som meg komfortable med å sitte med sine aksjer men skal vi få et løft må de største dra igang og mulig;

Da er nedturen over for denne gang, oppturen er startet og rekylen er et faktum

En liten observasjon: Det er endel fokus og omtale av hva topp50 gjør av transaksjoner/mangel på transaksjoner, samtidig som det ikke virker som om det har noe særlig med kursutvikling å gjøre.

Hvor kommer konklusjonen om at topp50s bevegelser forklarer eller predikerer en gitt kursutvikling fra?

Små aksjonærer som trader med hverandre? Mange sitter kanskje på gjerdet i påvente av ny status fra Kina. Ihvertfall virker det som Asieris venter positiv resultat med hensyn til godkjenning og kommersialisering av både Hexvix og Cevira. Så her er det bare å holde ut. :person_fencing:

1 Like

Siden den 50ende aksjonæren sitter med over 60 000 aksjer vil de med mindre aksjer kunne styre kursutviklingen med det volumet vi har samt shortere som etter min mening er på banen. Det vil være positivt om det kommer frem at de 20 eller 50 største aksjonærene øker jevn over tid, eller at enkelt aksjonærer med pondus øker. Mustang Capital solgte seg ned til 140 000 aksjer var ikke positivt men har nå sittet i ro. Får vi slike som har vist at de kan tjene penger i aksjemarkedet inn og kjøper vil det styrke aksjen. I mellomtiden får vi bare vente på positive nyheter som kan jo komme når som helst. Nedklassifisering av scope i US har vi nå ventet på i over 1og et halvt år.

Omsetningen viser vel at aksjen er totalt uinteressant for markedet vil jeg påstå.

Ser frem til når Photocure blir oppført på OBX. Slår Cysview/Hexvix og Cevira til slik vi tror, trenger det ikke gå så lang tid før vi opplever det. :hear_no_evil:

Ja ja, det er lov å drømme. :see_no_evil:

1 Like

Photocure er på hovedlista og har alltid vore det

Skrev feil i farten. Rettet opp. :wink:

https://asieris.com/

Legg merke til hvordan Cevira presenteres på førstesiden til Asieris.

1 Like