PHO opp over3% så langt på dårlig Oslo børs dag, FOMO? Ja, riktignok litt lite volum
Ikke kjempelett å fange opp dette, så det er nok en begrenset krets som står for oppgangen.
Volum er veldig solid over 30 millioner aksjer omsatt og partner Asieris stiger 12-13%. Og som nevnt på ruglete Asia marked.
Bid/Ask
8.90 / 8.91
Prev. Close
7.91
Open
7.9
Day’s Range
7.76-8.99
52 wk Range
4.71-8.74
Volume
30.34M
Average Vol. (3m)
https://www.investing.com/equities/jiangsu-asieris-pharmaceuticals#google_vignette
Det finnes ikke volum på oslo børs, sammenlignet med de andre markedene…
FATTIGLUS, det er det vi er
Tipper de som er gode på sånt vil holde det for seg selv til de er ferdig handlet.
Episk hvis Cevira tikker inn på bøsskurs sub 50:sweat_smile:
Ligger skjult å selger på 50,9. får håpe han får bakoversveis
Og der forsvant den
Jeg fikk knødd inn 2000stk mer i morges. Så da slipper jeg å slite håret av meg hele natten om det skulle være noe Cevira news som trigga løftet hos Asieris
Tipper at det som ligger bak oppgangen er at Asieris nå har sendt sitt svar.
Klarer ikke å finne noe på kinaforum enn så lenge. Men bevegelsen og volumet var så kraftig at det er noen som vet noe.
Har de noe annet i pipelinen sin som er “any day now”? Det kan seff være noe relatert til det.
Det blir bare spekulasjoner. Jeg mener å ha lest at Asieris ville komme med melding når svarene var sendt inn. Ingen børsmelding så langt.
Det kan også være nytt rundt potensiell partner for utvikling i USA.
Men uten konkret melding fra selskapet blir det bare spekulasjoner. Det kan være at aksjen var oversolgt, P&D, etc.
Her er alle parametre man vanligvis sporer oppfylt, veldig interessant bevegelse. Spesielt når man tenker på relativ styrke mot resten av de asiatiske børsene for dagen.
- Brudd opp gjennom både glidende snitt og veldefinert siste motstand
- Følger inne i trendkanal som har vært etablert lenge.
- Veldig høyt dagsvolum ift hele denne lange perioden, kun noen få dager som har hatt høyere
- Opp over volumprofil og closer inni gap terreng
Zoomer ut til ukechart, så ser man det enda tydeligere
Alle liker når matematikk-grisen er glad
Er jo naturlig å se dagens kursbevegelser i sammenheng med denne gårsdagens store post utenfor børs…
Eneste news jeg har funnet hittil idag på søk “apl-1702”
I dag steg Yahong Pharmaceutical-U (688176) med 12,26 % og stengte på 8,88 yuan.
Den 24. april 2025 publiserte stillehavsforskerne Zhou Yu, Huo Liang og Rong Xiaojie en forskningsrapport om Yahong Pharmaceutical med tittelen «Kommersialiseringen av APL-1702 går knirkefritt, og tidlige rørledninger går inn i klinisk fase etter hverandre». Forskningsrapporten ga Yahong Pharmaceutical en «kjøp»-vurdering og mente at kursmålet var 13,86 yuan, og at den nåværende prisen fortsatt hadde 56,08 % rom for vekst fra kursmålet. Ifølge beregninger fra Securities Star Data Center basert på forskningsrapportdata publisert de siste tre årene, er nøyaktigheten til forskningsrapportforfatterens inntjeningsprognose for denne aksjen 73,22 %.
Siden rapporten det henvises til er fra 24 April så er det vel merkelig om den var noe utslagsgivende i dagens hopp…
Kan ikke ha vært den heller. Volumet kom plutselig og ut av intet helt på tampen av handelsdagen.
I Kina er 8 et lykketall, så når kursen stenger på 8,88 er det et godt tegn slik kineserne tenker vil jeg anta.
Morsom meme, selv om den litt ulogisk, fordi 8,88 var sluttkursen, slik at de fleste kjøpte vel før noen visste hva sluttkursene skulle bli, all den tid kursen var mellom 8,27 og 8,99 gjennom handelsdagen.