Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Tenker folk exit her etter evt. godkjenning, eller blir man sittende og høste frekke milepælsutbetalinger i uoverskuelig fremtid?

Jeg holder til kursen når 110. Da selger jeg halvparten og sitter med resten “i evig tid”.

1 Like

Mulig denne allerede er er delt, da den kom for noen dager siden :turtle:

9 Likes

Det viktigste får meg er godkjenning, om det blir i juli eller senere spiller ingen rolle.
I mellomtiden vil aksjen stige betydelig!

2 Likes

Oi oi oi, for en fest :partying_face::partying_face: Jaggu løper toget avgårde :snail:

Det er nå tre uker siden vi fikk beskjed om at Asieris «recently» hadde levert Supplementary Materials. Da startet klokken for CDE sin frist på 60 arbeidsdager. Antar det ble levert og mottatt 9. Juni. NMPA virker å ha en frist på opptil 20 arbeidsdager.

Ved utgangen av denne uken kan man med stor sannsynlighet anta at CDE har brukt omtrent en tredjedel av den tilgjengelige tiden til supplementary review.

Hvis vi legger til grunn at CDE bruker halvparten av fristen, kan man forvente at de er ferdige innen slutten av uke 29 (14.–18. juli). Deretter trenger NMPA trolig 5–10 arbeidsdager for å fatte endelig vedtak. Det er kanskje det tidligst realistiske scenariet?

Mulige scenarier (arbeidsdager brukt):

• 20 CDE + 5 NMPA: innen 11. juli :scream:
  • 20 CDE + 10 NMPA: innen 18. juli
  • 30 CDE + 10 NMPA: innen 1. august
  • 40 CDE + 10 NMPA: innen 15. august
  • 50 CDE + 10 NMPA: innen 29. august
  • 60 CDE + 10 NMPA: innen 12. september
  • 60 CDE + 20 NMPA: innen 26 september

Det er selvsagt stor usikkerhet rundt dette. Heldigvis er det ingen offentlige helligdager i juli eller august, men ferieavvikling kan ha innvirkning. Det ser imidlertid ut til at antall feriedager i Kina er relativt lavt.

image

10 Likes

Shocker :joy:

1 Like

Kanskje du og freddys kan spleise på privatfly til neste stasjon så dere kommer med? Får sikkert en liten flytur for 94k

Tror han må betale hele flyturen selv siden Freddy nok er inne for tiden.

Hva er det egentlig som motiverer dine innlegg her?

2 Likes

Haltopen – Tak for alle de gode bidrag du kommer med, du er altid rydelig :+1:

Dansken

8 Likes

Jeg tror det er dette som motiverer @TheObserver sine innlegg her:

Når man ser det der tør man jo nesten ikke dra på lengre kjøreturer denne sommeren :joy:

Men når jeg tenker meg om så satt jeg og drakk König Pilsener på uteserveringen i parken nede i Kiel for 2 år siden når jeg oppdaget at PHO plutselig var opp 50%, hadde jo vært fantastisk hvis man kunne få en reprise på den opplevelsen :grinning_face_with_smiling_eyes: :rocket: :chart_with_upwards_trend: :beer:

3 Likes

Det finnes heldigvis aksjer som leverer bedre enn - 7 % på året når verden går til nye all time highs, så den reiseruta får dere helt i fred for min del.

Men kos dere med både tog- og flyturer, noen trives med Ryanair og Vy, andre nyter livet med Qatar Airways :wink:

TheObserver - de to siste innleggene dine er helt intetsigende, mener du at en ikke skal investere i en aksje kun basert på kursutviklingen det siste året? For du har snakket varmt om bl.a TGS, som har gitt en avkastning på minus 30 % det siste året. Sammenligner vi PHO og TGS også basert på 1 mnd, 3 mnd, 6 mnd kommer PHO også bedre ut - så hva er poenget ditt?

Skulle vi fulgt dine råd de siste årene hadde vi verken hatt penger til t-bane eller trikk…Så vidt jeg har fått med meg har nesten alle biotek selskapene du har snakket varmt om gått rett vest - mens et av de fått som nå er på vei til å få godkjennelse av enda et nytt produkt, er du negativ til fordi kursutviklingen har vært dårlig det siste året? Som jeg har sagt tidligere, jeg tar det helt med ro at du er negativ til PHO.

9 Likes

Helt enig, TGS har falt mye i år, men det spiller ingen rolle når man handler den på 74,5 og den stiger solid etterpå.

Problemet med PHO er at den har gitt en annualisert negativ årlig avkastning på 4 % siste fem år mens børsene annualisert er opp 15 % pr år, eller 100 % på fem.

PHO er ikke en one time flopp, den har vært kjedelig og uinteressant for markedet siste fem årene. Dette er ikke et fase I eller II selskap, de er kommersielle men henger på ingen måte med oppdriften i et bredt marked som stiger jevnt og trutt. Å kjøpe andre bingoaksjer gjør man fordi man gambler med noen kroner, jeg antar at motivet for å kjøpe PHO for fem år siden var å skape alfa i forhold til den brede børsen? Den har negativ alfa på godt og vel 20 % pr år, det skal man være bra biased for å være happy med.

Jeg fraråder ingen å kjøpe PHO, se på Freddy, han har jo skjønt det og tjener penger på at toget kjører fra Oslo til Lillestrøm annen hver måned. Man kommer aldri frem til Trondheim, men å humpe frem og tilbake mellom et par stasjoner kan jo være gøy det :grin:

1 Like

Jeg kan i alle fall forsikre deg for min egen del at det er ikke historikken til Photocure som har medført at jeg dette året har valgt å investere i selskapet.

Jeg heier på deg jeg Rockpus, håper du gjør deg en skikkelig kule :muscle:

TheObserver - jeg er uenig i at PHO har vært kjedelig og uinteressant de siste 5 årene, i likhet med TGS har det vært en negativt avkastning (5 år), men kursen har i løpet av denne perioden hatt mange fine berg og dalbaner (og mange har tjent mye penger, men hvilken interesse har det å fortelle når en har kjøpt/solgt på et anonymisert forum (særlig i ettertid?). Videre er jeg helt uenig i at PHO ikke er et vekts-utviklingsselskskap - og imotsetning til deg er jeg mer opptatt av å investere i et selskap basert på fremtidsutsiktene, ikke kun historikk.

Jeg merker meg derimot argumentasjonen til enkelte skribenter - som er veldig selektiv avhengig av om en er investert eller har solgt (og ønsker lavere inngang). For min del er det alltid positivt når skribenter velger å bruke tid på å snakke ned en aksje (alle har en agenda) - men jeg synes det er uting at en på samme tråd snakker opp andre selskaper en er investert i.

I likhet med deg, som har kjøpt TGS, regner jeg med at du mener fremtiden er lysere (ihvertfall kursmessig) for dette selskspet enn den har vært den siste tiden - på samme måte som investorene i PHO - og da regner jeg med at du samtidig mener det er lite relevant å trekke frem kursutviklingen det siste året/årene. Kan for ordens skyld nevne at kursutviklingen - fra første innlegget jeg registrerte når du ga uttrykk for at PHO var helt uinteressant for deg - har vært bedre i PHO enn TGS.

1 Like