Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Så spørs det jo bare om ledelsen velger å eksponere aksjonærene for den innteksstrømmen eller ikke da. :stuck_out_tongue:

Foreløpig sitter vi jo med en liten ledelse som har spist opp hele bunnlinjen til selskapet i årevis med kompensasjonspakken sin.

Hvis Cevira godkjennes og Asieris lykkes moderat bra med kommersialisering burde jo Photocure kunne bli en utbyttemaskin av en aksje.

3 Likes

My (personal) priority is now growth.

1 Like

Ja, jeg forstår ikke at Styret stilltiende aksepterer samlede «lønnskostnader « på nærmere 300 mill kr, dvs et snitt på knapt 3 mill kr pr ansatt. Dyrt, veldig dyrt…
Alene en åpenbar stor kost.synergi for en potensiell industriell kjøper av selskapet.

3 Likes

Kanskje på tide å bytte ut [quote=“Snoeffelen, post:5107, topic:42599”]
(personal) priority
[/quote] med en billigere variant som kan prioritere aksjonærenes priorities…

Kan man ikke i det minste avvente cevira-avgjørelsen før man begynner å poste innlegg om hvor raskt man forventer PHO er solgt.
Innen utgangen av 2026 er allerede “gjettet”.
Noen som vil gjette raskere?

Her er noen sitater om Photocure hentet fra 2020-2021:

3 Likes

Skjedde der noe mellom 20/21-26 skal tro som kanskje man bør nevnes i sammenheng til hva du postet der ?

Drømmer og fantasier er jo det som har holdt oss oppe i denne sektoren!
Samtidig forsøker vi å glemme hva vi har gått glipp av som ikke heller satset på fond for mange år siden. :sweat_smile:

2 Likes

mye som har skjedd i selskapet siden den tid.

Poenget mitt er at å snakke om når selskapet blir kjøpt opp, har man altså gjort i mange år allerede.

Ja jeg skjønte poenget ditt, men jeg mente det kanskje bør sees i sammenheng med større negative hendelser som skjedde etter de postet det der?

Hva hadde dagens kurs vært om flex rulla på videre fra 20/21?

Ikke flere Drømme og Fantasier — Her er fakta, har tidligere lagt billede og kommentar ind på forum — Prøver at distraherer fra overtagelse :rofl: :rofl:

Vi skal være, —senest i dag være i den sidste boks – altså MAX 10 (Arbejdes) dage til endelig afgørelse + måske 1 dag eller 2 for de sidste dokumenter inden annoncering af beslutning.

Med andre ord – ANY day now, kan lige nåes inden Q regnskab fra PHO (18 feb) og inden Forårsfestivalen i Kina som starter 17. feb i år !!!

Spændende tider

Dansken

4 Likes

Er det ingen sannsynlighet for at beslutningen om godkjennelse kan komme når den er fattet, det vil si hvert øyeblikk?
Dersom jeg tolker siste boks/steg, er vel det mer formalia?

jeg lever i håpet!

1 Like

Håper for all del at det ikke kommer å skje.

Jeg har lenge lurt på hvorfor det skal ventes helt til slutten på fristene, every step on the way.

Hvis Cevira er så viktig for Kina som mange hevder er det jo merkelig at man ikke har fått skikkelig fortgang i dette for lenge siden.

Photocure har selv sagt, at de kigger på opkøb/licenser inden for deres eksisterende område, så hvis der kommer et opkøb, vil det være noget, der understøtter deres diagnostiske platform.

Press Release – Oslo, Norway, October 15, 2025: Photocure ASA

Our partnership with ISC is part of Photocure’s strategic focus on advancing precision diagnostics in uro-oncology. Building on its strong track record and established credibility in bladder cancer diagnostics, Photocure aims to leverage leading innovative technologies to grow a portfolio of complementary diagnostic solutions to address the evolving needs of patients, physicians, and the broader healthcare community.

Nettopp, jeg tviler ikke på at de vil klare å rote bort milestones og andre inntekter. Det er derfor jeg håper at PHO blir kjøpt opp fortest mulig.

Rask exit på noenlunde ok pris hadde vært en drøm.

Jeg har ikke trua for å være ærlig.

2 Likes

Kan ikke være mere enig ---- ufatteligt når Cevira trænges så hårdt – får håbe det bliver godkendt.
Virker som alle step i diagrammet er gået tiden ud ++ :grimacing:

Men som jeg skriver (Any Day Now) – håber de kan finde “The Pensil” hurtigt nu og få det godkendt :crossed_fingers:

Dansken

1 Like

Ønsker en “Slow” exit på en Super ok pris
Jeg har trua for at være ærlig :rofl:

IRONI kan forekomme :partying_face:

Dansken

1 Like

Det bliver ikke et milliard opkøb.

Pho investerer allerede i deres platform med AI og nyt cystoskop i samarbejde med RW.
Så et nyt diagnostisk produkt eller et nyt fluorescerende diagnostikum vil kun skabe større cashflow.