Blir gøtt å få deg om bord igjen så det blir bulling i steden. JPM-SE show i listene, så kursen beveger og burker seg deretter.
Ja ser de har solgt 150 000 aksjer de siste dagene. De har ikke vært så lave på et års tid, vi får følge med på når de snur. I tillegg har de sikkert solgt de to andre dagene som vi ikke har sett enda.
Ja, prising handler mye om fremtidsutsiktene - og dagens ebit er vel ikke bedre i Aseris, et selskap som er priset til over 11 mrd og som har uttrykt at Cevira/Hexwix er deres hovedprodukter. De kinesiske investorene har tydeligvis større tro på fremtiden til disse produktene…
Jeg vet at dette er veldig forenklet (Aseris har mer i pipelinen, større kontantbeholdning og vil ved suksess sitte med større del av fortjenesten ved salget av Cevira/Hexwix) - poenget mitt er at sammenlignet med mange andre selskaper (også på OSE) er min oppfatning at mCAP til PHO er lav basert på fremtidsutsiktene, hvilket er grunnen til at jeg er investert i PHO.
Drøyer til 68.5.-
Lykke til, huske å sende julekort til JPM-kverna.
10 working days fra i dag var det ikke? 
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Har en monorail med manuelt opptrekk å selge deg om du tror Asieris sin kursutvikling og 10mrd+ mcap skyldes én eller to knapt ph1-ready assets eller litt generikainntekter 
Nei, det er faktisk fundert i PHO sine trauste assets.
Hva tror dere sannsynligheten er for at Asieris kommer med et bud på PHO så snart godkjenning for Cevira er et faktun. Jeg vil si mer enn 50%. Må være lett for Asieris å hente inn disse pengene men de må nok opp i pris skal vi si 150+
Hvis de tror på egne prognoser må det være en no brainer.
Tror også selskapet er modent for- og ønsket solgt av Briarwood. Hvor lang tid det evt. tar og til hvilken premium er en annen sak. Gjetter innen utgangen av 2026.
Hvorfor vil du inn i “trauste” PHO der du mener selv cevira er priset inn?
Der kommer ikke noget bud hverken fra Asieris eller Immunetybio, det er to helt forskellige verdener- regulatorisk, kommercielt og organisatorisk.
De penge som Asieris tjener på Cevira skal bruges på markedsføring, R&D og for at få de næste produkter i deres pipeline på markedet.
Photocure er et rendyrket diagnostisk oncology-selskab, og selv om produkterne er komplementære, er der begrænset strategisk rationale for et fuldt opkøb.
Det jeg mener er at noe Cevira definititv er priset inn, betyr ikke at det ikke kan vær mer oppside, spesielt fra dagens kurs.
Helt uenig i at det ikke det kan være en god strategisk fit / rasjonelt for Asieris å sikre seg full kontroll over Cevira og Hex for en billig penge. At det ikke gir mening for Immunitybio er en annen sak (aldri forstått hvorfor det selskapet har blitt nevnt).
Selv om det er priset inn en sannsynlighet for at Cevira lykkes regulatorisk, og den prosenten er høy, så er enden på visa likevel binært, jeg tror det gjør at oppsiden er mer enn sannsynligheten skulle tilsi regulatorisk.
Videre så er det en «følgefeil» av godkjenning og det er muligheten for oppkjøp. Asieris kjøper ikke Photocure hvis ikke Cevira får godkjenning.
Så en Cevira-godkjenning åpner flere dører.
hvad køber Asieris egentlig?
US/EU diagnostic forretning, en salgsorganisation de ikke har brug for og regulatorisk kompleksitet.
Asieris har allerede fulde rettigheder til Cevira
Samt Hexvix-rettigheder i Kina.
Og så søger de ny partner i US/EU hvorfor så ikke bruge Pho?
Hvis Asieris ønskede fuld kontrol, hvorfor blev aftalen så struktureret som royalty og ikke med en købsoption?
Hvorfor tror du oppkjøp gjerne skjer først etter regulatorisk risiko / godkjenning er avklart? Om ikke man ser rasjonalet for å slippe alle royalties og ta over det som måtte vurderes som relevant av PHO sin tilstedeværelse og organisasjon/know-how i EU/US, så vil man ikke se.
Kanskje fordi PHO ikke ville selge alle rettigheter til den prisen Asieries tilbød på den tiden.
Men det endrer ikke på at de kan forsøke å kjøpe den igjen etter at godkjenning er gitt