Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Her jeg er mest spent.

All vekst hittil har jo stort sett bare kompensert for bortfallet av flexbiten. Dette bør snart være faset ut og man vil faktisk se den reelle veksten.

1 Like

Mer enn kompensert for det har jo vært vekst. Men klarer de opprettholde takten når flex er 100% faset ut så blir det hyggelige tall fremover :slight_smile:

5 Likes

Tenker du på det tullet som en hadde på HO? :rofl:

Ikke verdt å bruke en kalori på, så langt har Usa ikke gått i pluss. Blir det massive overskudd med enorme kontantstrømmer i Usd så tror jeg vi skal tåle det selv om dollar havner lavere :slight_smile:

Skulle bare sjekke om man på dette forumet var enig i din vurdering. :smiley:

Du vet jo at det ikke er nødvendig :rofl:

Det jeg og ser fra aksjonær listen er at det ikke er bare Storebrand som har fått tilbake sine aksjer,som mulig har vært lånt ut til shorting men også J.P.Morgan SE som hadde en beholdning på ca 600 000 aksjer og som gikk ned i null men er nå tilbake på ca. 600 000 aksjer. Var de også lånt ut til shorting?
Kan det bety at vi er ved veis ende angående shorting, jeg bare spør?

Vel, personlig er jeg inne i aksjen på bakgrunn av forventninger til både kjernevirksomheten og mulig godkjenning av Cevira, og ikke som følge av hvem som kjøper og selger underveis.

1 Like

USA hadde jo faktisk en positiv EBITDA på 355.000 NOK i Q2 etter en omsetning på 57,5M NOK :stuck_out_tongue:

1 Like

I stand corrected, 10% dollarfall så kan det faktisk gi utslag rundt 100 000 kroner årlig på ebitda :stuck_out_tongue:

Jeg er i aksjen av samme grunn men det kan være ok å vite når det kan være en mulighet å fylle på.

Ligger med agn på 50kr resten av uka😊

Det som preger den deprimerende kursutviklingen den senere tid, er kort og godt: Usikkerhet.

Man frykter at de positive tendenser man så i Q2, var et blaff som så mange ganger tidligere.

Pausemarkeringene i Kina fratok oss muligheten til å beregne sannsynlig tidspunkt for avgjørelse for Cevira. Når spekulasjonene går fra en måned til mars 2027(!), så er det ikke å forvente å se noen grad av FOMO!

Har det ikke vært nok muligheter å fylle på de siste 2 årene?

2 Likes

Ja, til en forandring har jeg tro på det DS kom med, sitert over. Det er nærmest en klar guiding for de kommende 2 kvartaler i 2025. (Han tar vel ikke en Støre ?)

Men hvordan markedet reagerer er jo en helt annen sak…. Kanskje det vil være klokt å selge straks etter oppgangen som kommer når q2-tallene publiseres.

Jeg beklager - jeg mente q3 tallene, som jeg antar de fleste skjønner :sweat_smile:

Er det ville vært, du mener? :sweat_smile:

Q3 som kommer nu, å om trenden fra Q2 viser seg igjen, så er jo grunnpilaren stødig.
Å derav muligens lite poeng å selge seg ut?
Er jo fortsatt Cevira som er main objekt for alle å enhver her.

1 Like

[quote=“myk, post:2339, topic:42599”]
Var de også lånt ut til shorting?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

Photocure har ikke været Short’et over 0,5% siden 21. maj 2025.
Så vi kan vel ligge Short teorien i graven :coffin:

Dansken

Tror faktisk kursen hadde vært mye høyere hadde det ikke vært for all denne fabuleringen her og på fa forum. Aksjonærer begynner å bli delirisk og ser styggen i hver eneste skygge

3 Likes

Kursen faller ikke som følge av “fabulering” på forum. Derimot gir en fallende kurs grunnlag for negativ fabulering. Det var jo ikke mange negative innlegg etter kursoppgangen ved Q2…

2 Likes

Med fare for å gjøre meg upopulær. Det er short i aksjen, men aktørene holder seg under 0.5%.

3 Likes

Ikke noe å lure på det. Den/de som tegner den 50-60 som en minibank og har gjort lenge, med god hjelp av de få aktive traderne og tråden. Hadde vært gildt om Q3 gjorde at det om ikke annet ble en ny, høyere range.

Skal ikke undervurdere den/deres bidrag til tussi-sentiment. Minner som nevnt tidligere om CALTX. Men spekulasjoner om å holde siste 3mnd vwap lavest mulig blir liksom ikke særlig nyttig uansett