Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Kanskje DS kan investere milestone payments AI diagnostikken til @aribjo istedenfor Ă„ betale ut utbytte til @Savepig ? :slight_smile:

Jeg fylte pÄ til all time high antall aksjer for 5min siden, sÄ spÞrs om jeg kanskje heller vil ha det utbetalt som Savepig vil hehe.

1 Like

hehe :slight_smile:

SkjĂžnner greia her inne.

Henger man seg litt for mye opp i den ene analysen, kanskje?

De andre er jo udekket positive rundt underliggende drift og som schneider sier selv sÄ spÞrs det ikke om de rundet hjÞrnet i q1/q2 og kanskje videre i q3. Bevises trendene grizen henviser til et par kvartal pÄ rad kan man vÊre noksÄ sikker pÄ at markedet vil prise aksjen hÞyere, og gjerne med hÞyere multippel nÄr ledelsen leverer pÄ et aksjonÊrvennlig nivÄ. Valutaen dro heller ikke i rette retningen i Q2.

Analytikerenes fravÊr av Ä verdsette cevira blir da muligens en bra ting, for om det leveres fra kina, sÄ blir toppen av kransekaka en kake i seg selv
 Greit Ä la markedet prise underliggende drift og heller bli tatt pÄ senga nÄr det skrider frem.

Selvsagt et forbehold om godkjenning og at salg ender som Asieris estimerer.

4 Likes

De har noe Ä bevise nÄ, om de leverer pÄ dette og holder et solid sprik mellom cysview revenue og opex i bÄde Q3 og Q4 (sÄ et halvt Är Ä vente) sÄ kan jeg ikke forstÄ noe annet en at markedet vil belÞnne dette med hÞyere kurs. (Selv om aksjen fremdeles vil vÊre drita dyr basert pÄ de vanlige prisingmultipler.)

3 Likes

Ba om innsyn jeg:

Sak: 25/1412-174 Spesialisthelsetjenesteavdelingen SHA - Invitasjoner 2025
Dokument: ForespÞrsel om mÞte med politisk ledelse - HÞynivÄuken med FN i september

8 Likes

2025 blir et gjennombrudds Är for PHO. Med stor sannsynlighet kommer godkjenning for Cevira nÄ i Q3 som gir NOK 113 mill pÄ bunnlinjen.
DNB har revenue pÄ NOK 546 mill den bli minst NOK 650 mill
DNB har EBITA pÄ 45 mill den blir minst 150 mill
Og DNB har -0,09 adj. EPS den blir minst 4NOK

Det er ogsÄ stor sannsynlighet for at driften gÄr bedre enn antatt og flere av triggerne slÄr til i 2025.

Det blir et “singing and dancing” Ă„r har ikke andre ord for det
I mellomtiden fÄr shorterne herje.

4 Likes

Photocure hadde en post om temaet i fjor.
https://www.photocure.com/our-perspective/bladder-cancer-and-ai

While challenges such as data quality, cost, utility and regulatory hurdles exist, the trajectory is clear: the combination of AI and precision diagnostics procedures holds immense promise for transforming the landscape of NMIBC care in the years to come.

3 Likes

Det hadde jeg:

6 Likes

Ta ogsÄ med salg av hele selskapet.

1 Like

Det tviler jeg skjer fÞr ett eller flere av punktene har fÄtt et positiv utfall.

Og selv da kan jo bare feks Asieris kjĂžpe hele Cevira fra PHO for 405 mill NOK. Det er jo som kjent prisen ifĂžlge enkelte :joy: :clown_face:
Trenger ikke bruke milliarder pÄ hele PHO hehe

NÄr det gjelder mulig AI styrt bildediagnostikk, sÄ vil vel det i tilfelle ogsÄ bli relevant for hvitt lys? Dermed ikke sikkert at det styrker blÄtt lys i forhold til hvitt lys?

Yes, bring it on! :moneybag:

Skal man starte opp en vellykket AI drevet diagnostikk sÄ mÄ nok det firmaet ha data input fra bÄde blue/white.
Og selv om man bruker AI sÄ vil alltid beste input vinne over en dÄrligere input.

Et eksempel er fra optikk brukt i feks smartglasses. Mye kan forbedres med bruk av AI, men AI “glatter over endel” som kompansjon for dĂ„rlig input.

4 Likes

Photocure mÄ delta aktivt her om de ikke skal falle fra. Det er riktig at AI forbedrer hvitt lys og tetter gapet opp mot BLC. Skal Photocure bare sitte stille i bÄten?

De kan fÄ et konkurransefortrinn med BLC+AI+f.eks. klinisk database i en pakke.

Hva sa Dahl i Q2-presentasjonen? Its very important for the future of the company

2 Likes

Nei, selvsagt ikke. Poenget mitt var kun at dette ikke nÞdvendigvis bedrer blÄtt lys sin konkurransefordel sÄ lenge AI brukes i begge tilfeller. Men viktig nok i det minste Ä opprettholde den fordelsprosent man allerede har.

3 Likes

Det er nok viktig at PHo ikke gir vekk gratis databasebruk heller til startups innen AI diagnostikk.
De burde lagt seg pÄ en modell ala TGS. Selge/lease data, men klausul om ingen videresalg av data, samt en transfer fee for data om AI diagnose firma blir kjÞpt opp videre.

1 Like

Hvilke inntekter var det da egentlig markedet sÄ for seg den gangen kursen var rundt 150? Til og med helt uten det potensialet vi ser i Kina i dag.

2 Likes

Screenshot 2025-08-01 at 11.03.19

1 Like

Det sÄ ut som Cysview var pÄ vei til Ä kuppe surveillance markedet med flex scopes i USA, som er et marked av helt andre volumer enn behandling.

Pluss generelt biotech var brennhett.

Her er det jeg skrev om surveillance pÄ den tiden litt fÞr det, og det var helt tragisk for caset da det gikk i dass.

:frowning:

5 Likes