Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Bare fra siste år kommer det opp et titalls (små og større) studier som gjennomføres på a) Rå WLC + AI b) Digital "staining” på WLC (virtuell BLC) og c) Ekte BLC + AI (Augmented BLC).

Skal spare dere fra å dele mye AI-innhold, men det ser ut som c) Ekte BLC + AI har fortsatt en grei ledelse, ikke minst gjennom flerårs-data fra US-BLC-registeret og nå med HD-optikk. Virtuell BLC er et godt stykke fra å være kommersielt klar (TRL-4). Når det gjelder WLC+AI så pekes det på en Dansk studie som kan komme med data kommende vinter https://clinicaltrials.gov/study/NCT06780358?

4 Likes

Inn kommer Photocure . Kursmålet her er 85 kroner, mens siste sluttkurs var 65,30 kroner. Andrekvartalstallene omtales som sterke, med rekordhøye inntekter. Selskapet viser også solid vekst i Europa og Norden, og ser sterk etterspørsel i USA for både faste og mobile Blue Light Cytoscopes (BLC).

Norne tar inn PHO i modellporteføljen.

17 Likes

Da er vi snart tilbake på nivået vi var på før den uventet gode Q2 rapporten. Jaja, det var kjekt så lenge det varte :sweat_smile:

Man begynner jo faktisk å frykte at det samme vil skje ved en eventuell Cevira godkjenning. Kraftig oppgang før massevis av folk skal sikre en liten gevinst og vips så er vi tilbake på start og venter på at inntekter fra Cevira salget skal materialisere seg.

Venting, venting og så enda mer venting, det er livet som PHO aksjonær det :roll_eyes:

Jeg er en for loyal investor. Hadde jeg solgt på 5/6/7 kr over ørkenkursen og kjøpt igjen på ørkenvandringkursen hadde jeg mangedoblet meg de siste tre årene. Aakk

Hvis man fortsetter veksten og leverer jevnt og trutt på de neste kvartalene så vil market cap øke.

Vanskelig å si hva selskapet bør prises til. Vi er rett i underkant av 2 mrd. Hvis man leverer god topplinjevekst og øker bruttomargin så blir det nok bra.

Og så er det redegjort fyldig for andre triggere.

Vi får trøste oss med at det vi fryktet før fremleggelsen av Q2, var den sedvanlige skuffelse med påfølgende kursfall. Klarer vi i det minste å opprettholde kursnivået fra dagene før Q2, er det en form for seier det også…

1 Like

Det som skjer nå kan jo ikke være et resultat av bare denne ene analysen fra en nærmest bevisstløs analytiker.
Her må det være noen konti med aksjer som arbeider sammen. Dette er ikke bare gevinst sikring fra små investorer.
Vi er jo nærmest tilbake til start.
Ja, selskapet er stivt priset, men nesten hver eneste oppgang de siste årene på si 10-30% blir effektivt dumpet tilbake ila noen få dager.
Jeg tror ikke dette bare er gevinst sikring, men en regelrett styring av kursen tilbake.

1 Like

«Styring av kurs»? Konspitankegang i mitt hode.

Neida, det er nok bare noen som har fine gevinster de ønsker å beskytte. Og så er det nok av spekulanter.

Trenger ikke komplisere det.

2 Likes

Får heller ingen drahjelp fra Kina i dag. Rundt 40 arbeidsdager gått nå, og vi er nå inne i August måned. Mer og mer realistisk med tilbakemelding fremover.

6 Likes

Til og med i dag på 63 er kursen opp nærmere 20% fra 53 som man kunne handle den ved i lange tider.

2 Likes

Yup. Jeg handlet en del rundt 50. Og har solgt 2/3 av aksjene på 65-67. Sitter med resten.

Kjøper tilbake om den faller mer. Men tipper den holder seg over 60 i påvente av Cevira meldingen. I motsetning til ABG så tror jeg det vil være starten på en god økning i market cap.

1 Like

Det er en stor positiv overraskelse at Olympus har installert 36 BLC skop i Europa i løpet av kort tid. Photocure har tidligere opplyst at flex gir hyppigere bruk og flere ganger økt bruk av Hexvix i forhold til faste skop. Det blir spennende å se om installasjonstempoet fortsetter for Olympus. Det kan gi en uventet økning av Hexvix fremover, noen som ikke er lagt inn i prognosene til PhotoCure.

Kombinasjonen NBI/WLC/BLC bør gi suverene diagnostiske resultater.

2Q25 rappporten bør gi et skift oppover i Pho-kursen i det tekniske bildet.

5 Likes

Se her ja, hele rekordkvartalet solgt/tradet bort allerede? Go team :trophy:

Tyder på at ABG-analysen har innvirkning? DnB ser TP ex Cevira på 80 kr. Dagens PHO aksjekurs er et bedre kjøp enn for en mnd siden… Kan lønne seg å øke når kursen bunner ut.

1 Like

2 Likes

Når Dan Schneider endelig fikk sjansen til å svare på et spørsmål om Cevira virket han ikke så veldig interessert i temaet.
Hadde han bare vært mer positiv og sagt: Very excited over potensialet og; gjort seg like orientert som vi når vi vet at Asieris venter godkjenning ganske snart.
Det hadde ikke kostet han så mye å ha vært litt mer “på” om dette.
Det motsatte skjede siden han virket i tåkeheimen om når endelig godkjenning kommer.

Håper de tar lærdom til neste gang. Leser gjennom innsendte spørsmål før de starter callen så de er noenlunde forberedt på å kunne svare skikkelig/gjennomtenkt. Det gjelder forøvrig for Dahl og…

Ikke at spørsmål rundt både Cevira og potensielt utbytte burde være så veldig overaskende å få da.

1 Like

Heller det, enn å spekulere. Det handler om hvilken rolle man har. Vi kan spekulere så mye vi vil, det kan han på ingen måte. Det hadde tatt seg ut.

Jeg måtte for øvrig nesten le når den mye diskuterte analysen kom ut. Photocure har virkelig hatt motvind, og dette ble toppen av en komisk kransekake av tørre og råtne kakeringer :joy: Vårt eneste håp, slaktet og omtalt som forum-hype! Hehe! Men etter onsdagens rapport, har vi kanskje også et annet håp i Cysview :crossed_fingers:

8 Likes

Problemet var han kom med “guiding” på tid først før Q&A, da sa han 18mnd fra insnendt, sent i år/tidlig neste år - som ikek stemmer med det han selv sa ang 18mnd.
Så når han fikk sprs under Q&A switchet han til å si han ikke vet.

Altså forsnakkelse første gangen hvor han default sa samme som han har sagt på tidligere presentasjoner, 18mnd og tenkte nok ikke helt over matematikken i det.

1 Like

Definitivt, med dette kvartalet i ryggen vil jeg vekte opp her over ferien om kursen ikke etablerer seg høyere.

Haha, herlig metafor. Akkurat slik jeg opplevde det også. Lite visste jeg at Cevira var «hype» blant oss lavpanner her inne. Sutt lem, ABG.

3 Likes