Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

En fordel med uttalelse sent i år/tidlig neste år er selfølgelig man kan benytte seg til å laste opp siden jeg har sett flere plasser at det nå er nærmest “fasit” at det ikke vil skje før hva DS sa.

Den kjerra Schneider har trukket i en del år nå, har vel ikke hatt så veldig imponerende fremdrift. Når han endelig kan presentere et godt resultat og god framgang, er aksjonærene mest opptatt av det kinesiske reservehjulet. Kanskje litt sårende…?

1 Like

Til DS forsvar så går vel hans dager med til å kjøre HEX/CYS toget, og ikke noe Cevira reltatert i det hele tatt.
Men jeg vil si at jeg er like overasket over at han ble så overasket som han ble når det kom sprs ang Cevira hehe.

Etter mitt syn ville det vært direkte upassende av DS å bruke masse tid på Cevira under en kvartals presentasjon, også komplett uprofesjonelt å komme med synsing rundt det.
Asieris alene tar hånd om alt det som skjer rundt Cevira, noe de så langt har gjort på en forbilledlig måte og det vil helt sikkert fortsette til de er i mål.
DS har mer enn nok med å fokusere på egen drift om han ikke i tillegg skal mene mangt og mye om prosesser rundt Cevira som han ikke har direkte innsyn i, men mest sannsynlig selvsagt likevel er vel opplyst om fra Asieris sin side.
DS har tilbake i tid veldig ofte gitt uttrykk for på en positivt ladet måte hvor glad og tilfreds han var ved å utlisensiere Cevira til Asieris og forholdt seg til deres kommuninserte timeline. Han har også ved tidligere anledninger gitt uttrykk for at de ofte har ligget forut for sin egen timeline.

Så, DS sitt anliggende er uten tvil Hexvix/Cysview, resten som har med Asieris å gjøre dersom de lykkes blir ren bonus for alle som har en relasjon til Photocure og det meldes når det skal meldes til markedet.

11 Likes

Sett vekk fra Cevira snakket og selveste resultatet i rapporten så syns jeg det og ble luftet en god del spennende ting på trappene, og ikke minst at det faktisk jobbes hardt i kulissene med mange baller i luften.

Uten å hause det altfor mye så mener jeg at datoen igår kan merkes av i kalender som “the tides have turned”, og at 2026 nok blir et godt år for oss med aksjer i PHO

Cysview Revenue / Opex ratioen er jo tilbake til der den var da vi trodde butikken var på vei til å ta av for noen år siden - håpet må være at ratioen bare fortsetter å stige. Den å mye opp for å forsvare prisingen akkurat nå.

Norne 18. Juli (før sterk Q2-rapport)

1 Like

Om du definerer selskapet som “stivt priset”, så er det vel kun logisk at kursen gikk tilbake til dagens nivå?

1 Like

Artig at de største aksjonærer by fare i Photocure ikke er retail men selskap og større fond og Briarwood som har erfaring med biotek / helse. Og disse har økt jevnt og trutt sin eierandel og vært svært stabile aksjonærer.

Briarwood med sin suksess ved salg av selskap er på en gedigen Photocure hype.

Takk lov for at biotek og helse er blant hvis ikke den mest internasjonale bransjen i verden.

1 Like

Det trengte ikke å være masse tid, bare han ordla seg mer bull enn bearish. :wink:

1 Like

@Haltopen ang NMPA lister. Har du anelse om de blir postet kun på ukedager, eller kan det skje i helg og?

Grunnen jeg spør er at Hexvix godkjenningen i Kina ble børsmeldt på en Søndag (12.Mai 2024) Så i det tilfellet så skulle man tro at listen kom i en helg, og ikke at Asieris brukte to dager på å drafte børsmelding?

Lister over godkjente legemidler og medikamenter kommer stort sett hver ukedag. Ikke helger etter det jeg har fått med meg.

Hva gjelder svar på aksept av søknader, ref. børsmeldingen12 Mai 2024, antar jeg det samme gjelder for disse. Det er ikke usannsynlig at svaret kom fredag (etter stenging?) og de sendte ut melding søndag, før åpning i Kina.

2 Likes

Jeg ser den, samtidig så kan det i ettertid være greit å ha framstått rimelig edruelig til noe han egentlig ikke burde mene for mye om siden det ligger i andres hender.
Men, det er bare min mening.

2 Likes

ABG dummer seg ut. Spår kraftig oppgang for BW LPG, ABG Sundal Collier mener at aksjen skal opp ytterligere 28 prosent.
Aksjen faller som en sten. Oppdragsanalyse!

Aker BP, som nylig ble nedgradert fra kjøp til selg hos Norne, kastes også ut av porteføljen. Inn kommer Photocure . Kursmålet her er 85 kroner, mens siste sluttkurs var 65,30 kroner. Andrekvartalstallene omtales som sterke, med rekordhøye inntekter. Selskapet viser også solid vekst i Europa og Norden, og ser sterk etterspørsel i USA for både faste og mobile Blue Light Cytoscopes (BLC).

4 Likes

Liste over største kjøpere, t-2 altså Q2 PHO
Altså institusjonelle kjøpere ……

1. GOLDMAN SACHS BANK EUROPE SE

+65 092

2. MORGAN STANLEY & CO. INTERNATIONAL

+45 666

3. UBS AG LONDON BRANCH

+26 787

4. BOFA SECURITIES EUROPE SA

+25 145

5. GOLDMAN SACHS INT. - EQUITY

+24 837

6. HSBC BANK PLC., MARKET-MAKING INNLAND

+19 376

7. MERRILL LYNCH INTERNATIONAL

+13 049

8. MERRILL LYNCH INTERNATIONAL

+9 812

9. AVANZA BANK AB, MEGLERKONTO

+9 443

10. JAKOBSEN, MARCUS (f. '85)

+9 000

11. J.P. MORGAN SECURITIES PLC

+8 944

12. VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE INDEKS

+8 297

1 Like

[quote=“solskimm, post:250, topic:42599”]

Det hadde jeg:

Fin opplisting, solskimm. Toget går fremover med flere stopp underveis. :steam_locomotive:

3 Likes

Så må vi håbe ludo tendensen med at opgang i photocure skal slåes tilbage til start på et par dage slutter nu.
🫠

Vi tar med dette også, solskimm:

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
Published: 15 July 2024
Product Announcements
Partnership News & Expansion
Oslo, Norway, July 15, 2024:

Oslo, Norge, 15. juli 2024: Photocure ASA (OSE: PHO), selskapet innen blærekreft, kunngjør i dag at de har inngått en strategisk avtale med Richard Wolf GmbH om å utvikle og kommersialisere et neste generasjons 4K LED HD-gjenbrukbart, fleksibelt blålys-cystoskop basert på Richard Wolfs System Blue-teknologi. Samarbeidet mellom Photocure og Richard Wolf fokuserer på å utvikle teknologisk avansert fleksibelt blålys-cystoskopiutstyr (BLC®) for det globale markedet, slik at leger som behandler pasienter med blærekreft kan tilby fordelene med BLC med Hexvix® / Cysview® i et poliklinisk eller overvåkingsmiljø.

https://www.photocure.com/news/photocure-and-richard-wolf-enter-into-agreement-to-develop-a-high-definition-flexible-blue-light-cystoscope-for-global-commercialization-4869052

1 Like

"The key here, just to remind everyone, we ultimately want to bring out the 4K high-def solution at a very sharp price point on a worldwide basis. We’re working on the development with Richard Wolf. It’s going to take us a couple of years to get it through its approvals. "

https://web.quartr.com/home?companyId=5257&documentId=2043610&documentType=transcript&documentTypeId=8&eventId=295675&searchTerm=aproval

1 Like