Rett skal vÊre rett, de har forsatt samme guiding som de alltid har hatt. BÄde pÄ rapport og i presentasjon
Dan nevner forsatt ââŠlater this year, into early next yearâ
Rett skal vÊre rett, de har forsatt samme guiding som de alltid har hatt. BÄde pÄ rapport og i presentasjon
Dan nevner forsatt ââŠlater this year, into early next yearâ
KursmÄl kan vÊre sÄ mangt, det kan vÊre fair value, 3-6-9-12-24 mnd etc.
Er det noen som har en god forklaring pÄ hvorfor analytikerne (med ett? unntak) nekter Ä inkludere Cevira i deres kursmÄl? I ALLE kursmÄl som omhandler selskap som ikke har running business og bare er i klinikken, settes jo kursmÄl basert pÄ LOA og synsing rundt markedspotensial og penetrasjon⊠Men for Photocure nekter de konsekvent Ä inkludere Cevira og kun fokusere pÄ eksisterende butikk.
Jeg tror det enkle svaret er: fordi det ikke er nĂždvendig.
Men de vil inkludere en estimert verdi for cevira nÄr evt godkjent.
Hvorfor Cevira er utelatt fra kursmÄlAnalytikerne ekskluderer Cevira fra sine offisielle kursmÄl av to hovedgrunner: Risiko og Taktikk .
Konklusjon: Analytikerne venter pĂ„ at Asieris faktisk setter pengene pĂ„ Photocures konto fĂžr de verdsetter Cevira. Inntil da brukes potensialet primĂŠrt for Ă„ forsvare en âKjĂžpâ-anbefaling til tross for et konservativt kursmĂ„l.
Den fĂžrste milepĂŠlsbetalingen ved godkjenning i Kina er rapportert til Ă„ vĂŠre 110 millioner

Den er allerede ute
China Focus: Asieris is prioritizing commercialization readiness, aligning with Chinaâs Healthy China 2030 initiative and WHOâs Cervical Cancer Elimination goals. Upon approval, Cevira could address a significant unmet need, as there are limited non-surgical options for HSIL in the region.
âą Global Expansion: Asieris is exploring additional partnerships outside China. In December 2024, they aligned with the U.S. FDA on a Phase III trial design for Cevira. Photocure plans pre-MAA submissions in the EU and further FDA discussions in Q4 2025, with potential milestones up to USD 31 million for Europe/U.S. approvals and USD 16 million for new indications.
H2_AN202510291771302679_1.pdf (201,7 KB)
Yahong Pharmaceutical: Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd. 2025 Third Quarter Report
Hoveddriver for inntektsveksten er salg av generika-produktene DipaiteÂź (pazopanib) og OuyoubiÂź (neratinib)
?
SÄ langt har DS truffet langt bedre pÄ sin guiding for Cevira avgjÞrelse enn de fleste her pÄ forumet. Er det kun tilfeldig? Han sier jo under sin presentasjon at han ikke har noe annet Ä forholde seg til enn det Asieris melder til markedet. Men heller ikke DS kunne vite at skulle bli behov for tilleggsopplysninger?
NÄ spÄr han en avgjÞrelse mot slutten av dette Äret, eller tidlig neste Är.
Merker en lysere tone her inne nÄ. Dan Schneider og Dahl gjorde seg ikke bort pÄ presentasjonen. Solid virksomhet, samtidig som det gÄr i pluss. Og optimisme nÄr det gjelder Cevira. Her er det bare Ä slappe av.
Her kommer ingen overraskelser i form av emisjon eller konkurs.
De kan overaske positivt med tilbakekjĂžp av aksjer daâŠ
Det var et spÞrsmÄl mot slutten av presentasjonen om skattemessig fremfÞrbart underskudd/ ikke fremfÞrte skattemessige underskudd for Usa. Siden tallene nÄ bedres og vi kan se starten pÄ overskudd ogsÄ i usa sÄ sjekket jeg litt opp om dette.
I Ă„rsrapporten note 11 fremkommer det at selskapet har et âNet unrecognised deferred tax asset USâ pĂ„ ca 166 mill nok.
Skattereglene i Usa har blitt endret underveis. Utgangspunktet var 20 Är fremfÞring som sÄ ble endret til uendelig fremfÞring med et fratrekk av 20%.
Jeg er ikke en skatteekspert og litt av informasjonen i Note 11 fremstÄr som litt uklar for meg. Om noen av dere andre kan bidra med en dypere forstÄelse sÄ ville jeg satt pris pÄ det.
Men uansett sĂ„ forstĂ„r jeg det slik at selskapet har en âikke-balansefĂžrtâ skatteverdi som vil bli aktuell i tilfelle Usa virksomheten kommer i skatteposisjon (altsĂ„ gĂ„r med overskudd).
Ble det under presentasjonen sagt noe som helst om kostnadene i forbindelse med AI satsingen?
Jeg tok meg en titt pÄ hvordan ledelsen i Pho belÞnnes. De har jo som kjent en performance based bonus, nÄr jeg ser pÄ hva de oppnÄr pÄ tabellen er det jo opp mot perfekte:
NĂ„r jeg glĂžtter pĂ„ bĂžrskursen og veksten til Pho tenker jeg at kriteriene for bonus er alt for lave eller Oslo BĂžrs fullstendig retardertâŠ
Kilde: Side 11 her: https://cms.photocure.com/uploads/Photocure_ASA_Remuneration_report_2024_90d06388f4.pdf
KontrollspÞrsmÄl; kan ledelsen i Photocure pÄvirke aksjekursen hvis de har 100% mÄloppnÄelse?
Har les fort gjennom transkript men ingenting om kostnader, men han svarer i Q&A sesjonen om AI satsingen og avslutter med dette;
We think its a game changer. And thats the way ICS is seeing it, and therefor they are super excited about this. When I say super excited, like they realy could not wait to partner with us on this project. So we are realy excited about this.
Det er et partnerskap sÄ det er mulig at hver part tar sine kostnader,?
Ikke ifÞlge sinnasvensken pÄ FA, han mener det vil koste hundrevis av millioner 
Bare tull det.
Det ble og opplyst at ICS har allerede utviklet en AI modell for WL sÄ det er mulig det er og bare en tilpasning til BLC.
Det var mye positivt som kom frem pÄ presentasjonen og Q&A sesjonen i gÄr, blant annet ogsÄ dette;
M&A is focus this year in an effort to expand our footprint, grow faster increase our ability to generate a strong cash flow into the future.
Er ikke company goals Ä bli SoC? Kan ikke se at det eroppnÄdd