Det er gjedder i sivet.
Very strong recommendation in the Italien Society of Urology to use BLC and we expect that will start impacting the Italien market.
SOC i Italia.
SÄnn er det jo hvert Är. Resultatene de oppnÄr spiller visst ingen rolle, bonusen fÄr de uansett. SÄnn sett kan man egentlig regne bonusene som en del av de faste lÞnnskostnadene.
Man skulle jo tro de alt for generĂžse opsjonspakkene ville vĂŠre nok inspirasjon til Ă„ yte maks, men tydeligvis ikke.
Det er det som er poenget, performance based bonuser bÞr ikke deles ut for lett, her virker det som at det holder med venstrehÄndsarbeid for full bonus.
De har fremstÄtt som gode og mette i mange Är nÄ, det er kanskje pÄ tide Ä gi dem noe Ä strekke seg etter sÄ de kan tjene skikkelige penger pÄ opsjonene sine.
Bedre Ă„ gjĂžre som enkelte andre selskaper 
Some of targets were fully completed whereas the other targets were only partially met. Due to lower-than-expected sales and EBITDA per end of the year, it was decided by the Board of Directors together with CEO that no bonus should be awarded to executive management.
Baseres meningene her pÄ aksjekurs eller hva Photocure gjÞr fundamentalt?
Noen av disse trÄdene er helt sinnsyke 
Og det gjelder ikke bare denne trÄden.
SÄ lenge selskapenes kurs gÄr opp er det helt likegyldig hva som skjer fundamentalt. Samme med lav kurs. Virker som 90% av det som kommer av ros eller ris er basert pÄ aksjekurs, og om man ligger i minus eller pluss pÄ investeringen sin.
Jeg er helt uenig i det du skriver. DS og teamet fortjener hver kr. av det de fÄr, jeg vet hva det er Ä vare CEO og produsere resultater, utforme strategier og tilfredsstille styret og markedet. NÄr jeg leser gjennom transkriptet i dag og ser pÄ alle de game changing initiativene som er pÄ gang er det bare Ä ta av seg hatten. MÄ og ta med at da DS ble ansatt var utstyret til KS nesten ubrukelig, likevel Þkte bruken av BLC de fÞrste Ärene helt til Covid kom og hadde effekt i flere Är. SÄ kom flex situasjonen. Trass alt dette har de stÄtt pÄ og nÄ har virkelig PHO turned the corner.
Tar og med avtalen med Asieris som DS forhandlet frem. DS bekrefter nÄ at Asieris forventer godkjenning ac cevira i lÞpet av Äret eller tidlig 2026.
Innfridd mÄl 100% hos meg
âFundamentaltâ sĂ„ er CEO i Pho pĂ„ topp-20 listen for kompensasjon av CEOâs pĂ„ Oslo BĂžrs.*
Leverer selskapet/CEO tilsvarende?
*Listen fra Grok4: âBasert pĂ„ en grundig sĂžk gjennom medier (E24, Finansavisen, DN), analytikerrapporter og tilgjengelige snippets fra 2024-Ă„rsrapporter (publisert 2025), har jeg samlet det mest omfattende utvalget mulig: Topp 30 CEO-er etter total kompensasjon (fastlĂžnn + bonus + aksjebasert + pensjon, i MNOK).â
Hva er legger du i Ă„ levere?
Hva skal dem levere bedre pÄ?
Kom med noe konkret istedenfor det evige jammeret om kursutvikling.
Hva skal dem gjĂžre annerledes?
DS har nok en avtale basert pÄ usd. Jeg foreslÄr at de som vil klandre DS for krone eller dollarkursen tar dette pÄ HO 
Levere vekst, levere lÞnnsomhet, levere lavere kostnader. Jeg er ute etter Ä tjene penger pÄ investeringen min, da mÄ selskapet vise at de klarer Ä tjene penger. Det gjÞr de ikke i nevneverdig grad.
Om dette er din mening (ikke basert pÄ aksjekursen, men den hva du mener om fundamental utvikling), bÞr du ikke da velge Ä investere i et selskap som du mener oppfyller dine kriterier?
Jeg tror Photocure, pÄ tross av ledelsen, pÄ sikt kommer til Ä bli et anstendig selskap som genererer mye penger - derfor er jeg investert. Hexvix i Kina kan gjÞre tallene meget pene, for her har ikke ledelsen i Pho sÄ mye de skulle sagt nÄr pengene bare kommer pÄ konto.
Ikke tillit til ledelsen og pÄ tross av en ubrukelig ledelse er du likevel investert i PHO.
Du fÄr lese hva jeg skriver.
Har lest hva du skriver, but it does not make sense.
Photocure har heldigvis Asieris og Fortec som stÄr for salg og vekst uten at Pho forhÄpentligvis klarer Ä kludre det til. Photocure klarer i svÊrt liten grad selv Ä Þke inntektene uten Ä tilsvarende Þke utgiftene, selskapet fremstÄr for meg som at det driftes som en norsk offentlig etat.
NÄr samarbeidspartnerne leverer kommer pengene rullende inn pÄ konto, uten at det skal gi Pho noen grunn til Ä Þke kostnadene nevneverdig, altsÄ rett pÄ bunnlinja. Jeg tror sÄpass pÄ partnerne at Pho ikke klarer Ä unngÄ Ä tjene store penger fremover.
Man bĂžr vel samtidig ha i bakhodet at Photocure opererer i en bransje der det er krevende Ă„ rekruttere og beholde ledere med rett kompetanse.
Jeg beklager pÄ forhÄnd om svaret mitt hÞres litt krast ut. Men det gir for meg liten mening i Ä klandre ledelsen for alt som du mener er galt og samtidig ikke gi de honnÞr for det du mener riktig. Avtalen med Asieris er inngÄtt under dagens ledelse og det samme er samarbeidet med Fortec.
Dette hÞres for meg ut som samme budskap som blir kommunisert av en intens debattant pÄ en annen plattform og jeg tror de fleste av oss fÞler at det i hvert fall mangler nyanser.
Hvem har fremforhandlet disse avtalene og tatt Initiative til de og sett muligheten som kan ligge i disse avtalene?