Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Ja, koblingen Shore har til Aseris gjør innsidekjøpet enda mer interessant. Selv om Shore ikke VET om Cevira blir godkjent, kan dette i alle fall ikke tolkes negativt ift godkjennelsesprosessen og snarlig avklaring.

7 Likes

Kan vel anta (som minimum) NMPA/CDE i det minste ikke har bedt om noe tilleggsinformasjon som er tidkrevende eller umulig å skaffe. Det tenker jeg er fair å anta?

Shore bør i det minste visst om det var noen forsinkelser eller skjær i sjøen! Jeg tror dermed at han har timet kjøpet bra.

Blir det godkjenning? Vi får se.
Hvor stor sjanse for godkjenning priser markedet inn? Basert på konsensus av analyser så er svaret 0%.

Høres ut som bra odds for oss :slightly_smiling_face:

3 Likes

Hva markedet priser inn er nå det du ser fra dag til dag, hva analytikerne baler med har vist seg ikke ha så fryktelig stor verdi. :stuck_out_tongue:

Her tror jeg du misforstår og la meg stille et spørsmål der svaret kan avkrefte eller bekrefte det: Hvor stor sjanse mener du markedet i dag priset inn for godkjent cevira?

Under en forutsetning om at kursen ville falle til 30-40 ved en skikkelig regulatorisk setback, crl eller lignende (blankt avslag og underkjenning har jeg vanskelig for å se for meg) så er min take at markedet gir en 50/50 omtrent nå på at vi nærmer oss en approval når alle køene vi følger har falt ned til null.

Er ikke så utrolig rart at de svidde barnene vi kaller norske biotechinvestorer er litt redd ilden da.

1 Like

Ok, du tar markedet som fasit. Men om markedet alltid har rett, hvorfor er aksjen 50 kr den ene måneden, 70 den neste og så 50 igjen?
Jeg tenker at det blir mer korrekt å bruke en sotp og der er konsensus høyere for hex/cys enn dagens kurs.

Var jo literally hva markedet priser inn du spurte om da :slight_smile:

Men ja, jeg ser stort sett bare bort fra analyser, og har tbh markedet som fasit slik du sier.

Og svaret var literally 0 “basert på konsensus fra analyser”.

For å være litt seriøs da så mener jeg at det kan være nyttig å ha en diskusjon som går på verdi uten å bare på default anta at aksjekursen er verdien. Det er ikke indeksfond vi er investert i :grinning:

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Fint det, men hadde vært mer “tydelig” om han forklarte selv :grinning: kjenner du han siden du vet dette? Om så er foreslår jeg at du gir han litt hjelp med presisjonen i spørsmålene.

Fin dag.

Er det egentlig så enkelt at om Cevira approval kommer ila noen uker så er bunnlinja til selskapet den doble av 2024?

Det er temmelig mange millioner i ren milestone payment som bare kommer ramlende på konto uten videre om og men ja!

Du ser på denne hvordan total revenue bykser de kvartalene det er milestone payments, rett inn på konto:

2 Likes

Var vel +/- 100 mnok pluss på bunnlinja i 2024? If so er det vel en dobling i vente dersom atte vissatte.

Trenger pho pengene? Det er ikke milestone utbetalingen som betyr mest, dette er en back-loaded deal.

Vel 200 mnok i pluss på bunnlinja og 250+ mnok på bok, voksende, cash positive er jo ikke negativt.

Da er fasit her, tanker?

2 Likes