Du tenker på 400k posten som ble omsatt torsdag? Jeg bryr meg ikke om sånt, men om noe da… Siden kjøper har økt med 400k og det krevde to “leveranser” så kan det tyde på at det var en deal initiert av kjøper. Men vi vet ikke så foreslår at vi ikke legger vekt på det
Ikke BW, men et tilsynelatende reelt kjøp. God timing for DNB/Carnegie pre innside ved Shore (de er jo bull per analytiker).
Investorer og fond vil se verdien av Cevira over en lengre periode i kombinasjon med kjernevirksomheten som også kan bli betydelig!
Neste år er nesten "ubetydelig "
Denne investoren i DNB Carnegie Investment Banking AB er en ny investor men har vært inne i PHO tidligere med 21000 aksjer i april gjekk
ut og så kjøpte 400 000 pluss 19000 de siste dager. Vet ikke hvem denne investoren er får følge med om han kjøper mer.
De SEB investorene selger seg kraftig ned, den ene fra over 800 000 i feb.nå 385 000. Den andre fra 200 000 til nå 72 000. Har vært opp i over 400 000 tidligere i år.
Skulle gjerne sett det var en norsk investor som vi hadde vist hvem var og gjerne en kjendis investor.
Uansett en stor post på over 22 millioner.
Blir og interessant å følge med på hva de SEB kontoene gjør de var litt uheldige med salgs tidspunktet.
Hansson som gjør inntog igjen? 
Svar fra kina er vel estimert å komme mellom november og mai 2026 dersom det ikke blir behov for mer dokumentasjon. Godkjenning er alltid usikkert, men denne bør vel komme på faglig gode resultater. Tror at det kan ta 3-5 år før vi ser inntekter fra Kina annet enn milepælutbetalinger. Tar tid å bygge opp etter godkjenning, men PHO har jo mange flere markeder å gå mot. Bull, men som langsiktig investering.
Den tror jeg du bommer endel på. Asieris har kjørt ganske ok på med klargjøring for salg ved godkjenning.
3-5 år er vel tiden det vil ta før vi ser PEAK salg i Kina, men det vil nok generere salgsinntekter til PHO relativt kjapt etter godkjenning, og økende fra kvartal til kvartal.
Håper det går fortere og klart det er mulig. Ser mer potensiale neste 2-3 årene i følgende- nye markeder, øke dagens salg og evt oppkjøp.
Forøvrig enig i at det ser ganske så lovende ut longterm her, både på egen drift hex/cys, og ikke minst Cevira.
3-5 år nedi løypen her er vanskelig å ikke se for seg ganske så ville summer selv om bare halvparten av Cevira guidingen til Asieris slår til.
Jeg oppfatter at Asieris er bortimot 100% rigget og klar umiddelbart etter godkjenning. De har ikke kastet bort tiden og har nok ambisjoner om et stort «innsalg» fra 1. dag - og da i samarbeid med partnere og god støtte fra kinesiske myndigheter. En stor fjær i hatten for Xi & Co.
Jeg tror 3-5 år til peak sales er for optimistisk. Klok av skade tipper jeg mellom 5-10 år, men sannsynligvis nærmere siste del av intervallet
Minner om at de fleste på dette forumet hadde troen på Cevira-godkjenning før/rundt sommeren - noen nevnte til og med mars-mai. Med andre ord kan man ta konsensus her på Tekinvestor og legge på en solid mengde med tid.
Peak sales tar nok tid før man når, ja. Og det er jo bare Kina. Spent på hva som kommer ift Europa og om det trengs ekstra studie.
I tillegg må man vel regne en del år før USA får cevira. Og da blir globale peak sales ganske langt fram I tid.
Med det sagt- det sildrer nok litt royalties fra Kina inn allerede neste år ved godkjennelse innen 4-5 mnd. Og økende år for år, ser jeg for meg.
Folk kan jo gjerne nevne eksempler på at kommersialisering og go to markert ikke har tatt mye lenger tid enn ønsket. Finnes sikkert noen, men de er unntakene.
Ser Asieris har selv uttalt ca 6år peak sales i Kina. Ref Handelsbanken sin analyse.
Drar vel litt på årene den analysen nå (2 år gammel), og de hadde vel med Cevira godkjenning i Kina 2024.
Den tidlige respons i markedet for Cevira vil få stor betydning for aksjekursen. Så snart man m.a.o. får et bedre grunnlag til å kalkulere fremtidig peak sale, så vil kursen gå på forventning. Dette bør man se allerede i løpet av de første måneder etter at Cevira er godkjent.
Key Takeaway: While the general trend for chronic therapies is a 3-5 year ramp-up, oncology products can accelerate this, with some achieving 50% of peak sales by year two.
https://www.researchonline.se/document/DNrcQraEpkpgXrLaFj4GROHhFcPYXHxRm5G_rg2
Risk-adjusted valuation of Cevira points to NOK 32 per share (NOK 89 de-risked)
Det tar vel et halvt år å få refusjon i Kina etter godkjenning… først da vil salget kunne ta av
Over 80% av de på topp 250 på pharmacy har status “paused”. Noen har ligget der lenge. Cevira ligger på 263 as we speak. Blir spennende å se hvordan den avanserer kommende uke.
Tror neste uke er hvor vi havner på de 60 working days fra innsendt supp materials, så det begynner å bli mycket spennende fremover nå.