Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Hvordan ville forumet vært om alle var superbearish i dag fordi man har solgt og superbull i morgen fordi man hadde kjøpt igjen? Eneste hensikt er å drive kurs opp eller ned ved hjelp av alle andre brukere av forumet.
Jeg synes det er latterlig og total ødeleggelse av forumet sin verdi. Det er overraskende om man som aktør i aksjemarkedet ikke forstår dette.

1 Like

Er nå bare å gå på Shareville eller HO det så ser man hvordan det hadde blitt
(Overasket at de to forumene faktisk er åpen og ikke stengt av finanstilsynet)

3 Likes

Eksakt (selv om det finnes tråder der også med kvalitet).
Men poenget er at dette er en luksus som merlin tar seg og som “går greit” fordi at stort sett ingen andre gjør det.
Poenget står seg godt: Vi kan skape verdier for alle ved å dele info, bidra til dypere forståelse av selskap og prising av selskap.
Eller man skrive innlegg om hvor “fantastisk et selskap er” fordi man har kjøpt aksjen og så neste uke skrive innlegg om “hvor dårlig alt er i samme selskap” fordi man nå har solgt og vil ha kursen ned igjen.
Det skal ikke være mange forumdeltagere “som ikke ser problemet med dette” før man totalt har null verdi igjen. Da gidder ikke jeg å delta her og jeg tipper mange andre også forsvinner.

5 Likes

Husk at kinesisk økonomi viser svakhet i alle ledd, så det er ikke så rart at enkelt-aksjer, som f.eks. Asieris ikke får skikkelig fart når Hang Seng er ned.
Men husk at det er først og fremst eiendom og infrastruktur som sliter big time, deretter snakker vi vel eksportindustrien.

Men når «alt er ned» så blir det desperat leting etter muligheter, og ikke bare nedbetaling av gjeld.
Det blir som rotter i et synkende skip, og Asieris er masta på et slikt skip, det kommer til yngle av aksjonærer i Asieris når godkjenning kommer.
Man innser at Asieris da er en veldig robust investering for kinesiske investorer både får aksjonærer og kapitaleiere til oppkjøp.

3 Likes

Man skulle vel ha kunne forventet litt mer Fomo i Kina, en hva fasit viser? Når det gjelder kursen til Asieris altså.

Noe vi her, har oversett?

Asieris er opp 30% mer i år enn SSE comp index. Så den har no gått ok i år da.

1 Like

Prøv YTD:

Asieris-chartet ligger inne med en ganske spennende setup egentlig. Skulle det komme en opptur nå, så trader den fremdeles i en opptrend, og man vil ha vært gjennom en avkjøling uten at man fikk 50/200 bear cross.

Så får vi bare se hva Mr Market finner på. Hvis den bryter ned, så har den jo falt ut av opptrenden, og man får death cross, det er ikke særlig bullish.

Så jeg vil si at ut i fra chartet vi har nå, så kan den gå opp eller ned, og også muligens flatt en periode.

(Setningen på slutten der virker sikkert useriøs, men den er bare for å vise at man har en setup i chartet ikke er det samme som at det har blitt avgitt.)

5 Likes

Glad for å kunne bidra med litt skråsikkerhet og prediksjon!

3 Likes

En Bette update og forventninger til en afklaring — bemærk at det er beregnet på tidligere fremdrift/tilbageslag på JXHS2400035.

Baseret på den samlede Status i NMPA systemet.
Baseret på print af listen 1. december — vi er nu halvvejs i dec. (15.dec)

Det er fakta at de 40 øverste (1-40) stort set ikke flytter sig på listen. 2 styk. er forsvundet på 15 dage.

STATUS JXHS2400035 på listen.

1 Dec. nummer 103
15. Dec nummer 77
Forskel 26 pladser – det vil sige 1,7 pladser pr dag (Cirka)

15 dage tilbage og dermed også 26 pladser op af listen.
31. december plads nummer (beregnet 77 minus 26 =) 51 !!!
Altså kun 11 pladser tilbage i det nye år !!

Som jeg skrev øverst oppe, flytter de 40 første pladser sig ikke :wink:
Det er selvfølgelig en forudsætning at mønsteret fortsætter resten af året :flushed:

Det vil sige at beregnet afgørelse kan komme sent i Dec. 2025 eller absolut senest 2. uge i 2026. :ok_hand:

Kanske på tide at gøre deres sidste indsatser – afgørelsen nærmer sig hurtigt, og der er rykket mange pladser de sidste dage :laughing:

Spændende tider

Dansken – i tidlig julestemning :evergreen_tree: :money_mouth_face:

9 Likes

Når er kinesiske fellesferier nå?

Ingen ferier resten av året. For 2026:

6 Likes

Fytti rakkern for en nyttårsaften det kan bli i år :wink: - Ja om ikke før da!

1 Like

Ja nå haster det!
Har venta i tusen år😫Hvertfall siden forrige årtusen.
Orker knapt 10 år til🤪

Jeg venter gjerne til etter nyttår på avgjørelsen, ønsker ikke å betale unødvendig mye formuesskatt.

Da var «pausen» over også :eyes:

20 Likes

Gode greier. Sist den endret fra «pause» til «In Review» gikk den raskt ut fra clinical. Kan håpe på det samme nå😀

3 Likes

Ja det var vel bare noen dager etter så var den ute. Spørs om vi ikke får det endelige svaret da i Januar?

2 Likes

Helt perfekt for meg, hvis godkjenning kommer tidlig i januar, men den kan også komme sent desember!

Men først skal vi i gjennom posjonering i aksjen, før en mest sannsynlig godkjenning kommer!

Spennende dager/uker​:partying_face::partying_face:

2 Likes