Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Det føles vel heller litt mer som seksåringen som bare MÅ se Lille Jack og Drømmehagen hver eneste dag. :stuck_out_tongue:

@rockpus hvis du ikke føler deg truffet så var det kanskje ikke ment til deg da. :wink:

Er forøvrig helt enig med @Haltopen , dette resonnementet med at Asieris sitter klar på startstreken og at kommersialisering av Cevira kommer til å gå kjempefort er ikke noe jeg har i mitt hode i det hele tatt. All erfaring fra de case jeg har fulgt tilsier at kommersialisering tar årevis å få noe vesentlig traction, Car-T er vel noe av det raskeste som har skjedd og det tok sin tid det og

Så kanskje ut i H2 2027 det begynner å komme inn faktisk revenue stream som gir utslag?

Betyr ikke at man ikke skal eie aksjen før det, aksjemarkedet sin jobb er å prise inn ting som skjer fremover i tid.

1 Like

Tja, det gikk ganske kjapt å få covidvaksinen ut i markedet :grinning:

1 Like

True. Blowbacken fra det har jo ikke akkurat lagt til rette for at ting skal gå fort da

Er uansett ikke relevant, men blowback som du refererer til går nok på godkjenning og ikke implementering.

Hadde det ikke vært for at alle vil bli rike raskt og ingen sakte så hadde det spilt liten rolle

1 Like

Liv og lære ?

1 Like

Det som er fascinerende i så henseende er denne:

Største posisjon, forventer bortimot null kurseffekt av en positiv melding og går likevel god for egen risk/reward sett opp mot muligheten for en negativ melding. Forfattet av den som liker å preke om (som jo sant er) at man oftest får best r/r av å ta på seg løpeskoene i etterkant.

1 Like

I motsetning til noen baserer jeg ikke avkastningen på sitte på enkeltposisjoner som er er så oversized at man ikke klarer å se nøkternt på dem. Det har likevel gått brukbart greit i år:

Fordelen med å ha en portefølje av kvalitetsaksjer er at man ikke trenger å råhausse enkeltposisjonene. Det gir definitivt dårligere risikojustert avkastning å sitte for tungt eksponert i for få papirer om gangen.

Photocure kommer når den kommer. Når dette 65-72 motstandsområdet ryker, hvilket det definitivt kommer til å gjøre en gang om det ikke kommer et børskrakk eller negative news, så kommer det til å komme en drastisk bevegelse opp i gapet over der.
Men umulig å si når det skjer. (Og umulig å si om det kommer et børskrakk før news, og også helt i det blå om det kan finne på å komme dårlige news som vi ikke forutser akkurat nå.)

2 Likes

Asieris hadde tidligere i høst ute 48 stillingsannonser over hele landet innen salg og markedsføring. Hvordan det gikk med disse ansettelsene, vites ikke.
Men det høres ut på enkelte her som om disses trolig vil få en utsøkt spisskompetanse i å sparke i grusen etter halvannet års lediggang.
Eller kanskje ikke…

2 Likes

Kan man ikke bare sende IR der spørsmål om dette?:smiley:

tar jobben. Noen som vet det engelske uttrykket for å sparke i grusen? Spisskompetanse antar jeg strikercompetence?

3 Likes

Skal vi tro den godeste peaf er jo det det eneste salgskorpset i photocure har gjort de siste ti år da, så sånn sett er det vel kanskje baseline for hva man kan forvente av tilsvarende gjeng i asieris. :wink:

Fikk en mail, men ikke den vi venter på :laughing:

6 Likes

Antar pulsen steg betydelig :+1:

1 Like

Spennende at de tydligvis ser potensial utenfor områdene hvor de har kjøpt rettighetene til Hexvix selv da. :relaxed:

3 Likes

Absolutt spennende med mulighet for bærbart flex scope for engangsbruk og enklere bruksmønster enn dagens stasjonære scope med mere omfattende rutiner og sterialisering etter bruk.

Dette er vel også nytt for kan ikke huske å ha sett dette diskutert på tråden?? (som stort sett nå bare går i loop)

1 Like

Jeg nevnte det på chatten her om dagen, da jeg ikke husket om jeg hadde sett dette bildet før, og kan ikke huske å ha lest noe om at de skulle prøve å få dette godkjent i EU/globalt.
Husker derimot at de hadde et samarbeid med UroViu for slike skop, men mulig de skrotet det for å lage egne isteden?

2 Likes

Virker mer som om det er Asieris som kommer til å bli “The Bladder Cancer Company” og ikke Photocure…

Asieris virker å ha driven, pengene og momentet.

Blir Cevira godkjent, ville det vært rart å ikke vurdere for Asieris å bare kjøpe hele Photocure.

• Dem slepper å betale royalties for noe dem håper skal bli en “blockbuster”.

• Dem overtar hele apparatet til Photocure i Europa og USA. Noe som kan være gunstig å ha ved lansering av deres egne produkter.

• Dem har egne produkter som direkte overlapper/utfyller Photocures ene produkt.

12 Likes

Men hvordan blir det å eventuelt operere som et Kinesisk selskap i Trump`s USA?

Derfor er det fint å ta eierskap over et norsk selskap.

Det er jo ikke lenger et Norsk selskap om det blir oppkjøpt av Asieris…