Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Dette skriver Investech og er uenige med Savepig som mener vi har ikke kommet gjennom motstand 72. Det er nå og en annen trading pattern vi har nå ligget å tradet på dette nivået i ca 10 dager. Ved tidligere topper har det vært rett opp og før en fikk ta en slurk av kaffen var det rett ned igjen.
Neste betydelig motstand ligger ved 110, men vi må nok ha godkjenning fra China først. Godkjenning for Wolf scopet som er på overtid vil også hjelpe.
Grunnen til det store fallet fra 110 for 3 år siden var bortfall av flex scope. Kan være at godkjenning av det nye flex scope fra Wolf er og nok til å ta ut 110 da det utløser et $1,5 milliarder surveillance marked. Avtalen ble gjort juli 15, 2024 så det må og nærme seg.

3 Likes

Ser de og du ikke at kursen er under 72?

1 Like

Er det da helt tilfeldig at aksjen stanger mot 72? Motstand eller øvre del av trendkanal. Kall det hva du vil.

Investtech ser ingen motstand ved 72.

Jeg opplever at det er motstand på 72 :wink:

2 Likes

He he, nå ble det mye TA pjatt her :joy:

Så har vi jo nedklassifisering av scope i US, selv om tidshorisonten er høyst usikker og godkjenning av scope i Kina som åpner nok et stort marked for kjerneforretningen til PHO siden Hexvix allerede er godkjent der, men ikke kan brukes uten godkjente scope.

Å si at godkjenning av Wolf scopet er på overtid er vel litt overdrevet. Det er rigide regulatoriske prosesser man skal gjennom uansett hvilket marked man skal godkjennes i. Det tar tid og mye av den tiden ligger hos myndighetene og er derfor utenfor selskapets kontroll. Normalt er det også noen runder med spørsmål og krav om tydeligere dokumentasjon fra myndighetenes side.

1 Like

Det var DS som antydet at godkjenning av det rigide scopet til Wolf i China var forventet i slutten av 2025.

Det løser ikke så mye uten nedklassifisering. DS nevnte dog “alternative veier” til surveillance-markedet i USA, uten å ha utbrodert noe mer om hva dette innebærer.

2 Likes

En liten påpekning om hva Investtech er: En algoritme som legges oppå et chart for et spesielt tidsvindu, og skriver ut en automatisk analyse.

Når deres middels lange analyse sitt tidsvindu ikke lenger kan se en motstand på ca 72, så er det fordi den ikke lenger finnes i det tidsvinduet:

For illikvide småaksjer som photocure, så liker jeg å zoome ut og glatte ut for å redusere sjansen for å bli played av de mer proffe spillerne på lille Oslo børs, som sitter og koser seg med avanserte algoritmer, ingen kurtasje, og anonym handel.

Ref denne perlen som ble delt på internchaten i går:

image

Slik jeg tegner, så er det overhengede sannsynlig at det blir utløst et høykvalitets teknisk kjøpssignal denne uken, setupen er nydlig. Men er ikke avgitt noe signal enda for min del:

Den ligger med veldig høy rsi på temmelig lavt volum, øker sjansen for at den blir presset oppover av noen som sitter long allerede. Trengs mye mer volum inn for å gi bevegelsen tillit:

13 Likes

Ikke mye motstand på 72, ja, ja alle kan ta feil.

1 Like

Nå opplever jeg at det er mindre motstand på 72 :wink:

3 Likes

Men dundrende motstand på 73,5 :pensive:

Rekylen ser lovende ut!

4 Likes

Aksjen falt rett ned fra 110 til ca 80 på 2 dager med et stort gap ned, den 23. og 24 feb. 2023. Har lest at slike gap ned skal tettes.

Kan også fyke rett forbi slike gaps

1 Like

Nyttår til 2024 og 2025 kom raketten ned. I år er hastigheten høyere og har brutt gjennom toppene siden gap’et ned i begynnelsen av 2023. Skal den unnslippe tyngdekraften på forsøk nr 3?

Dundrer forbi*

Heidundrende gøy å være pho aksjonær nå om dagen.

5 Likes

Det snur fort - den gikk helt ned på 69 så sent som i går. Og i slutten av oktober var den nesten nede på 50. Uansett gøy når den fyker opp - jeg satser på at det ikke er et falskt brudd opp så derfor selger jeg ikke.

1 Like