Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Dette blir jo en slags fomo nå før forventet godkjenning av Cevira. Det er vel fort mange som ønsker å selge seg helt ut og bli ferdig med PHO etter mange år med smerter.

Det kan fort bli en tabbe tenker jeg. Godkjenning av Wolf-skop skal visst ikke være langt unna og det er jo ikke Q4 heller som kan bekrefte positiv trend inntekt/opex.

Jeg hadde opprinnelig tenkt å sikre litt gevinst på positive Cevira-nyheter, men nå som vi fort kan få en herlig trifekta i januar-februar, så tør jeg ikke gjøre det allikevel. Vi kan jo ha flere gode dager frem mot ev. godkjenning nå i januar også før nyheten vi venter på sprekker.

Nedklassifisering tenker jeg ikke på engang, det får være en bonus hvis/når. Er jo egentlig umulig å spå dessverre…

1 Like

Buy the rumor, sell the news. Hvis kursen fortsetter oppover mot godkjenning de neste dagene så kan melding om godkjenning føre til en grei korreksjon ned.

(nei, jeg har ikke solgt noe enda)

Hvorfor i alle dager skulle en melding om godkjenning føre til en korreksjon ned?

3 Likes

Fordi bortsett fra pengene for godkjenning (100mill?) så vil royalties fra salgsinntekter ta lang tid. Da spiser vi ventepølse igjen.

Hvorfor tror du kursen har steget 46% fra 24 oktober til idag?
Jeg mener dette delvis er koblet til trygghet om godkjennelse av produkt i Kina.

Nettopp. Selv om et produkt blir godkjent så betyr ikke det at det blir en blockbuster. Er mange aksjonærer nå som sitter med grei gevinst siste 3 mnd.

At en kurs skal gå ned etter at en godkjenning er et faktum, når kursen har gått på forventning om godkjenning må være noe av det dummeste jeg har hørt. Da kunne man bare ventet på godkjenningen i stedet.

1 Like

Aksjemarkedet sin jobb er å prise inn fremtiden er resonnementet. Approval prises inn før det skjer, lang og treg kommersialisering prises inn før det skjer. Buy the rumour, sell the news.

Pho modtager betaling kvartalsvis, så det kan du se i hver Q rapport.

Det skjer, så ikke så dumt å påpeke. Intervacc, for eksempel.

For min del vil en godkjenning være starten, men forberedt på at jeg kanskje tar feil i å være langsiktig.

Edit: Det jeg tror, dersom godkjenning, er at den vil gå opp en god del på svært kort sikt. Så er det ikke unaturlig at den kanskje vil falle så fort euforien har lagt seg og tallene må tale. Håpet mitt er at det er mer i gjerde her, og at det for en gangs skyld kan lønne seg å sitte long.

3 Likes

Godkjenningen er i stor grad forventet, men samtidig forsvinner en vesentlig del av nedsiderisikoen i aksjen som gir økt risikojustert verdi for selskapet. Det kan åpne dørene for nye typer investorer.

En annen faktor er hva meldingen faktisk inneholder. Jo mer informasjon om kommende planer desto bedre kan markedet prise verdien.

11 Likes

Det kan fort komme mye morro fremover etter godkjenning, som feks USA partner. Hadde vel ikke vært super overraskende om de allerede har en på plass, kun pending Cevira godkjenning i Kina?

1 Like

Dette er fortsatt mitt scenario. På dagen hvor en eventuell godkjenning kommer vil den jo ikke åpne ned, men kan godt være den åpner veldig mye opp og får seg en korreksjon utover dagen eller de neste dagene. Det er jo uansett en svært positiv trigger så en eventuell korreksjon tror jeg blir midlertidig og en kjøpsmulighet

5 Likes

Plutselig ble det mange som ble interessert i photocure :wink: Ved cevira godkjenning vil vi se en helt annen omsetning , hvor fond og større aktører vil dominere handelen, slitene aksjonærer blir absorbert i løpen av en halv børsdag!( til og med Briarwood vil gå solid i pluss)

2 Likes

Det har jo vært spekulert i om Asieris kan være interessert i å kjøpe opp Photocure etter en eventuell godkjenning av Cevira. Tror du da at Asieris i tilfelle vil vente med forsøket på oppkjøp til salgsinntektene viser seg fullt ut? Eller vil de ta aksjon på sin egen guiding mens de enda kan få tilslag til en for dem overkommelig pris?
Ikke sikkert du får tid til å spise ventepølsa di. :sweat_smile:

5 Likes

Tenk om det tikker inn en mld om godkjenning av Wolf-scope en av de nærmeste dagene og så Cevira godkjenning et par dager senere.
Ihhhaaa :rocket:

6 Likes

Haha, jeg tar gjerne en fin oppgang etter Cevira-godkjennelse og bud på selskapet like etter. Det kan godt gi en bedre pris enn å
måtte sitte i måneder og kanskje år for å vente på royalties og høyere kurser.

Ellers har planen min alltid vært å sitte med aksjene i overskuelig fremtid. Troen på solid lønnsom drift på sikt med fine utbetalinger fra Asieris hvor PHO blir en utbyttemaskin etter hvert.

3 Likes

Om asieris trenger en partner for fase 3 i usa resten av verden. Har de penger til å kjøpe pho?

De hadde vel en kontantbeholdning på 1.825 milliarder Yuan mid 2025 ( ish 2.6 milliarder NOK)

Holder akkurat det :innocent:

Tror ikke de har noe problem med å evt kjøre en emisjon heller…

1 Like