Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Da trenger de kun å låne eller å sette en emisjon på 3 milliarder, så er vi kanskje i mål!

Eller at Aseries og Photocure fusjonerer👈

Du tenker budet skal være 5.6* milliarder NOK?

Pr i dag prises Asieris til 9.6 milliarder NOK, med 2.6 milliarder på bok.

De har allerede investert penger i Cevira avtalen, å vil sitte med 80-90% av inntektene selv.

Er vel ikke utenkelig at de ser ann butikken, før de går all inn?

Blir cevira den suksessen som de selv forventer basert på undersøkelsen og forbrededelser,.så er det ikke utenkelig, nei. I tillegg kommer kjernevirksomheten og egenkapitalen i tillegg!

1 Like

Pho tar vel ut 100 hvis Cevira blir godkjent

Rått

Cevira

ABG - kr 14.-
Handelsbanken - 35.- ( old)
Norne : 23.-

Vis vi tenker som de over
Fair value på kr 54.- av kjernevirksomheten.

Så estimerer du 146.- ( rett sør av 4 milliarder NOK)

Blir interessant dette.

Tror ikke de kommer til å kjøpe pho. De er fornøyd med 90% av inntektene. For lite selskap.

Norne = 95% sjans
ABG = 100% sjans

Det ligger vel i kortene at godkjenningen kommer.

Det er basically sånne permanente underachievers som novavax og gjengen som snubler på approval etter vellykket fase 3, asieris har ikke gitt den viben i det hele tatt. Men garanti har vi ikke.

Flere og flere nye/ukjente navn her inne nå. Artig å se!:grin:

For de som ikke har fulgt aksjen så veldig lenge er dette kortversjonen av risikoen (så objektivt som jeg klarer å formidle det etter å ha vært investert her i 6,5 år):

Caset er fortsatt ganske binært, uansett hvor mye man tror og håper. Himmel eller helvete. Når det er sagt - ved avslag vil man ikke gå på en tilsvarende smell som i Ultimovacs med -90% på én dag. Underliggende business (Hexvix/Cysview) går fortsatt greit og har en grei verdi, men kursfallet vil bli stort ved avslag på Cevira. Sats derfor ikke mer enn dere tåler å tape.

Samtidig er det en god del høyere sannsynlighet for godkjenning enn feks Ulti:

• Fase 2 er godkjent, og fase 3 har møtt primærendepunkt og levert gode resultater, noe som har redusert risiko markant sammenlignet med Ulti.
  • Kinesiske myndigheter har et betydelig insentiv til å godkjenne Cevira da det vil ha en (liten) positiv påvirkning på fødselsraten i landet.
  • Cevira er langt mindre inngripende/risikofylt for pasient enn dagens løsning
3 Likes

Pen dag i går, vi fikk ikke helt det volumet man skulle ønske, men likevel en veldig pen bevegelse opp gjennom 72. Med det, så flyttes nivåene, og alt over 69 er nå innenfor en ganske så bratt bullish trendkanal

Går den over 76, og spesielt om den gjør det på høyt volum, så indikerer det et skikkelig sentimentskifte og at nye kjøpere begynner å entre banen.

13 Likes

Jeg vil først og fremst innrømme å ha vært en elendig innvestor de siste årene. Først og fremst pga at jeg har holdt fast ved biotek-aksjer i fritt fall.
Jeg har ikke vært en aktiv trader, noe som trolig ville gitt et bedre resultat. I fjor høst ga jeg opp det meste av min største enkeltinvestering og solgte PHO på rundt 65 kroner. Det logiske ville vært å kjøpe tilbake da den fallt langt ned på 50-tallet, men det ble ikke gjort.
Nå droppet jeg resten og er uten PHO for første gang på over 10 år.
Så da er det klart for himmelferd. Min uflaks vil ihvertfall ikke lenger tynge aksjen :grinning:
Lykke til.

9 Likes

Har man ikke troa, ja så har man ikke troa, og får ta beslutninger deretter.
@Quadruple, du har jo vært rimelig negativ og lei Photocure siden i sommer, så det er jo da logisk å selge på 65, høy 60, for å slippe å være med ned «nok en gang» på 50-lappen.

Kjedelig selvsagt når man har vært med så lenge, men intet poeng i å piske seg sjøl, og du skal ha kred for ærligheten din, og si hva du gjorde.

For oss som er optimistiske på Photocure sine vegne er du jo på sett og vis et godt tegn ; tvilerne, selv de som har vært med lenge og hatt troa før slipper taket. Det er med på å bygge sterke hender i aksjen og nyttig når potensielle ny kjøpere sitter på gjerdet og vurderer inngang nå som det har skjedd et brudd oppover, og de lurer på veien videre før de hopper på toget.

9 Likes

Dette er Investtech sitt syn på videre utvikling og jeg heier selvsagt på at de får rett. Skjønner ikke dine analyser som sier at nå er det et nytt target/motstand ved 76. Slik jeg ser det er det 110 som er motstand nå.
Jeg kan skjønne at ved ca 80 er det en del motstand da det var der vi falt etter 2 dager i 2023.

1 Like

Igjen, investtech er ikke personer som sitter og skriver og har et syn, det er en algoritme som lager an automatisert analyse, på et bestemt tidsvindu, Du sitter og holder frem deres Middels tidsvindu som fasit, men utelater å nevne at investtech som betalingsprodukt tilbyr både lenger og kortere tidsvindu.

Jeg nevner 76 som et interessant punkt fordi et snarlig brudd over vil være et kraftig bullish momentumskifte, spesielt om det skjer på høyt volum.

Investtech:

Photocure (PHO) - Teknisk analyse - Oslo Børs - Investtech ← gratis, medium timeframe analyse

3 Likes

OK hva er dette kraftige bullish momentumskifte?

Det kunne jo være positivt svar fra Kina :wink:

1 Like

Denne gangen har Savepig tegnet en langt kortere trendkanal enn investtech, som da pga stigningen i det siste blir brattere, og taket blir høyere. I investtech sin kanal har vi derfor brutt gjennom taket, men ikke i Savepig sin kanal…

3 Likes

Lurer på om det er en del som ikke ser bilder som legges ut på forumet, ble nevnt både på sølvtråden og på internchaten…

Opprinnelig post her:

Nettopp. Det typiske er at trendkanaler blir bredere når man zoomer ut. The trend is your friend till it ends.

Sånn ser den nåværende fra oktober ut hvis man ekstrapolerer. :stuck_out_tongue:

@myk hvis du velger å lese det jeg har skrevet de siste par ukene om pho som bearish, så er det ditt eget subjektive valg.

Jeg har skrevet: Hvis den etablerer et brudd over 72, så er det bullish. Pullbacks tilbake til 69 vil fremdeles være bullish.

Hvis den snarlig bryter over 76 er det ENDA MER BULLISH.

Hvis det kommer inn mye mer volum enn vi har hatt de siste dagene uten at kursen faller noe særlig er det IHVERTFALL FULLSTENDIG BULLISH.

4 Likes

Ifølge enkelte her vil jo positivt svar fra kina føre til nedadgående kurs :rofl:

Jeg har ingen forutsetninger for å argumentere rundt TA, men på ditt chart nå er det hvertfall tydelig at neste motstand er 110.

2 Likes