Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Har jo vÊrt en relativt ok+ oppgang her siste tiden, og tanken om Ä realisere gevinst ved at forventet godkjennelse i Kina snart er «priset inn» begynner streife.

SĂ„ hvor hardt tror dere det vil smelle ned om det skulle mot all forventning komme en melding om at det ikke blir godkjent?

Og som nevnt over av sparegrisen, vil det jo garantert bli litt svingninger selv ved melding om godkjenning
? Vil man gÄ glipp av sÄ meget nÄ ved Ä stÄ pÄ perrongen uten noe risk til svaret kommer?
MisforstÄ meg rett, jeg betviler ikke godkjenning eller at det skal langt oppover. Men jeg tenker jo igjen det blir mye sell on the news, sÄ er der verdt risk ved Ä vÊre inne fÞr meldingen kommer? Og den virkelige oppgangen kan ta litt tid
 Det er jo flere triggere ogsÄ som plutselig kan komme som veier opp for Ä bare holde.

Er du trader eller bare lei, selg pĂ„ X prosent du er fornĂžyd med. Er du long fordi du tror det vil lĂžsne i butikken med potensielt Cevira inntekter pĂ„ toppen, sitt stille med alt eller mesteparten. Å spĂ„ kursbevegelsene som kommer er bare Ă„ gi opp.

Personlig tror jeg fortrinnsvis at selskapet er solgt innen «rimelig» tid gitt godkjenning, eller subsidiÊrt at sentiment og prising blir bedre med nye aksjonÊrer og optimisme (forutsatt at butikken gÄr bedre, noe jeg ogsÄ tror den vil gjÞre), sÄ min spekulative (og for allmennheten lite interessante) tese betyr at jeg holder ved evt. godkjenning.

4 Likes

Jeg tror man kan se 90 tallet, dagen godkjenningen kommer.

OgsÄ tilbake til hÞy 60/ lav 70 kort tid etter.

Ved avslag tror jeg man ser mynt, Ă„
Ikke 50 lapp.

SĂ„ pr nu er det lenger ned, en opp.

#ting er priset inn.

7 Likes

Spennende teori. Handles til rundt 76-78 de siste dagene pÄ ok volum, men nÄr Cevira blir godkjent sÄ gÄr den til 90 samme dag, men ned til rundt 10kr lavere enn hva den handles for nÄ like etter?

Hva er logikken du legger til grunne for den kalkulasjonen da?

2 Likes

Utrolig hva noen vinglass kan gjĂžre en lĂžrdagskveld!

4 Likes

Kanskje du fÄr rett, men vanskelig Ä se logikken bak de tallene :thinking:

1 Like

Nok nÊrmere hÄb fra en som trader som har solgt frem for logik.

2 Likes

“Catalog of accepted varieties”, har den vért under den kategorien tidligere?

Han er dog mer optimistisk enn sin tradingkollega Merlin som planla Ä kjÞpe seg inn igjen pÄ kurs 40!:grinning_face_with_smiling_eyes:

NÄ mÄ ikke bulls jinxe det altfor hardt da. Vi har hatt nok av hÄnlige bulls som har bashet de negative (som alltid har fÄtt rett) i norsk bio opp gjennom. Uten sammenligning for Þvrig.

Respect the power of the jinx!!

8 Likes

Ja, den har hele tiden vĂŠrt der.

1 Like

Briarwood sitt snitt ligger vel pÄ rundt 100, tipper de vil sitte igjen med litt mer enn 10% avkastning for investeringen sin.

2 Likes

Da Asieris den 20/9-23 kom med data fra fase 3 studiet var Pho oppe 44%:chart_with_upwards_trend:.
SÄ det er jo ikke umuligt at den rammer 110kr pÄ godkendelsen.

1 Like

Er ikke akkurat veldig vanskelig Ä tegne opp et sÄnt scenario.

Kursen har gÄtt opp mye nÄ, men det har ikke kommet noe sÊrlig volum inn underveis, og det har ikke vÊrt noen spesielt oppsiktsvekkende endringer pÄ topp 50. AltsÄ er marketcap pushet opp 600 millioner kroner siden kurs 54, uten at det er pga noen spesiell inntreden av nye fans enda.
Denne oppgangen kan man sammenligne med kjent cashflow, som er Cysview og Cevira Milestones, og sÄ mÄ man begynne Ä spekulere om hva fremtidig cashflow kan bli. Det blir et Ärs ventetid fÞr man vet noe sÊrlig om hvordan Cevira utrulling gÄr.

Alt det tilsier gevinstsikring, og da fÄr man gjerne et kraftig gap opp, og sÄ kommer en periode der det gapet fylles med et pullback, fÞr man gjerne hÄper pÄ en mer bÊrekraftig oppgang etterhvert.

4 Likes

Tja man burde vel sett massivt med gevinstsikring siste 2-3 ukene da, og ikke stigningen i kurs som har vÊrt om det skulle vÊre hold i teorien om kurs vil gÄ ned igjen til hÞy 60, lav 70 tallet?

(Pullback vil det seff bli fra nivÄet den gÄr til pÄ godkjenning, men at det skal gÄ tilbake sÄ lavt har jeg lite troen pÄ)

Top 50 har vel en relativ “stygg” GAV og, i det minste brorparten av de? (@Savepig er der en indicator pĂ„ tradingview som viser pris all time basert pĂ„ chart man velger? pris betalt altsĂ„)

1 Like

“Riktig” kurs ser man nĂ„r det er tilstrekkelig volum i omsetningen er mitt argument.

Ved kurs 70 er jo market cap ca 1,9 milliarder, det er jo ikke akkurat konkursprising. Hva som skjer deretter tror jeg er mye opp til ledelsen og hvor aksjonÊrvennlige de fremstÄr.

Jeg har heller ikke tro pÄ dette argumentet om at proffe investorer sin GAV fra mange Är tilbake er det som styrer hvordan de agerer, de forholder seg til nÄtiden og hvor de mener de best kan oppnÄ avkastning ved Ä investere i fremtiden.

Da burde jo man selge relativt raskt siden R/R ikke er verd kun 10kr opp for sĂ„ Ă„ “tryne” ned knappe 20 dagen etter

Det vil med stor sannsynlighet stige betydelig, og over 110kr! Fordi vi vil fÄ en innovativ behandling med betydelig effekt ,som i tillegg er skÄnsom . Som blir eventuelt verdensledende pÄ sin gruppe av pasienter!

2 Likes

Et spÞrsmÄl verdt Ä stille seg for de som har gÄtt gjennom kjÞttkverna en gang eller to for mye. Tok selv 30% fra bordet rett fÞr helgen og PTSD`en jublet.

1 Like