Er det noen som kan spore opp status pÄ godkjennings prosessen i China pÄ Wolf scope, tilsvarende dere har greidd med Cevira?
Det ser ikke ut til Ă„ vĂŠre like transparent for Medical Devices etter det jeg kan se. Asieris âguidetâ innen Ă„rsslutt, sĂ„ man er nok ikke langt unna en avklaring.
I tillegg er vel Wolf ikke et bÞrsnotert selskap, sÄ det er lite tilgjengelig info derfra.
Artig hvis man fÄr en skop-godkjenning fÞrst for Ä lage enda bedre grunnnlag for selve kjernevirksomheten til Photocure.
Allerede godt utprÞvd teknologi som bare fÄr mer og mer bevis for dets positive utslag.
SÄ kan Cevira som jokeren komme pÄ toppen.
Det er ca 100 000 nye tilfeller av blÊrekreft per Är i Kina (Nature.com Article number: 20811 (2025) ) og tallet er stigende pÄ grunn av urbanisering. SÄ antal pasienter er stÞrre enn USA (83 000) men mindre enn Europa (200 000).
Prismessig mÄ vi nok forvente en lavere pris i Kina enn bÄde USA og Europa. La oss anta at prisen blir 1 000 NOK per dose.
Hver pasient gjennomgÄr mellom 5 og 15 undersÞkelser der Hexvix kan bli brukt i henhold til retningslinjer for oppfÞlging og risiko for tilbakefall. La oss regne pÄ 5 undersÞkelser per pasient. (EAU Guidelines - Uroweb)
NÄr det gjelder mark-up og royalty vet vi ikke mye, men la oss anta at det til sammen utgjÞr 10 % av omsetningen i Kina.
100 000 pasienter per Är
5 undersĂžkelser per pasient
1 000 NOK per undersĂžkelse
10 % til PHO
100 000 x 5 x 1 000 x 0,1 = 50 000 000 NOK nesten rett pÄ bunnlinja ved 100 % markedsandel.
SĂ„ skal vi huske at det tar tid Ă„ komme dit⊠de kjĂžrer WLC i Kina, men urologene kanskje er mindre egenrĂ„dige enn andre steder og gladelig bytter til BLC, Asieris skal selge inn BLC, det skal produseres og selges/leies ut scope med merâŠ
Blir BLC standard prosedyre i Kina kan det jo gĂ„ fortereâŠ
Egentlig litt lavere potensial enn hva jeg hadde sett for meg, eller er mine antakelser for konservative?
Hvor er den dagens aksje? Investtech?
âEn dose med Cysview (hexaminolevulinate hydrochloride, 100 mg pulver til intravesikal rekonstitusjon) i USA koster typisk rundt $1,180 til $1,540 per vial/dose, avhengig av kilde og kontekst (per januar 2026).â
Jeg tror ikke de fÄr 90%+ rabatt i kina.
Ved vi hvad Asieris skal give af pris pr. dose som er kĂžbt af Photocure til brug i Kina ?
Det er vel det som er interresant.
Hvad Asieris tager for en behandling i kina, er Asieris anliggende â eller ??
StovnerJonny skriver 5-15 behandlinger pr. patient â det lyder voldsom mange.
Ved du hvor tallet kommer fra ??
DK
NÄr man leser det som er skrevet pÄ denne trÄden, gÄr det opp for meg hvor bra hansken vil passe hÄnden.
Asieris er hÄnden og Photocure er hansken.
OppkjĂžp i 2026?
Dette er ikke tiden for Ă„ kaste hansken.
Vent heller til Asieris tar opp hansken.
For Ä ta den pÄ. 
Det er jo relevant for beregning av royalty, sÄ jo hÞyere pris i Kina jo mer royalty til PHO.
Mark-up pÄvirkes ikke av prisen Asieris oppnÄr i Kina.
Er dette for prosedyren, eller for Hexvix alene?
Prisene i Europa er jo betydelig lavere enn i USA (forelĂžpig).
I Sverige ligger apoteksprisen pÄ 6 600 SEK (https://www.apotekhjartat.se/rx/manniska/rx-v/hexvix-pulver-och-vatska-till-intravesikal-losning-85mg-injektionsflaska-forfylld-spruta-85mg-oc). Det inkluderer apotekets avanse, sÄ PHOs pris kanskje er 5 000 SEK?
Hva tror du er en rimelig pris for Hexvix i Kina?
Ved vi hvad for et Scope der er brugt i forsĂžget ??
SpĂžrger da der ikke mig bekendt er godkendt BLC scope i Kina
DK
Produserer de Hexvix selv eller bruker de ekstern produsent? Hvor mye tenker dere at PHO sitter igjen med netto etter produksjonskostnader, frakt etc?
bruttomargin for us/eu er ca 93% aggregert. HÞyere pris sÄ litt over 93% i us og litt under eu/rest of world
Og hvor mye utgjÞr PHO sin margin av utsalgspris? (f.eks den svenske prisen pÄ 6.600)?
Jeg gÄr ut fra at bruttomarginen pÄ 93% tilsier at selve produksjonen er billig. Jeg tenker pÄ hvor mye som gÄr til distribusjons- og transportleddet. Apotekenes marginer er en annen ting. Det er ikke moms pÄ reseptbelagte medisiner i Sverige sÄ 6.600 er reell pris uten noe moms.
de selger jo gjennom egen organisasjon i us og europa sÄ jeg er litt usikker pÄ hva du spÞr om her 
Enkelt, hvis utsalgsprisen til kunde er 6.600, hvor mye tenker du at PHO sitter igjen med?