la meg kommentere generelt og ikke sverige spesielt (siden det er marginalt og jeg vet ikke om det har sĂŠrlige regler som de andre ikke har).
Men svaret er ca 93% aggregert.
SĂ„ du mener at omsetningen i PHO sitt regnskap er utsalgspris til sluttkunde? Da tar du grundig feil i tilfelle.
Fortsatt usikker pĂ„ hva som blir âlost in translationâ i denne samtalen 
Men siden jeg har forsĂžkt Ă„ svare og forklare pĂ„ dine spm sĂ„ er det vel vanlig hĂžflighet at du forteller hva som er âgrundig feilâ og ikke bare lar den henge i luften? 
Her var spÞrsmÄlet mitt, og du svarte 93 % aggregert.
93% er bruttofortjenesten i PHO sitt regnskap dvs netto etter produksjonskostnader.
Det er veldig bra, men kostnader og marginer til distribusjon, transport og sluttsalg i apotek kommer selvsagt til fÞr man nÄr sluttprisen i apotek. Det var hvor mye disse tilsammen utgjÞr jeg var ute etter Ä vite om noen har regnet pÄ.
har du noen indikasjon pÄ at distribusjon av cys gÄr gjennom apotek i usa eller i europa?
Om du tar antall units solgt i usa i Q3-25 og ganger det med enhetspris og usd sÄ havner vi rundt tallet som stÄr i rapporten (kan ikke vÊre helt eksakt siden valuta fluktuerer).
Og for Ä vÊre presis sÄ tar jeg med opprinnelige spÞrsmÄlet ditt:
Gjennom apotek eller andre kanaler som skal ha sine marginer, og sammen med fraktkostnader utgjĂžr mye mer enn 7%. Ă tro noe annet er naivt. PHO blir veldig bra selv om forholdet mellom PHO sin inntekt og sluttpris blir 60 eller 75 eller 80 %. I rest my case.
Her tar jeg en rask avslutning ogsÄ. Du tar feil og det blir ikke bedre av Ä kalle andre naive uten Ä backe det opp med tall. Om du kikker pÄ tallene sÄ bekrefter de mine kommentarer.
Q1-Q3 2025:
sales revenue ca 396 mill
cogs ca 31 mill
Hexvix fremstilles af Patheon i Italien , som er en kontraktproducent for Photocure.
Jeg mener ikke der er nogen oplysninger om hvad Pho betaler pr. dosis
Du fĂ„r spĂžrre Stovnerjonny som kommer frem til 5.000 til PHO av salgspris pĂ„ 6.600 hva han tenker da luckORskillđ Han er nok mer pĂ„ linje med hva jeg tenker.
Vet du i det hele tatt hvordan distribusjonen av hex/cys er (altsÄ hvordan selskapet er organisert)?
Jeg har ikke noe Ăžnske om âta deg for feilâ eller noe. Men faktum er likevel ikke subjektiv verdi.
Jeg vet iallefall at ingen produsent av medisiner sitter igjen med 93% av utsalgspris pÄ produktet til sluttkunde, enten det distribueres gjennom apotek eller andre som leverer til sluttkunde. De driver ikke veldedighet de heller.
At PHO har 93% margin pÄ SIN omsetning tyder pÄ lave produksjonskostnader. Det er veldig bra.
Da fÄr de som Þnsker det forholde seg til selskapets regnskapstall som viser 93%.
Eller de kan velge Ă„ forholde seg til din kommentar om at âjeg vet at ingen produsent sitter igjen med 93% av utsalgsprisâ.
Jeg personlig velger Ä gÄ for alternativ 1, men det er kun meg og jeg kan ikke svare for hvilken forklaring andre finner mest tillitvekkende.
SÄ du setter likhetstegn mellom selskapets utpris pr enhet og utsalgspris til sluttkunde? Da er det ikke hÄp dessverre.
sjekk tallene for usa som jeg viste til tidligere.
Antall units x pris pr unit x ca usd kurs.
Det stemmer godt med omsetningstall for us
Problemet du stanger hodet i nÄr du prÞver Ä overbevise en del av oss her nÄr du hamrer sÄ standhaftig pÄ GP og GM, er denne gode gamle memen:

Hvor mye blir igjen i panna til aksjonĂŠrene at the end of the day?
ForelÞpig er vi pÄ ca 3 millioner EBIT i et selskap som verdsettes til 2 milliarder
spÞrsmÄlet var bruttomargin til selskapet. Det du tar opp er noe annet.
Er du uenig i at bruttomargin ca er 93%?
Nei, jeg stiller spÞrsmÄl med hvor mye selskapet klarer i sin execution Ä levere verdiÞkning til aksjonÊrene pÄ bakgrunn av de 93%.
De har startet en god trend nÄ hvis de klarer Ä holde opex under kontroll og fortsatt vokser, men de har fremdeles mye Ä bevise.
SĂ„ om det blir/er godkjent blir det kanskje ikke meldt fĂžr ved fĂžrste pasient behandlet eller milestone/royalties i regnskapet?
Saklig diskusjon det, men skjĂžnner ikke hvorfor du linket det mot mitt innlegg?
De bruker Ä komme med news pÄ Linkedin profilen sin har jeg sett, sÄ vil tro sÄpass stor nyhet vil komme der.
Og Asieris vil nok melde det og kanskje.