Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Om jeg ikke husker feil, var det @Haltopen som viste til link vedr en Richard Wolf søknad på China web for et par måneder siden?

Om det var scope eller annet er jeg usikker på.

1 Like

Nå skal ikke jeg legge ord i sjog sin munn, men slik jeg tolker han virket som om både han og jeg stusser på hvorfor du fremhever så hardt dette 93% tallet (396,31) uten å ønske å gå i dybden på hvordan du fremskriver hva du tror selskapet kommer til å klare å sitte igjen med.

Selvsagt skjønner jeg at du tror den positive trenden kommer til å fortsette (jeg er også bullish på at de kommer til å ha en fortsatt positiv utvikling) men har du noe mer spesifikt?

1 Like

spørsmålet hans var:

Jeg fremhever tallet fordi det er svaret på hans spørsmål.

3 Likes

Foreløpig er jo EBIT forsvinnende liten ift market cap (også forsvinnende liten ift market cap ved en teoretisk kurs 40 om Cevira mot formodning skulle gå i dass).

1 Like

Dette er forhold som jeg overhodet ikke har kommentert i denne diskusjonen rundt margin. Jeg vil minne om at du tidligere har advart mot stråmannsargumentasjon.

3 Likes

Så var vi tilbake til diskusjonen rundt dyr ledelse/organisasjon og lite å banke i bordet med for aksjonærene.

2 Likes

– Photocure er ikke Cevira. Selskapet er Hexvix/Cysview, hvor forretningene ser ut til å gå bra. Cevira er kun en bonus. Behandlingen kommer til å bli godkjent, men kommersielt kommer den nok til å bli en skuffelse milevis unna en blockbuster, sier analytikeren.

Enig !!
Det som er spændende at se, er hvad markedet vil prissætte (PHO kurs) ved forhåbentlig godkending af APL-1702 samt det Rigide Scope godkending.

Pho bør kunne holde OPEX i ro – det har de vel selv kommunikeret på deres præsentationer.
Fremtidige indtægter går DIREKTE ind på bundlinjen.

Dansken

2 Likes

Photocure er bl.a Cevira. Photocure har utlisensiert sitt produkt cevira til en partner som tar alle kostnader ved videreutvikling, markedsføring og salg av produktet. Photocure kan komme til å høste enorme summer i milestones og royalties fra dette partnerskapet.

Asieris selv spår blockbuster, noe som vil gi PHO over en milliard rett på bunnlinja.

1 Like

Du tjente jo litt på tradingen din? Det at du kanskje bomma nå må du bare gi slipp på. Løp heller ut og rop i skogen - der får du heller ikke svar :wink:

1 Like

Tror vi kan være ganske sikre på at Photocure og Asieris melder om dette. Det er jo ikke slik at Photocure og RW ikke har et tett samarbeid og dialog fra før, og dette er en viktig nyhet for markedet.

4 Likes

Breaking news: En ny studie viser at blålys-cystoskopi med Hexvix/Cysview oppdager betydelig flere tilfeller av blærekreft enn tradisjonell hvitlys-cystoskopi.

If I had a dollar for every time ……. :sweat_smile:

2 Likes

Agreed. Allikevel er denne publikasjonen viktig ifm. arbeidet for refusjon og guidelines i Kina :slight_smile:

4 Likes

Min kommentar: det som gjør 93%-tallet ekstra interessant er de potensielt store kostnadssynergiene som ligger i et evt oppkjøp hvor cysview/hexvix er komplementære for et BP- selskap . Kan tenke meg at dette alene lett kan regne hjem en pris på > 4 millarder.
Men dette har vel også vært kommentert og drøftet tidligere - dog ok å minne om allikevel.

3 Likes

image

Det er literally 100 % Photocure, og rett i foret.

2 Likes

Det jeg lurer mest på i forbindelse med scopes er hvorfor det skal ta så hersens lang tid å få godkjent nye modeller.

For ikke å snakke om nedklassifiseringsgreia i USA, behandlingstiden av den søknaden er jo helt absurd.

1 Like

Har lest over igjen nå bare for å være sikker:

@sjog spurte om hva Photocure sitter igjen med netto. Du svarte med hva de sitter igjen med brutto etter cogs, men før annen opex som inngår i salg og distribusjon.

Brutto er interessant som en base for hvordan forretningen potensielt kan skalere, men noe mer enn det er det ikke. Derfor jeg fokuserer sånn på EBIT, selv om det ikke var det du snakket om.

(Bare rett meg hvis jeg tar helt feil her)

1 Like

Google forteller meg at der er ca 25% flere bladder cancer cases pr år i Kina enn i USA.
Det blir spennende å se hva Asiseris får til med HEX i Kina.

4 Likes