Du kan jo spørre her i tråden om noen er villig til å kjøpe en aksje basert på at selskapet skal starte et fase 1 studie. 
10000 innlegg uten at det egentlig har skjedd noe som helst🤪
Backlog som potensialt kan behandles med Cevira
- ~ 2.1 million HSIL patients ≥18 years
- 50% managed in tertiary hospitals , the primary target segment
I tillegg kommer det nye pasienter til hvert år i China;
50% managed in tertiary hospitals , the primary target segment, og
Each year, 600,000 to 700,000 women are diagnosed with high-grade cervical lesions,
Antar at prisen per behandling ligger på 10 000 CNY eller 14500 NOK
Backlog er da; 15,95 milliarder som potensielt marked.
Tilkomst hvert år 350 000 ganger 14500 er lik 5,07 milliarder NOK
Hvis de greier å behandle 10% av backlog per år utgjør det 1,595 milliarder NOK
og 10% av nye tilfeller 350 000 ganger 14500 er lik 507 millioner NOK
Dette er ca. 2 milliarder NOk
10% royalty til PHO 200 mill
20% royalty til PHO 400 mill.
så har vi dette;
Future Development
Given strong Phase III results and high unmet need:
- Company has initiated exploration of an additional indication:
HPV virus clearance independent of HSIL - This could broaden Cevira’s market significantly.
Da kan en begynne å ane potensialet i PHO
Og her regner du på kun 10% markedspenetrasjon?
Ja 10% av backlog og 10% av nye tilfeller. Dere får kontrolere om jeg har regnet riktig.
Med dette antall behandlinger hvert år vil bare backlog øke hvert år,
Her var det mye greier.
Det første en blander er prevalens og insidens. Det vil til enhver tid være 2,1-2,2 millioner pasienter med HSIL i Kina i årene fremover. Det er støttet av Asieris’ årsrapport og Frost & Sullival sine tall som Aseris referer til.
Dette er “poolen” av pasienter som inkluderer diagnostiserte, de til behandling, de til observasjon, de som har vært på behandling og er under observasjon, o.l.
Av denne poolen må nødvendigvis noen strømme inn, og noen ut. Hvis det årlig diagnostiseres 600-700k pasienter er dette influx, mens de som får regresjon, blir behandlet, elle verre, vil gå ut.
Derfor kan man ikke summere disse oppå hverandre.
Det som da er litt utfordrende er å finne hva det faktiske, årlige, behandlingsvolumet er. Med tanke på at alle som diagnostiseres ikke vil gå direkte til behandling, men samtidig at pasienter fra poolen vil det, må man bare guesstimere. For enkelthets skyld kan man da si 700 000 årlige pasienter til behandling.
Så må man se på hvor Cevira skal markedsføres. Cevira kan behandle CIN2 og CIN3 med gitte kriterier. Det markedsføres for kvinner med fertilitet- og organbevarende behov og ønsker; Ergo er det faktiske markedet noe lavere igjen (SOM).
Så kan man legge markedsadopsjon til grunn 5/10/20/30% og multiplisere med estimert pris.
Dette er iallfall min forståelse. Tar gjerne imot konstruktiv kritikk 
Tenk om den store mulige pasientgruppen endelig kan få en behandling som gjennom alle faser har vist gode resultater. Krysser fingrene.
Et enormt potensialet. Det er det lite tvil om. Antagelig derfor Asieris med samarbeid giganten Sinopharm velger å mene blockbuster. Asiatiske selskap er nøktern og edruelig gjeng. Det liker vi.
La ikke veldig mye i Cevira godeste Holom, annet en disse 11 mill USD.
#Aksjen har nok gått litt vel mye 
Men, han er vel etter dette like ubrukelig som Tingalov Bjerke.
Nå er jeg ikke fan av å bashe analytikere uten videre, men du kan da være enig i at det er latskap av Holom? Godkjenning fjerner regulatorisk risiko, ja. Derfra er caset et spørsmål om kommersiell gjennomføring. Og det er her må Holom ta en oppgang. Han kan ikke fortsette å neglisjere dette.
Så så, hverken Holom eller Tingeling Bjerke når deg til anklene en gang. Synes ellers førstnevnte gjorde en helt grei figur i intuervjuet og snakker opp caset.
Ganske selektiv utvalgt punkt fra videoen der du plukket ut Freddy.
For det første snakket ikke Holom et eneste ord om faktisk royalties etter en godkjenning, så at kursen har gått kanskje litt vel mye kun basert på en 11mill USD utbetaling kan vel være helt riktig det.
Skal man legge like mye vekt på hva han sa ang de store bioselskap ang oppkjøp og tilgjengelig kapital for slikt?
Ettersom han fikk spørsmål om PHO, å ga sin mening om PHO.
Så tenker jeg man kan fokusere på det.
Mitt inntrykk er at han synes kursen har gått for mye på spekulasjoner om Cevira.
Fikk du et annet?
Han sa rett ut hva han mente. Kursen var gått lit vel mye basert på en utbetaling på 11mill USD. Verken mer eller mindre. Det var ikke omdiskutert i det hele tatt royalties for fremtidig salg.
Fikk du inntrykk av det var noe han inkluderte i sin vurdering på video?
Ga ikke Holom et kursmål 80kr i April 2025 btw? Må no si han traff godt da isåfall med tanke på kursen er hva den er nå.
Ja nei, hva skal man si til det da? 80 i April 25, så 76 i Oktober, og nå er kursen 78,6.
Spør du meg så vil jo jeg si det er egentlig spot on hva han selv har guidet tidligere da. Så litt rar uttalelse fra han da på video?
DNB markets fra April på 80 ser jeg. Antok det var Holom, men er vel kanskje en annen analytiker.
Ja, her kan man vel takke seg sjæl 
Mange som har handlet på privaten siste månedene, lite store aktører.
Men, er enig. Jeg også finner det merkelig at analytikere, som følger selskapet tett, å har en helt annen dialog med selskapene.
Ikke ser de samme mulighetene som dere gjør.
Personlig legger jeg lite i hva de sier både her og i andre selskap. Eneste betydning for meg personlig er hvor mye det påvirker kursen opp eller ned når de kommer med en ny spådom.
For meg virker spådommene deres jevnt over hele fjøla mer som å trekke et lodd ut av hatten med et tilfeldig tall.
Analyser i dette selskapet som faktisk viser litt utregning er vel kun Danske bank jeg har sett hittil. Burde vært et krav at slikt fremlegges og ikke bare et tall kastet ut i luften.
Recap til ABG rett etter Q3
Vi opprettholder vårt positive syn på Hexvix/Cysview - som hovedanalytikeren selv har operert med og kan bekrefte fordelene ved - men vårt problem er den kraftige aksjekursoppgangen, drevet av retail-investorenes hausing av en mulig Cevira-godkjenning. En mulig kinesisk godkjenning mot slutten av 2025 er en kortsiktig trigger, men vi vurderer den fundamentale betydningen som liten. Godkjenningsmilepælen på 11 millioner dollar bør nå i stor grad være priset inn, og vi er sikre på at kommersialiseringen vil skuffe (…) Kort sagt vil Cevira hovedsakelig brukes i små pasientgrupper, og salget vil ligge langt unna de urealistiske blockbuster-prognosene som har florert blant retail-investorer og en tidligere Photocure-sjef", heter det i analysen.
Gidder ikke begynne å kommentere på hva legelærlingen kastet ut av seg igjen. Det temaet har vel blitt grundig diskutert før her?
Han er vel sur enda for traden han tok i PHO for en tid tilbake. Han tapte vel noen kroner sikkert… Og ja, han viste på listene med kjøp og salg.