Kursen er kun 10kr mer enn hva den var for 2 Är siden. SÄ da var enten kursen i Jan 24 ekstremt hÞy da, eller sÄ er kursen idag ikke sÄ veldig hÞy?
Kan ikke huske det var roping pĂ„ forumet her i Jan 24 at kursen var altfor hĂžyâŠ
Kursen er kun 10kr mer enn hva den var for 2 Är siden. SÄ da var enten kursen i Jan 24 ekstremt hÞy da, eller sÄ er kursen idag ikke sÄ veldig hÞy?
Kan ikke huske det var roping pĂ„ forumet her i Jan 24 at kursen var altfor hĂžyâŠ
+45% aKa 700 mill i mcap, etter man fant ut at Airbjo dippen var fake News.
Ikke sÄ dÄrlig det vel.
Det er ikke nĂŠrheten av Ă„ gjenspeile den ekstreme positiviten du nevnerâŠOg hvor mye steg den totalt i 2025 - og hvordan har utviklingen vĂŠrt de sidte 3 eller 5 Ă„reneâŠStatistikk kan brukes til sĂ„ mangt.
Hvis Cevira blir godkjent i Kina - hva tror du sannsynligheten er for etterhvert godkjenning i EU/USA? Drt i seg selv gir en engangsutbetsling pĂ„ rundt 300 mill. Men de gidder sikkert ikke gĂ„ videre i EU/USA - for de kommer nok knapt til Ă„ selge noe i KinaâŠ
Faktisk sÄ skal ikke Asieris gÄ videre med Cevira i EU/USA. De ser etter partner.
Her mÄ man vel se, som analytikerene sier, pÄ driften til PHO.
Ă den har jo ikke vĂŠrt mye Ă„ juble over, fĂžr for et par kvartal siden. Men er ikke noe cash maskin enda av den grunn.
Her er det selvsagt ogsÄ hÄp, mtp nedklassing i US, men problemet var vel at det kunne ta tid ( det ogsÄ) opptil 10 Är ble vel nevnt i 2023.
PHO kan bli supert det, men mye annet snacks pÄ bÞrsen som kan gjÞre det bedere.
à vis man har sittet stuck ( pÄ trass) med sparepengene sine i PHO siste 3-5 Är. SÄ har jo det vÊrt dÄrlig butikk. Kontra andre alternativer.
Eneste som er stuck i PHO er du, utenfor. 
Jeg er mest overasket over enkelte legger mer vekt pĂ„ analyser som er basert pĂ„ âtrust me broâ enn faktisk datagrunnlag.
Er der noen som har en oversikt over Norske og Kinesiske faktiske utregninger, og ikke âjeg er utdannet lege, derfor kan jeg si et random tall uten begrunnelseâ?
Tenker en plass midt i mellom skikkelige utregninger og analyser er et bra utganspunkt Ä se pÄ.
Hele opplegget med Ä bare si et tall uten Ä komme med data blir litt Är 1890 hvor presten sa Gud finnes derfor er det sant opplegg for min del.
Hva blir det neste da? Skal de ta opp dekning pÄ Tesla, men venter pÄ bilmekanikerlÊrlingen skal bli ferdig med fagbrevet fÞr de har en Tesla analytiker? Det er akkurat like banalt som en lege liksom har peiling pÄ alt innenfor biotek (sikkert noen fÞdt mellom 1930-1940 som fremdeles tror Lensmann, prest og lege er noe magisk. Det gjÞr ikke jeg)
SÄ er det helt typisk at man ikke er inne i aksjen nÄr den fÞrst bare stiger og stiger, og gÄr glipp av sÄ Ä si alt av oppgang. Har selv gjort samme feilen i andre aksjer .
Det endrer ikke pÄ forpliktelsen til Aseris ift. milepÊlutbetalingen til PHO.
Akkurat det er litt interessant. Tidligere har Photocure fÄtt milepÊlsutbetalinger for «time passed» - altsÄ at det ligger forpliktelser til regulatorisk fremgang.
Hvordan dette gjelder for EU/US er noe Ă„ spĂžrre selskapet om.
Likevel velger du Ă„ bruke mye tid pĂ„ PHO⊠Du har rett i at det har vĂŠrt andre investeringer som har gitt mye bedre avkastning i et 3-5 Ă„rs perspektiv - men hva er poenget ditt? Skal en la vĂŠre Ă„ investere i PHO pĂ„ grunn av historikken og selge nĂ„ fordi avkastningen har vĂŠrt dĂ„rlig? Eller kan en snu argumentasjonen - at for de som har vĂŠrt tĂ„lmodig de siste 3-5 Ă„rene, kan det vĂŠre verdt Ă„ vĂŠre med videre (hvis en mener at Cevira blir godkjent og at Aseris er i nĂŠrheten av Ă„ nĂ„ sine mĂ„lsettinger om salg)? Og som du skriver, det kan ogsĂ„ vĂŠre at det er pĂ„ vei til Ă„ lĂžsne ift âkjernevirksomhetenâ.
Sliter man med psykologisk forankring?
Analytikere er ikke kjent for Ă„ presentere bull case med mindre driverene for det er bekreftet, selv da har de bommet.
I helsesektoren her til lands skal analytikere vĂŠre veldig forsiktige med hva de âloverâ gjennom skriveriene sine. De kunne med fordel lagt stĂžrre vekt pĂ„ balanse mellom bull/bear case, og det er nok nettopp det abg og dnb gjĂžr.
Hvis kommersialisering gÄr som man Þnsker er photocure i nytt territorie Þkonomisk sett. GÄr det ikke fullt som man Þnsker sÄ er det fortsatt en inntektsÞkning Ä forvente. Markedet priser fremover, og en ny godkjent behandling har helt klart en verdi.
PĂžlsebod-prisingen pĂ„ slike selskap her til lands er ikke representativt for markedene man skal representeres i, ei det aksjonĂŠrer betaler for ledelsenâŠ
Som @Savepig har uttalt flere ganger, EBIT er et godt mÄltall Ä bruke - og nÄ er den ikke sÊrlig imponerende. Selskapet viser dog organisk omsetningsvekst som ikke er sÄ aller verst, problemet er at pengene brennes fÞr de nÄr aksjonÊrene - slik oppfatter vertfall jeg verdsettelsen I markedet.
Om royalties er low double digits sĂ„ vil et 20mUSD salg fortsatt Ăžke bunnlinja med si 20mnok - det er ikke sĂ„ aller verst for noe som vil falle inn under âkommersialisering vil feileâ. Om selskapet ikke har bedre ting Ă„ bruke pengene pĂ„ og underliggende drift stĂžttes av eksisterende faktorer sĂ„ tilfaller dette fort aksjonĂŠrene.
Er ikke tvil om at selskapet har et gap mellom bruttofortjeneste og bunnlinja- vi trenger ikke spekulere i hva som forÄrsaker det, vi vet det. Rapportene viser det noksÄ tydelig.
à kunne ekspandere til et av verdens stÞrste markeder er en milepÊl i seg selv. AksjonÊrer av typ retail her til lands tror jeg sliter med Ä forstÄ hvor stort det egentlig er, samt det er ikke photocures ledelse som skal stÄ for det operasjonelle. ForhÄpentligvis er kinesisk forretningsskikk annerledes enn global leading management i verdens rikeste- og nÊrmest minste land.
ForhĂ„pentligvis slipper vi en reprise av fĂžlgende kommunikasjon som representerer helsesektoren pĂ„ oslo bĂžrs noksĂ„ godt. Joker Nord tar trygda di â NRK
Skal gi Holom kreditt for omtalen av Cysview/Hexvix som han omtalte som den beste mÄten Ä undersÞkelse blÊre kreft. Han er og opptatt av at PHO skal kjÞpe et selskap slik at salgskostnadene blir fordelt pÄ flere produkter.
AngÄende Cevira har han bommet stykt og fra skrevet seg ansvar for Ä se pÄ verdien i Cevira og kommet unna med Ä si han vet ingenting om godkjennelse i China og vil ikke engang sette sannsynlighet pÄ det. Derfor setter han verdien til null. I gÄr inrÞmte han at milepÊl utbetaling kommer pÄ 110NOK og skal komme godt med nÄr PHO skal kjÞpe dette selskapet han har snakket om lenge,
Vi mÄ stole pÄ egne beregninger av potensialet til Cevira for det er pÄfallende hvor liten matte kunnskaper det sitter i legestanden. I de eksemplet jeg la ut i gÄr kom jeg frem til behandling av 135 000 med Cevira i Äret. NÄr vi har sett at det er 2,2 millioner med HSIL i China nÄ og at det kommer 700 000 nye til med HSIL hvert Är er dette bare en brÞkdel av det som mÄ behandles for at dette ikke skal bli et stÞrre problem enn det er nÄ.
Jeg anbefaler alle Ä ta frem kalkulatoren og se pÄ regnestykke selv.
Det er altsÄ ABG/Tingeling og ikke DNB/Holom som spekulerer i dette, bare sÄ det ikke blir en etablert fÞlgefeil av innlegget til @M73102.
Notert! (Og endret)
Riktig - jeg har korrigert.
Virker som om halvparten som kommneterer ikke har sett videoen engang 
Men for Ă„ snakke om noe annet.
Noen som fikk med seg Q&A biten pÄ Q3, hvor Dan var innom veksten i omsetning av Hexvix pÄ Olympus sitt utstyr etter oppgradering?
Hvor han sa at:
PĂ„ kontoer som oppgraderte Olympus utstyret sitt sĂ„ man en âdouble digitâ vekst i omsetning i etterkant.
Med andre ord, alle kontoer i Europa som bruker Olympus hvor det oppgraderes utstyr, kan man forvente minimum 10% vekst pÄ toppen av normal vekst.
Har bare skissert det som en mulighet, ikke noe jeg nÞdvendigvis tror. Men har blitt overrasket fÞr over hvor langt ned den selges nÄr det fÞrst gÄr nedover
Syntes ogsÄ der blev nÊvnt at 25 nye scope var pÄ vej til installation i EU --men de sidste fÞrst kom med i Q1
HÄber vi ser god fremdrift US/EU den 18. Februar.
DK