Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Om vi unngår makro hick-ups (pandemier/Trumptull etc) i 2026, tror jeg driften alene vil forsvare dagens kursnivå.
Veldig spennende å se q4-rapporten først - og hvordan markedet vurderer den.
Godt mulig det løsner og stemningen løftes ytterligere med en Cevira-godkjenning og påfølgende utbytte :wink:

Slutter aldri å forbløffe meg hvor mye energi folk bruker på å unngå å ta inn over seg andre scenarioer enn blue sky “always up”. To store nedsider med det i mitt syn:

1. Man har mye lettere for å gå “full tilt mode” ved pokerbordet når pullbacks uunngåelig kommer
  2. Det går utover hvordan man rigger seg med risikostyring av portisen.

Case in point:
Se hvor utrolig mye bredere trendkanalen fra 2020-2021 er enn den vi har nå - det gir en indikator på hva slags volatilitet man må være forberedt på å svelge om man skal sitte inne i aksjen i løpet av det lange bullrunnet longs håper på. Det kommer ikke til å være en behagelig og smal trendkanal som bare svinger 5-10 kroner gjennom mange kvartaler.

6 Likes

Du er totalt opphengt i TA og kommer med bastante uttalelser basert på det. da har jeg mer tro på Investtech som sier; Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres.

De som sitter nærmest markedet og som har brukt milliarder på å få Cevira frem til overbevisende resultater på Phase III og nå mulig godkjenning i løpet av jan. må være de vi kan ha mest tiltro til når det gjelder potensialet til Cevira. De har kalt Cevira et Blockbuster legemiddel. Hvis en ikke har tiltro til det Asieris sier bør en selvsagt selge seg ut nå.
I mellomtiden tikker kursen i Asieris oppover;
i dag; 2,05%
en uke;11,09%
en mnd; 34,78%
et år; 109%

4 Likes

Chartet blir helt fucka når du kjører linær og ikke logaritmisk på så store områder.

Svingning 4% på 150kroner ser jo sinnsykt ut i forhold til 4% på 40 kr…

5 Likes

Altså🤣

«Jeg har ikke noen tro på TA, da tror jeg heller på TA»

6 Likes

Jeg mener med sikkerhet å ha nok erfaring fra pokerbordet til å si at generalisering av tiltemodus er en særdeles dårlig tilnærming.

1 Like

Dette har jeg forklart tidligere: Du cherrypicker en automatisk konklusjon fra Investtech sin medium time range chart, som pga tidsrommet har en hard stop på at den kutter dato fra-til på et tidspunkt som gjør at den setningen “ingen motstand synlig i diagrammet” blir rett.

Det er en grunn til at Investtech har lengre timeframes som en betalt tjeneste, det er fordi det er et veldig verdifullt chart. Spesielt i en aksje som er så illikvid som photocure.

På tekinvestor får man dem gratis. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Siden dette var et svar på svaret til meg, må jeg bare skyte inn at jeg føler ikke meg så veldig truffet :joy:

Men at kursen skal droppe ned ~30% i fra dagens nivå (uten godkjenning bekreftet) tiden etter eventuell godkjenning må du vel vær enig i et urealistisk scenario? Selv om det blir variasjoner pga volatitet.

Ellers enig i essensen av det du skriver.

Ender neppe som tenkt om man tror kun på blue sky og kurser på 1500kr innen kort tid :nerd_face:

Nei jeg mente argumentasjonen som kom mot det du skrev :slight_smile:

Jeg er grunnleggende bullish caset, men på lille oslo børs er standarden at det kommer inn veldig profesjonelle aktører som har som sin bread and butter å skumme fløte av volatilitet i perioder av plutselig økt omtale og omsetning i et papir som vanligvis er temmelig illikvid.

Så jeg har som basic innstilling at man heller skal være mentalt forberedt på drastiske moves som virker ulogiske, enn å la seg frustrere av dem.

Eksempler på volatilitet fra den forrige lange oppturen, annotert med prosentvis nedgang:

5 Likes

Investech-chartet er medium long, og går over 1,5 år. Det bør dekke det aller meste av relevans for trenden i dag…

Om man skulle velge å gå 2 eller 5 år tilbake (de to gule linjene i bildet under) er det fremdeles vanskelig å argumentere mot at vi nå har brutt opp:

Så kan man diskutere både gap close og motstandsnivåer. Men for PHO er det nå fremtiden og det fundamentale som er mest interessant.

Jeg er forbered på drastiske moves men mitt hovedsenario er at vi nå nærmer oss området hvor kursen falt på 2 dager fra 110 til dette området i feb 2023 med et stort gap ned fra 110 uten omsetning. Derfor er det bare luft på vei opp til 110 og det skal ikke mange gode meldinger til før vi tar ut 110. Dette er bare min vurdering. Det sterkeste argumentet for dette løfte er imidlertidig det fundamentale, Legger også til at Market Cap på Asieris er nå kommet opp i over 10 milliarder med Cevira som hoved produkt. Marked Cap på PHO er 2 milliarder.

2 Likes

Hvis du ser på hva jeg har skrevet i denne tråden, så skrev jeg i forkant av bevegelsen at bruddet over den horisontale gule streken normalt sett representerer et kraftfullt teknisk kjøpssignal. Så bare noterer jeg meg at kursen har gått rett opp etter at den ble brutt (som forventet) men på veldig muted omsetning. Det kom ikke inn noen ny stor influks av nye kjøpere helt med en gang.

Det neste viktige signalet er da et brudd over den stiplete linjen som toolet markerer for deg på dagens kurs, det treffer både med det runde tallet 80 (runde tall har en egen magnetisme ved seg), og en tidligere bunn.

Blir veldig overrasket hvis ikke et brudd over 80 henter inn flere øyne og mer omsetning. Og jeg blir slett ikke overrasket om vi får en bevegelse tilbake til forrige motstand på 70 i den prosessen.
Men jeg forskutterer ikke det bruddet før jeg ser det, er forskjellen.

Med eksisterende produkt i markedet som omsettes for 40mill$ ( ganske så likt som butikken til PHO) + 2.6 milliarder i Cash + da potensielle 80-90% av eventuelle inntekter fra Cevira. Å ytterligere produkter under opprulling i pipeline.

Reagerer litt på at noen mener denne oppgangen har skjedd på veldig tynt volum, har derfor bearbeidet volumtallene fram til forrige fredag. Viser volum pr dag i snitt siste 3 år, Så har vi hatt litt lavere volum denne uken.
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010000045-XOSL#historical-performance

4 Likes

Du regner deg frem til at Marked Cap på Asieris er reasonable basert på at du verdsetter den $40 mill omsetningen i Asieris lik verdien i PHO på 2 milliarder og verdien på Cevira for Asieris til 5 milliarder NOK.?

Nope, følte bare det var på sin plass å legge til info.

Teksten ::

Legger også til at Market Cap på Asieris er nå kommet opp i over 10 milliarder med Cevira som hoved produkt.

Kunne fort få det til å virke som at markedet i China priset Cevira til 10 milliarder.

En annen ting, ble det ikke nevnt av Holom i går, at han potensielt så for seg at disse 110 millionene kunne bli brukt til et samarbeid mellom Richard Wolf og PHO til å utvikle et eget scope?

Eller misforstod jeg noe der?

Kan man ikke eventuelt da få konkurranse fra partner Asieris sitt produkt?

Que? Timestamp på den uttalelsen?

Tenker du på “se om de kan finne et produkt innefor urologisk cancer som de kan investere i”?

Nei det han sa på FA var at de 110NOK kunne komme godt med når de skulle kjøpe et selskap som hadde et produkt eller flere som hadde synergi med Cysview/Hexvix og kunne dermed være med å dele salgskostnadene til PHO. Han har skrevet om dette i sine analyser lenge.

3 Likes

Kan være støy, men Asieris har nylig omrokkert på kapitalstrukturen, og ca. 1,2 mrd CNY (~1,56 mrd NOK) som tidligere stod som temporarily idle funds fra en tidligere emisjon, kan nå plasseres i sikre, kortsiktige og likvide finansielle produkter . Midlene har stått ubrukt i påvente av investeringer, og kan raskt realiseres når de trengs, som gir fleksibilitet.

Det står riktignok at pengene ikke skal brukes til investeringer utenfor godkjent emisjonsprosjekt, og at pengene kan ikke brukes til å kjøpe aksjer eller andre verdipapirer, samt at de heller ikke skal brukes som sikkerhet for lån eller andre typer pant.

Siden det er fredag kan en jo spekulere om de girer opp for kommersialisering eller oppkjøp av Cevira-asset? Utviklingen og kommersialiseringen av Cevira har garantert vært en betydelig del av beløpet som emisjonen skulle brukes på.

Yahong Pharmaceutical: Announcement of Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd. on the Use of Part of the Temporarily Idle Raised Funds for Cash Management_Yahong Pharmaceutical-U(688176) Shares_Oriental Fortune Network Stocks

18 Likes

Det var et langt skriv men ser ut for at de gjør seg klar til å bruke disse midlene kjapt, ja vi kan bare spekulere.

1 Like