Ja, det tar sin tid, det skal være sikkert.
Samtidig ble Cevira parkert i en skuff hos Photocure i flere år før det ble børstet støv av og lisensiert ut til Asieris
Helt klart. Skremmende at Kina folka liker seg best på første plass…
Hundreds of thousands la oss si Cevira kommer opp i 300 000 årlige behandlinger. Tror at Asieris kommer til å legge seg på en pris som er forholdsvis høy 25000 per behandling. Dette er bare småpenger sammenlignes med den prisen som immunityBio har lagt seg på for bladder cancer treatment på $35000 per behandling.
regnestykke blir da;
Royalty til PHO;
300 000 ganger 25 000ganger 0,2 er lik 1,5 milliarder
Hvis en ikke har tiltro til noe av det Asieris kommer med og ikke er villig til å bruke kalkulator for å se på mulig potensialet i aksjen, da er det bare å selge.
Nå kan vel dette bli en meget god investering, selv om ikke Cevira helt klarer å forsvare “blockbuster potensial”?
La oss nå uansett først få Cevira godkjent. Deretter blir det interessant å få en ny guiding fra Asieris.
Poenget med innlegget mitt var at man ikke kan legge prevalens, insidens og behandlingsvolum oppå hverandre. For å få en noenlunde oversikt må man kategorisere dem. Det forsøkte jeg å gjøre, men har ikke fått noe respons på det.
Poeng nummer to er at flere tilsynelatende svelger dette med blockbuster rått. Bare fordi Asieris har estimert peak sales i Kina på NOK 4.3bn-7.1bn (som jo heller ikke er blockbuster), i et IPO-dokument (!), er det ikke gitt at dette blir fasiten. De har aldri nevnt disse estimatene siden prospektet ble gitt ut i 2021. Skal man ta dette for god fisk, eller skal man som investor forsøke å gjøre seg opp en mening, og forsøke å lese mellom linjene?
Stikkordet her er could. Hvilke forutsetninger som ligger bak dette er det bare Asieris som vet. Hvis dette er blue sky scenariet deres, hvor mye skal man vektlegge det?
Hvis Asieris skal fokusere på > Tier 3 sykehs som behandler rundt 50% av HSIL-pasientene. Hvor mange utgjør det, og hvor mange av disse er Cevira aktuell for?
Hvordan får man tallene til å gå opp mtp, prevalens, insidens, årlige diagnostiserte, pris, penetrering, sykehusdekning, osv?
Nå blander du inn en immunterapi med Cevira som overhodet ikke er sammenlignbart. I tillegg glemmer du at Cevira skal kommersialiseres i Kina, og skal i hovedsak konkurrere med CKC/LEEP (som er billig og effektivt). 25 000 var estimert pris i USA, 20 000 i EU og under halvparten i Kina. Hva de faktiske prisene blir har vi til gode å få innblikk i.
Du er flinkere enn meg å skrive. 
Fikk dette svaret fra Photocure sin nye IR mannager, jeg spørte om ImmunityBio som har gjort det så bra på børsen i det siste;
ImmunityBio is a therapeutic company (as opposed to a diagnostic company like Photocure). Hence the two companies and their respective products do not directly compete but there is certainly complimentary within patient management.
Photocure’s diagnostic technology can help find patients who may benefit from ImmunityBio’s therapeutic for bladder cancer. Hence there is synergy potential around clinical pathways, trial collaborations, and integrated solutions that link diagnostics to immunotherapy.
Hope that helps!
Best,
ImmunityBio MC $5,43Billion kan sammenlignes med PHO sin MC på $200 million. Er en viss sannsynlighet for at ImmunityBio bare kjøper PHO er bare små penger for de. De har allerede et salgsapparat for bladder cancer store penger å spare adm. og salg.
Liker dette; integrated solutions that link diagnostics to immunotherapy.
Nei, det kan den ikke.
Ja, nei, det tror jeg ikke vi skal holde pusten for at skjer. Du kan bruke f.eks. 10 sekund på å sjekke pipelinen til ImmunityBio for å forstå hvor fokuset deres ligger.
Kinas FDA fikk søknaden fra Asieris i mai 2024, så det er under to år siden godkjenningsprosessen begynte. Før det kjørte Asieris fase 3 for Cevira, mellom november 2020 og september 2023.
Alltid bra med fakta 
Joda, min erfaring er at det er vanlig at et oppkjøp gjerne kommer overraskende på markedet, både hvem, når og verdi/kjøpesum.
Slik kan det helt klart også være i tilfellet med Pho. Vi får se…
Fortsatt solid opptur hos Aseries! Forventer betydelig Photocure rekyl I dag.
Vi får håpe at Trumpern lever opp til TACO, er jo tross alt taco tuesday i dag 

Hej Norge
Minder om denne --Savepig" har lagt version Hegnar ind tidligere.
Ligger den Kinesiske version ind ( Kinesisk Tekinvestor
)
1702综合评审12月26出表进入行政审批,行政审批规定是在20个工作日完成,然后进入药品上市注册规定是在10个工作日完成,实际工作日计算需要扣除元旦休假的4天再加上三个星期的周六和星期天的6天,这样到一月26日才是行政审批的最后完成日,后面是10个工作日是上市注册,也就是说最迟的上市日期应该是2月8日。如判断有误请大神纠正。
Goggle Norsk 
Den omfattende gjennomgangen 1702 ble fullført 26. desember, og gikk dermed inn i den administrative godkjenningsfasen. Den administrative godkjenningsprosessen skal etter planen fullføres innen 20 virkedager, etterfulgt av registrering på legemiddelmarkedet innen 10 virkedager. De faktiske virkedagene må imidlertid beregnes ved å trekke fra de 4 dagene av nyttårsdagen og legge til 6 lørdager og søndager (tre uker). Derfor er den endelige fullføringsdatoen for administrativ godkjenning 26. januar. De påfølgende 10 virkedagene er for markedsregistrering, noe som betyr at den siste datoen for markedslansering bør være 8. februar. Vennligst korriger meg hvis jeg er feil.
Få og spændende dage tilbage – hvis man skal tro Kina sladderspalten 
Dansken
Stille her i dag så jeg følger opp det jeg fikk fra PHO i går angående ImmunityBio og mulige synergier og det jeg likte var at PHO ser for seg dette;
integrated solutions that link diagnostics to immunotherapy. All revenue for Immunity kommer fra
Bladder canser;
ImmunityBio’s Q3 2025 results showed strong commercial traction for ANKTIVA, with $31.8 million in product revenue (up 434% YoY), beating estimates, driven by demand in BCG-unresponsive bladder cancer;
Det å kunne tilby en total pakke med diagnostic s og immunotherapy hvor inntjeningen for den siste er betydelig mer enn for diagnostic delen skulle det være mulig for PHO å få ta del i denne mer inntjeningen.
Håper vi får mer informasjon på Q4 presentasjonen som nærmer seg. La oss få godkjenning av Cevira først.
Det er så å si null sjanse for at ImmunityBio kjøper Pho, eller i det hele tatt har dem på radaren. Synergien mellom kreftlegemiddelselskaper og diagnostikkselskaper har vært diskutert her tidligere.
Den er også åpenbar; man kan ikke behandle uten å ha diagnosen. Det betyr ikke at kreftlegemiddelselskapene står i kø for å få kloa i Photocure, som er en av flere selskaper som driver med diagnostikk. Det er selvfølgelig en egeninteresse ved at jo flere som blir (presist) diagnostisert, dess flere pasienter vil bli behandlet. Men satt på spissen er det revnende likegyldig for dem hvem som, eller hvordan pasienter, diagnostiseres.
Fortell oss gjerrne hvorfor ImmunityBio, som har godkjent legemiddel innen blærekreft, men har en ekspansiv pipeline utover blærekreft, ønsker å bruke tid, penger og ressurser for å drive med skalering og salg av Hexvix/Cysview?
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Hm, jeg tenker at det finnes et potensiale hvis vi snur på perspektivet. PHO jobber bare med blærekreft, ImmunityBio jobber med en bred portefølje.
PHO trenger flere produkter rettet mot blærekreft i sin portefølje samt å utnytte sine salgsresurser bedre.
Hva om PHO lisensierer ImmunityBio sitt produkt for blærekreft, omtrent som Asieris har lisensiert Cevira. ImmunityBio får royalty av salget, kan skalere ned (eller overføre til PHO) sin salgsorganisasjon innen blærekreft, fokusere på å utvikle produktet for andre områder, PHO får flere produkter å selge (som i hvert fall delvis kan betjenes av eksisterende salgsorganisasjon), PHO øker omsetningen og med realisering av synergier bør sitte igjen med mere på bunnlinja.
I følge Nordnet er ImmunityBio verdsatt til 25 ganger mer enn PHO (2 milliarder NOK vs 5,4 milliarder dollar), men omsetningen er lavere enn PHO (550 millioner NOK vs 32 millioner dollar ref over, Nordnet har 14,7, men der er vel tall fra 2024). Ikke det at selskapene er sammenlignbare, men omsetningen innen blærekreft er jo interessant å titte på. Spørsmålet er hva potensialet for ImmunityBio sitt produkt innenfor blærekreft er i relevante markeder og hvilken strategi ImmunityBio har rundt kommersialisering; drive selv eller finne partnere innenfor hvert segment.
Det er to helt forskellige verdener- regulatorisk, kommercielt og organisatorisk.
Photocure er er et diagnostisk selskab hvor kernekompetencer er devices, scopes, workflow og diagnostik (Hex/Cys) og salget er rettet mod urologiske afdelinger.
Immunitybio er et terapeutisk biotekselskab hvor kompetencen er immunterapi og systemiske biologiske lægemidler, og her er salget rette mod onkologer.
At købe eller licensere et lægemiddel som Anktiva vil kræve ny regulatorisk kompetence og ny salgsorganisation m.m.
Photocure har gentagne gange meldt ud, at de fokuserer på at forblive et diagnostisk onkology company.
Der vil være et samarbejde i klinikkerne, Anktiva bruges til behandling efter diagnosen, og Hexvix bruges til baseline staging, opfølgning og responsvudering og det er her Schneider mener der er synergier.
Er ikke dette egentlig litt oppkonstruerte spekulasjoner for å lage litt spenning i en kjedelig venteperiode…?
Ble forventningene innfridd…?