SpÞrs om det ikke undervurderes litt traction Cevira vil fÄ i Kina ved godkjenning:
Selv om Asierisâ timing og strategi for Cevira er velfundert og i trĂ„d med myndighetenes overordende mĂ„l, er det ikke HSIL og livmorhalskreft som er de mest utslagsgivende omrĂ„dene for den nedadgĂ„ende fĂždselsraten. Det er viktig Ă„ ha i bakhodet.
Fra artikkelen:
Eksperter forventer ifĂžlge Financial Times at antallet fĂždsler vil fortsette nedover, i takt med at befolkningen blir rikere og bedre utdannet.
Beijing lettet i fjor pÄ reglene for ekteskapsregistrering for Ä gjÞre det enklere for migrantarbeidere Ä gifte seg. Endringen ga en svak Þkning i antall ekteskap, men Þkonomisk pessimisme demper fortsatt lysten til Ä stifte familie.
Videre har Kinas sentrale myndigheter ogsÄ prÞvd kontantstÞtte og subsidiering av boliger til par for Ä Þke fÞdselstallene.
â Ingen initiativer har hatt spesiell suksess, fordi de ikke identifiserer de viktigste hindrene for at par fĂ„r barn. Det er nĂždvendig Ă„ reformere trygde- og skattesystemer og styrke familieverdier slik at det Ă„ fĂ„ barn blir belĂžnnet bĂ„de materielt og moralsk, fortsetter Yi overfor avisen.
Ja det er disse 2,2 mill kvinnene som har HSIL i dag og sÄ kommer det til 700 000 nye hvert Är. Hvis ikke de 700 000 fÄr behandling pÄ en eller annen mÄte vil antall kvinner i China med HSIL bare Þke utover disse 2,2 mill som har HSIL i dag.
Vil hjelpe pÄ Ä fÄ flere hundre tusen kvinner behandlet med Cevira hvert Är og fÄ de fertile igjen.
Bare for ordens skyld, sÄ er vel vaksine pri #1
Kina har bÄde importerte og innenlands produserte livmorhalskreftvaksiner (HPV-vaksiner), med en betydelig utvikling nylig med godkjenningen og utrullingen av deres fÞrste egenutviklede 9-valente vaksine,
Cecolin 9 , noe som endrer markedet dominert av utenlandske merker og gjÞr Kina til den andre nasjonen med slik kapasitet, for Ä mÞte WHOs mÄl om Ä eliminere livmorhalskreft, rapporterer kilder fra midten av 2025. Disse vaksinene, som beskytter mot de HPV-typene som forÄrsaker de fleste tilfellene, er nÄ tilgjengelige for jenter og kvinner i alderen 9-45 Är, og Kina jobber med Ä inkludere dem i sitt nasjonale program
Dette er jo totalt virkelighetsfjernt fremstilt all den tid det finnes behandling i dag.
Caset til Cevira er Ä komme inn som en (forhÄpentligvis viktig) del av verktÞykassen til Ä behandle dette. Du fÄr det jo til Ä hÞres ut som de kinesiske pasientene sitter uten noe tilbud overhodet, eller at Kina ikke ser bredt pÄ dette.
Hva er virkelighetsfjernt 2,2 mill har HSIL i dag og nye 700 000 fÄr diagnosen hvert Är, bestrider du disse tallene? Hvor mange av disse er asymptomatic og blir friske av seg selv, hvor mange blir operert og hvor mange kan Cevira hjelpe i et Är. Jeg sier flere hundre tusen.
Legger ogsÄ til at Asieris har en kapasitet pÄ 800 000 doser, verifisert tidligere pÄ denne trÄden.
Dett vil gi en god effekt pÄ lang sikt. PÄ kortere sikt typ 15+ Är vil det gi marginal effekt opp mot potensielle kunder for Cevira.
Typisk, Asieris og Oslo bÞrs har en bitteliten nedgang men PHO mÄ som vanlig ned 3 ganger sÄ mye, hvis det stopper der da.
Hadde og vÊrt fint om du informerte om du er aksjonÊr eller ikke siden du er moderator pÄ forumet eller er du trader og prÞver Ä pÄvirke kursen. Kom med en disclaimer nÄ du kommer med slike steke utsagn og kaller meg virkelighetsfjern.
Photocure er min stĂžrste posisjon, og jeg har ikke hatt noen transaksjoner i den siden november.
Jeg har blitt beskyldt fĂžr for Ă„ Ăžnske Ă„ trade i aksjer jeg omtaler meg om, det er like meningslĂžst i PHO som andre aksjer.
Generelt kan folk godt drite i Ä leke forumpoliti og bable om at folk som snakker i moderate toner om en aksje kun er ute etter Ä trade. Det motsatte mÄtte vÊre at vi lager en forumregel mot Ä hausse.
Flott takk
Danser portisen her og idag. Danser seg rett over kanten av stupet 
Siste offtopic for i dag:
![]()
![]()
50 sÄnne dager pÄ rad sÄ er jeg blakk si.
NÄ kan vi godt fokusere pÄ hvor lite mening det gir Ä sause sammen insidens, prevalens og ubegrgunnede drÞmmemÄl for kommersialisering.
Kan vÊre sunt Ä fÄ rista i treet.
Da fyker ut alle engstelige đ”âđ« og deprimerte đ«© sammen med noen truse skvettere. 
Da kan du gjerne begynne med Ä kommentere pÄ en ordentlig mÄte mitt innlegg som du kaller virkelighetsfjernt.
Ubegrunnede drÞmmemÄl? Det er Asieris selv som predikerer blockbuster, sÄ ubegrunnede er de ikke. SÄ vil fremtiden vise hva som blir fasit.
Ketil Hestdal som var CEO i Photocure fĂžr DS var den fĂžrste som nevnte Cevira som en potensiell Blockbuster kandidat tilbake i 2012.
âPhotocure-sjef Kjetil Hestdal tror selskapets produkt Cevira kan bli en skikkelig schlĂ€ger.- Hvis Cevira blir brukt til bĂ„de behandling av forstadier sĂ„ vel som de som har kun virusinfeksjon sĂ„ har produktet et stort potensial - kanskje et blockbuster-potensial, sier Hestdalâ
Antar at tallene du viser til kommer herfra?
"According to the Global Cancer Statistics 2020, there were 604,127 new cases of cervical cancer in women, with 341,831 deaths worldwide, ranking it as the fourth most prevalent malignancy among females.1 In China, cervical cancer ranks as the second most common malignancy among women.
The primary cause of cervical cancer is persistent HPV infection, leading to precancerous cervical lesions. Alarmingly, approximately 20 percent of individuals with HSIL may progress to invasive cervical cancer within a span of 10 years.2 According to Frost & Sullivan, the number of HSIL patients is projected to reach 16.6 million globally and 2.2 million in China by 2030."
Uansett hvor tallene dine kommer fra, mener jeg det er virkelighetsfjernt pga fĂžlgende:
2,2 mill har HSIL i dag og nye 700 000 kommer til:
Hvor mange som har hsil er ikke et statisk tall som vil bli Ăžkt med 700.000, for det blir hele tiden behandlet, og det blir hele tiden funnet nye.
Det Þnskede tallet med hvor mange hundre tusen man Þnsker Ä behandle er ogsÄ noe som kommer til Ä ha en kurve pÄ hvor vellykket kommersialiseringen er som begynner pÄ 0, og over tid Þker til en peak, fÞr det vil flate ut og synke, etter hvert som HPV vaksine gir resultater, pluss evt konkurranse fra andre behandlinger.
Disse utspillene fra Asieris med âblockbusterâ og â800.000 doser kapasitetâ ser jeg mer eller mindre bort i fra. Jeg har har hĂ„p om at det skal gĂ„ fort, men all erfaring tilsier at kommersialisering er seig og man bĂžr ha en âshow me the moneyâ mentalitet, ikke sitte og regne pĂ„ blue sky scenarioer.
Summa summarum tar jeg alt som kommer fra Asieris med veldig mange klyper salt og ikke face value, og avventer hva tallene faktisk viser.
Jeg brukte tallene som Haltopen kom med lenger oppe;[quote=âHaltopen, post:4715, topic:42599â]
Asieris Pharmaceuticals is very optimistic about the market potential of these products, particularly APL-1702. Each year, 600,000 to 700,000 women are diagnosed with high-grade cervical lesions, and 90% of these patients undergo cervical excision. The launch of APL-1702 could help hundreds of thousands of women annually avoid cervical excision, eliminate lesions or clear HPV infection, reverse disease progression, preserve fertility, and address unmet clinical needs. We believe that the productâs market launch will not only benefit more patients but also contribute significantly to the companyâs performance," Asieris Pharmaceuticals noted
Det peker igjen pÄ at det er prevalensen som menes med 2,2 millioner HSIL-pasienter.
Hvis det Ärlig diagnostiseres 600-700 000 pasienter er det mer nÊrliggende Ä bruke dette som Ärlig behandlingsvolum. Dette tallet er ventet Ä stige med Þkt fokus pÄ screening i Ärene fremover.
Da kan vi trekke to slutninger:
50% managed in tertiary hospitals , the primary target segment, og
Each year, 600,000 to 700,000 women are diagnosed with high-grade cervical lesions,
[/quote]
14 Ă„r siden og ennĂ„ ikke i bruk. đ„ž
Det drar ut med godkjenningen.
Har Helsedirektoratene i de forskjellige land konkurranse om hvem som kan bruke lengst tid pÄ godkjennings avgjÞrelser.
FDA er kanskje pÄ fÞrsteplass, men Kinas behandling av Asieris sitt Cevira lÞp fra 2019 til i dag burde kvalifisere til fÞrste utfordrer.