Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Ja enig i at det hÞres rart ut. Kanskje sende inn spÞrsmÄl til Q presentasjon og hÞre med DS.

Edit: Etter endel frem og tilbake krangling med AI sÄ trakk den tilbake pÄstand om 2026 studie resultatet, og henviste til 2024 studien

Photocure kommenterer ikke Asieris utover de offisielle meldinger som partneren sin sender ut. Det er noe Asieris selv evt mÄ svare for.

Asieris har sagt rundt Ärsskiftet 2025/2026 i en eller annen rapport. Husker ikke hvilken. Godkjenningsmelding er nok ikke langt unna. TTT.

DS Q3 2025: On the Hexvix commercial partnerships, we’re still awaiting the approval of the Richard Wolf Blue Light system. That could come at the end of this year or early 2026 with a 2026 commercial launch of Hexvix in China

4 Likes

Min AI sier fĂžlgende etter en lengre utredning;
The reason for the delay is just that the NMPA review has not been concluded, and any more specific causes is not disclosed only general high-risk, imported devices review factors can pointed to as likly drivers.
HĂžres fornuftig ut, DS sa ved Q2 eller Q3 presentasjon end 2025 or q1 2026. Han sa ogsĂ„ at RW hadde hatt “difficulties” eller noe lignende.

Skal vi ned en krone hver dag fÞr svaret fra Asieris kommer sÄ kommer vi kjapt til Ä hilse pÄ 50 tallet igjen.
Kan ikke folk bare drite i Ä dumpe pÄ disse kursene. Ikke mye volum, men allikevel pÄ dÞd og liv

Fingrene av salgsknappen folkens

Tviler pÄ at det er sÄ mange fra dette forumet som selger. Vi er sÄpass godt opplyste om prosessen nÄ, at det Ä selge pÄ dette tidspunktet ville vÊrt nesten idiotisk. Er nok mer disse nye nordnet tullingene som holder pÄ.

PrĂžv heller kjĂžps knappen.
Er det noen som har info. om Asieris sitt engangs flex scope i EU og China?

Financial calendar for Photocure ASA

FINANCIAL YEAR 2025

13.04.2026 - Annual Report

18.02.2026 - Quarterly Report - Q4

FINANCIAL YEAR 2026

29.07.2026 - Half-yearly Report
04.05.2026 - Annual General Meeting

07.05.2026 - Quarterly Report - Q1
28.10.2026 - Quarterly Report - Q3

This information is published pursuant to the requirements set out in the
Continuing obligations.

Ser jeg var litt for kjapp i fþrste runde – her er et regnestykke som faktisk henger sammen (Takk for tilbakemeldinger!)

For Ä supplere Norne sin analyse av Cevira har jeg sett pÄ et alternativt Kina-scenario med andre, men fortsatt nÞkterne forutsetninger.

Norne legger til grunn 3 % markedsandel i Kina, kort horisont og 20 % diskonteringsrente. Det er konsistent for en sell-side-modell, men gir etter mitt syn et konservativt bilde dersom Cevira faktisk etableres kommersielt i Kina.

Et base-scenario (kun Kina, uten EU/USA og uten milepĂŠler) kan oppsummeres slik:

• Behandlingsbar HSIL-populasjon: ~500 000 Ă„rlig
  • Markedsandel steady state: 9 %
  • Snittpris: 9 000 RMB per behandling
  • Royalty til Photocure: 15 %
  • Horisont: til og med 2038 + konservativ terminalverdi (nedtrapping)
  • Diskonteringsrente: 8 %

Viktig presisering:

• ~1 mrd NOK i NPV er kun lĂžpende royalty fra Kina , uten kinesiske milepĂŠler
  • Ramp up av salg med 3 Ă„r
  • Steady salg i 10 Ă„r med peak-salg og kun 5 % Ă„rlig pris/volumvekst
  • Terminalverdi ca. 0,3 mrd NOK
  • 9 000 RMB er netto pris per behandling , uavhengig av om betalingen skjer via pasient eller refusjon

Med disse forutsetningene gir Kina alene en NPV rundt ~1 mrd NOK, uten Ă„ anta hĂžy pris, rask adopsjon eller vestlig gjennombrudd.

I tillegg fremstĂ„r Cevira som samfunnsĂžkonomisk rasjonelt: Med kirurgikost rundt 15 000 RMB og Cevira til 9 000 RMB sparer systemet ca. 6 000 RMB per unngĂ„tt inngrep. Selv 10–15 % reduksjon i kirurgivolum gir betydelige direkte besparelser, fĂžr man tar med komplikasjoner og residiv.

Poenget er ikke at Norne tar feil, men at verdien av Cevira er svĂŠrt fĂžlsom for pris per behandling, rente, horisont og antatt Kina-penetrasjon.

SÄ kommer det ogsÄ potensielt flere salg og regulative drevne milepÊlsutbetalinger her i tillegg.

6 Likes

Det er psykologi som er Ärsaken til denne nedgangen. Dess lenger tid det tar for avklaringer, dess stÞrre frykt

2 Likes

Meldte det for snart 2 uker siden - bare Ă„ logge av inntil avklaringer foreligger fra Kina og Q4.

1 Like

PÄ en mÄte kan man si at dagens kurs er irrelevant for oss som uansett venter pÄ avklaring. PÄ den annen side kan man si at dersom en positiv avklaring fÞrer til f.eks. 20% rask stigning i kursen, er det jo bedre om det skjer fra en kurs rundt 80 enn fra dagens kurs nede rundt 67

Men dette fÄr vi jo ikke gjort sÄ mye med! :sweat_smile:

1 Like

Hvordan fÄr du dette til Ä gÄ opp?

Jeg tror royalty til Photocure er nĂŠrmere 15% enn 10%.

2 Likes

Men er hele investeringstesen din at approval = 20% opp den dagen og sÄ skal du ta exit?

Det er jo nĂžyaktig like sannsynlig at den er ned 20% fordi det allerede er priset inn og sell the news den dagen.

Er det nÞyaktig like sannsynlig at kursen skal til 50 pÄ Cevira-godkjenning?

mindblown

20% kanskje akkurat litt mye, men 18% ned fra 80 er der jeg har det grĂžnne rektangelet mitt.

Poenget mitt er at sell the news er den eneste driften jeg vet om som er stÞrre en seksualdriften pÄ oslo bÞrs.

Det du sier er at man ikke kan/bÞr eie en aksje over value-inflection-points, fair enough det. Men litt forunderlig om kursen skal krakke pÄ bekreftet markedsadgang i Kina.

4 Likes

Et spÞrsmÄl til de av dere som ikke har sÄ veldig stor troen pÄ at Cevira vil gi meget gode inntekter til PHO i Ärene som kommer:

Har dere sÄpass ekstrem god tro pÄ at egen drift sett vekk fra Kina kommer til Ä bli sÄ bra fremover at dere fremdeles pÄ Är XX er villig til Ä fortsatt sitte i aksjen, og ikke solgte dere ut pÄ knappe 80kr for et par uker siden?

Ikke missforstĂ„ spĂžrsmĂ„let mitt til at jeg ikke mener at egen drift har ok potensiale de neste Ă„rene, men det femstĂ„r som litt “seigt” Ă„ sitte her i Ă„resvis videre kun basert pĂ„ det? Samt flere mener dagens kurs er ganske hĂžy for hva man fĂ„r (flere har nevnt dette, flere ganger)

Livet som PHO debattant og aksjonÊr er skikkelig lukrativt mÄ jeg si

1 Like