Ser ikke ut for at det er noen som har tro på godkjenning i morgen, sannsynlighet null. I morgen har det gått 30 dager siden CDE avsluttet sin review. Det har da gått 20 dager til NMPA gjennomgang og 10 dager til å få certificate og markeds godkjenning. Dette i henhold til China regulation, men det ser det ut for at ingen tror på; i.e. null sannsynlighet.
Denne aksjen har så lavt volum at man fint kan styre kursen ned til det nivået man vil ha kursen. Det er mer sannsynlig at noen ønsker å kjøpe billig enn at det er noen som vil selge seg ned. Da hadde man ikke handlet på denne måten.
Det har ikke gått 30 kinesiske virkedager siden den forsvant fra listene i morgen. Det er over en uke med virkedager gjenstående.
Var forvirrende av meg å kalle PHOs første produkt, Metvix, for kvisekrem, selv om mye av fokuset i media var at den kunne fjerne kviser uten arrdannelse. Se link https://www.dn.no/photocure-far-fda-godkjennelse/1-1-426668
Linken du har med viser til et senere produkt spesielt mot akne (Visonac), som, også mot alle odds, feilet i fase III i USA.
Sikkert bare historie for spesielt interesserte. Og igjen; Jeg har ikke sammenlignet noe annet enn stemningen hos aksjonærene da og nå, ikke minst på forumet. Denne er godt illustrert ved din visshet om at Cevira vil bli godkjent. Jeg er selv aksjonær og håper selvsagt på godkjenning.
Har brukt litt tid idag på å finne ut av hva som kan gi avslag med der man er i dag.
Det eneste jeg finner om emnet er at man ikke får avslag siden CDE er ferdig med sin review, og om det er noe NMPA kan kikke på så er det ting som feks utforming av etikett på produkt etc. Som igjen ikke gir avslag, men beskjed om retting og “pausing” frem til det er gjort.
En annen ting som kan gjøre at det kan ta litt lenger tid enn de 20+10d er om de vil ha en ekstra inspeksjon selv av produksjonsfasiliteter.
Er der noen som vet om dette stemmer?
Ja okay dette hadde ikke eg fått med meg. Ser jo at Photocure selv var skråsikker på godkjenning i dette tilfellet du viser til, ganske vilt. Eg vil understreke at eg ikke er skråsikker på godkjenning, men at fase 3 resultatene, asieris sin trackrecord og prising fra fagmiljøet er overbevisende. Artig det med psykologien som utspiller seg, er mye svart hvitt, men er jo ingen grunn til å sitte i aksjen nå hvis man ikke har troen på Cevira, da vil det jo være mer lønnsomt å kjøpe seg inn etter eventuell avslag hvis det er hovedvirksomheten man har ståltro på. Selv synes eg både Cevira og Hexvix ser lovende ut.
Det er korrekt, at når CDE har afsluttet sit review, er den videnskabelige vurdering færdig, og egentlige afslag er meget usandsynlige.
NMPA’s rolle er primært administrativ og juridisk – etiketter, dokumentformalia og overholdelse af procedurer.
Eventuelle mangler her fører normalt til rettelser eller til midlertidige pauser ikke afslag.
Tålmodighed tålmodighed tålmodighed
Da burde vi vel i tilfelle ha hørt noe nå?
Vi ved ikke præcist hvornår NMPA reelt tog sagen op, var det den 26/12, da den forsvandt fra CDE’s liste, eller den 16/1, som nævnt på et kinesisk forum.
Hvis der havde været alvorlige mangler, ville sagen typisk være sendt tilbage til CDE eller have fået en ny offentlig status og det er ikke sket.
Så igen tålmodighed og min er også ved at være brugt op.
Dette er et viktig poeng. Så vidt jeg vet har vi ingen måte å vite hvor lang tid det går fra den slippes av CDE til tiden begynner å løpe hos NMPA. Jeg har gått ut fra at det skjer umiddelbart, men det er absolutt ikke sikkert.
Er det noen som klarer å finne en NMPA-side hvor vi kan tracke siste del av prosessen, eller hvor approval blir publisert?
I går orket jeg ikke sitte å se på at den lille gevinsten jeg hadde smuldre bort dag for dag så jeg tok gevinsten.
Kanskje sykt å gjøre slik på oppløpssiden, men hvis det nå drøyer med avgjørelsen og vi skal ned på 50 tallet så er jeg nok ombord igjen.
Men nå som jeg har solgt så kommer sikkert godkjenningen mandag 
Lykke til alle 
Jeg har gjort det motsatte, kjøpt noen småposter. Har 100% vekting i aksjen nå.
Jeg sidder bare og ser på malingen tørre føler jeg.
Solgte ca 15 % på 77 hvilket var grænseoverskridende, da jeg tænkte nu kommer godkendelse lige om lidt, men på den anden side så var der mindre rente og betale i banken.
Nu fortryder jeg for jeg gad godt det havde været 100 procent, så jeg kunne starte tilbage køb nu, men på den anden side så er jeg også klar til at vente et par år mere…
Som mange her (mistenker jeg) så lettet jeg meg på 70 tallet, og har begynt tilbakekjøpene. Sitter vel nå på ca 50% av eksponeringen jeg hadde. Kommer til å kjøpe hvis den faller mer.
Nå skal det sies at aksjer, råvarer, bitcoin osv er ekstremt usikkert fremover (IMO). Jeg har lettet meg stort i enkeltaksjer - OG på den kollektive pensjonsparingen. Har vel 75% renter der nå.
Jeg tror PHO faller pga generell usikkerhet i markedet, og ikke pga økt selskapsrisiko. Jeg tilhører den delen av aksjonærene som er 99,9% sikker på at Asieris får tommel opp fra myndigheten, og at det kun er formalia og papirmøllen vi venter på. Om Cevira blir en blockbuster eller ikke er det umulig å ta stilling til nå, men jeg tenker Asieris vil oppdatere markedet mer spesifikt om launchplanene når markedsføringstillatelsen er i boks.
Det er stor sannsynlighet for at PHO kan overaske med et solid resultat den 18. feb. det er ikke bare Cevira som kan være en kraftig kurs driver. Nå har vi hatt solide rapporteringer fra flere selskaper og en ser da at det er vanskelig å hoppe på i fart.
Hele 2 aksjer ble omsatt på 65,2!
Regner da med at kjøperen, kjøpte med begge hendene…
Aldri feil å sikre gevinst.