Du bommer ofte pÄ nedsiden og oppsiden. Les dine egene innlegg!
Som sagt tidligere slÄr psykologien inn og investorene blir nervÞse for dÄrlige nyheter, og selger seg ut for Ä sikre seg.
Hadde vÊrt bedre med avslag om kursen lÄ pÄ 80 enn om den ligger pÄ 60 og visa vÊrsja.
Kom nÄ med den jÊvela godkjenningen!!!
FÄr ta muligheten Ä kjÞpe enda mer! Vet aldri 100% men mÄ da gÄ gjennom med en positiv melding!
Er ikke sÄ veldig ofte jeg har gitt noen store skrÄsikre pÄstander om det ene eller andre.
Noen veldig fÄ ting har jeg sagt veldig konkret:
-
Aksjen er veldig lite omsatt, sÄ man kan ikke lese sÊrlig mye fra dag til dag. Man mÄ zoom ut og se pÄ de viktigste trekkene.
-
Aksjen steg veldig fort fra oktober til januar, uten noe volatilitet i det hele tatt omtrent. Det ga en veldig smal trendkanal som ikke sÄ bÊrekraftig ut, og man mÄtte regne med noe pullback slik at kanalen kunne bli bredere.
-
Det var et stort bullish skifte fra tidligere at den brÞt over ~70 nÄ nylig, men det kom ikke inn noe sÊrlig volum pÄ det, som man ellers ville forvente Ä se. Det gjorde at oppturen videre fra 70 sÄ temmelig svak ut. Det gjorde at man mÄtte anta at Ä bryte over motstanden pÄ ca 79 sÄ veldig lite sannsynlig ut.
-
SÄ lenge kursen trader over 65, sÄ er vi fremdeles i et betydelig mer positivt leie enn den har vÊrt i de siste Ärene. Men at den falt unden det 69-nivÄet igjen er ganske svakt. Hvis den faller under 65 igjen nÄ, sÄ vil nok mange kaste kortene.
Utglattet:
I sum:
Photocure er den neste stÞrste posjonen min etter nekkar, og jeg har kjÞpt pÄ den svakheten som er nÄ nylig. Men det er en solid risiko i denne aksjen, sÄ jeg er overhodet ikke all in, selv om posisjonen er mer enn stor nok til at det ville svi skikkelig pÄ pungen om den falt tilbake til 40 nÄ.
Ikke rart om noen blir utÄlmodig og nervÞs, nÄr til og med andre kvartal blir antydet! 
Betyr det da at de som kaster kortene om den kommer under 65, blir overbevist om et avslag for Cevira?
For alt du vet er det mange av de som har kjÞpt i det siste som driter hundre null i Cevira, men som bare har kjÞpt fordi det var litt driv i aksjen, og som finner andre ting Ä handle med nÄr momentumet forsvinner.
Det er nok en del som kun handler pÄ basis av TA, og som gir blaffen i fundamentale faktorer. Men jeg har vanskelig for Ä tro at den gjengen skal bidra sterkere til kursutvikling i den fase som Photocure er i nÄ. De som tror pÄ Cevira godkjenning, vil vel se pÄ et nivÄ under 65 som en meget rimelig og fristende inngang for et Cevira bet?
NĂ„r krybben er tom, bides hesteneâŠ
Et gammelt ordsprog som passer helt fint til stemningen i denne tid.
Husk den daglige tÄlmodigheds creme.
Den har dessverre mistet sin virkning etter Ärevis med overforbruk.
Har ikke nevnt noe om overfÞrbarhet. Har heller ikke sammenliknet PCI og Photocure som selskaper. (Kan heller ikke huske at noen mente at PCI hadde dÄrlige produkter), Den voldsomme forventningen om at det bare er et tidsspÞrsmÄl om positivt resultat, er direkte sammenlingnbart. Bekleger hvis noen fÞler seg stÞtt av det.
Tror ingen er stÞtt, men flere har nok ikke fÄtt med seg kvisekremen fra tidlig 2000-tallet. Regulatorisk risiko eksisterer, slik er det.
Regulatorisk risiko eksisterer, men Ă„ sammenligne kvisekrem som kun fullfĂžrte fase 2 studie med Cevira som vil bli den fĂžrste ikke kirurgiske behandlingen for livmorhalskreft er for meg meningslĂžst. Totalt forskjellige markeder og hindre for Ă„ komme til markedet.
Ligger ved lenke til det eg fant angÄende kremen
https://www.photocure.com/news/photocure-provides-update-on-visonacr-3079744
I dette tempoet klarer vi fint 65 kr i morgen, blir spennende Ă„ se hvilken vei kursen tar!
Algoritmehandel trekker kursen ned. Har ingen ting med tro eller ikke tro pÄ Cevira godkjennelse.
Enormt stor forskjell pÄ noe som bare har kjÞrt fase 2, og pÄ noe som har mÞtt endepunkter i et fase 3 studie.
Som Photocure aksjonÊr har jeg svart belte i tÄlmodighet. 
Noen som vil gi meg 150 for 20k aksjer. Da tenker jeg at jeg kommer break even pÄ det jeg har tapt pÄ bÞrsen i lÞpet av 27 Är. 
Ikke alltid feil Ă„ lytte til gammel traume.
Algo er bare et verktĂžy.
Hvis man legger inn salgsordrer nÄ rett foran mÄlstreken har man neppe tro pÄ Cevira godkjennelse.