Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Når det er sagt må også NMPA forholde seg til de 20 dager som myndigheter har sagt de skal forholde seg til. Hvis vi går ut fra at NMPA startet review prosessen den 16. Jan og ikke den 26. des. så er vi nå på dag 16. Tampen brenner.

Hvis det er 16 januar som gjelder, så får vi håpe vi slipper unna å vente gjennom kinesisk nyttår

1 Like

Det er vel 20 + 10= 30 dager som er maks? Da er deadline tilfelle den 26/2, om starten faktisk var 16/1.
I år starter Kinesisk nyttår den 17/2 og varer i 15 dager. Er ikke avgjørelsen klar før denne feiringen starter, vil vi i verste fall også kunne regne med 8 mulige dager fra og med 5/3, dermed alternativ deadline 16/3.

1 Like

Jeg satser på en to motors rakett først Cevira godkjenning og så et knall resultat den 18. feb.

to-trinns rakett du tenker på?

Tror vi får et svar på Cevira før kinesisk nyttår selv, blir nokk jobbet iherdig i perioden før for å ikke ligge bakpå.

Satser på mandag ; skjønner ikke at fomo er total fraværende; ,:ok_hand:

Er ikke for å være slem at jeg driver og slår den døde kjepphesten under bordet, men noen bør nesten nevne at market cap i photocure fremdeles er 1,776 milliarder. Så om det ikke er FOMO, så prises det ikke inn noen snarlig konkurs akkurat.

1 Like

Er vel minst en ukes tid siden du nevnte det sist, men da var mcap ganske så mye høyere :joy:

1 Like

Jeg er langtfra noen TA ekspert :steam_locomotive: men det virker som det har snudd nå.

Dette skyldes at dette selskapet har noe så sjeldent innen sektoren som et solid fundament paret med et eventyrlig potensial!

Yes, jeg er fremdeles i pluss. Etter 5 år har jeg imponerende 5,58% avkastning :laughing: og grunnen for det er at jeg har kjøpt haugevis av aksjer etter kollapsen. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg sittet med over 40% tap. Ulempen er at hvis dette går til h…. så ender jeg opp med et tap på mangfoldige millioner.

Til sammenligning så har jeg 54% avkastning i Heimdal Høyrente etter 4 år. En avkastning som jeg kun betaler 22% skatt på når jeg tar den ut av kontoen.

2 Likes

Ja, lønnskonto renter og Photocure går nesten for det samme. Ganske så tragisk egentlig.

2 Likes

Brukbar start på uken

2 Likes

Ny uke, nye muligheter!
Satser på en mer stabil utvikling i forkant av triggere som kan slå til når som helst.

1 Like

Ny uke med venting tenker jeg det blir. Utviklingen de siste 3 ukene har vært stabil den, stabilt nedadgående :sweat_smile:

Med den Oransje Trompeten bak roret i USA, så har markedet blitt mye mer uforutsigbart, så en bør ikke glemme at makro miljøet har en enorm betydning for de aller fleste bransjerelaterte aksjeverdier :v:

1 Like

Holder en knapp på at svaret kommer fredag, da har det gått 21 Arbeidsdager siden 16 januar. Og er vell nevnt her at 20 dager er gjennomsnittlig behandlingstid

2 Likes

Hvad med de sidste 10 arbejdsdage ??

DK

Deter jo det han skriver , gjennomsnitt !