Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Ja, vi kan jo håpe at Kineserne har intensjon om å få dette ut før de tar ferie den 17/2!

3 Likes

Haha ja, ellers er det nok fare for at de roter bort hele søknaden i fylla som følger feiringen og hele prosessen må startes på nytt igjen. :joy:

Starter de ikke med fri allerede fra den 15. Feb?
Men de jobber lørdag 14.
Satser på godkjenningsmelding seinest på valentinsdagen :sparkling_heart:

1 Like

Jeg tror ikke de velger å gi godkjenning og deretter gå rett ut i «ferie». Tipper det er mer sannynlig at avgjørelse publiseres etter «nyttår». Dessverre.

1 Like

Hvorfor skulle NMPA bry seg om publisering før eller etter ferie? De kommer med avgjørelse når de er ferdig.

3 Likes

Virker hvert fall veldig rart å skulle gi x antall personer informasjon om at godkjennelse er gitt, for så å sende alle på ferie. Øker jo risken for inside betydelig :smiley:

Hva mener du? NMPA gir beskjed til Asieris, som igjen sender ut børsmelding.

Er ikke noe som blir lagt ut på noe offentlige lister vedrørende avgjørelse før Asieris har fått beskjed først nå.

Kanskje her missforståelsen ligger. Der er ingen “heads up” nå lenger i noen lister. Neste oppdatering vi vil få ang godkjenning er i form av en børsmelding fra Asieris.

Lad os nu bare få et godt q4 regnskab før den eventuelle godkendelse.
Bekræftelse af at vi er på rette vej og forskellen mellem indtægter og udgifter fortsætter med at blive større.
Lad det gerne bundfælde sig i market først også et positivt svar til at drive kursen op nordpå.

2 Likes

Kan til dels være enig. Men da må vi samtidig regne med at avgjørelsen for Cevira ikke blir publisert før en gang etter at nyttårsfeiring er over…

Er det ikke helt utrolig at komme med en slik analyse og aksjen opp 20%;
ABG Sundal Collier at Nykode står foran et comeback."
Er det samme analytiker som PHO?
Absolutt ingen substance.

2 Likes

Det kan da bety at om NMPA gir sin tilbakemelding på fredag, så får vi vite det gjennom en børsmelding fra Asieris en av de første dagene i neste uke.
En annen sak er om NMPA faktisk tar ferie fra all saksbehandling i hele denne nyttårfeiringen, dersom ikke avgjørelsen er publisert før 17/2?

NMPA sender beskjed til Asieris før de sender ut det endelige sertifikatet, ofte noen dager før det faktisk blir skrevet ut.

Så er det opp til Asieris om de vil melde før de har det i hånden eller ikke.

Jeg tror ikke NMPA jobber under ferien, men det er vanlig de "kjører hardt på " i uken før og etter ferier med å få unna ting i køen.

Umulig å vite om det kommer før eller etter neste uke. Eneste man vet med sikkerhet er at man får ingen mulighet til å se det i noen lister eller lignende før Asieris kommer med børsmelding.

3 Likes

:sweat_smile:

Første der var svar på dette:

“Jeg tror ikke de velger å gi godkjenning og deretter gå rett ut i «ferie». Tipper det er mer sannynlig at avgjørelse publiseres etter «nyttår». Dessverre.”

Altså hvorfor skal NMPA bry seg om de gir Cevira svar før eller etter ferie. Det har null å gjøre med at de ikke bryr seg om sin egen kø/case load.

Absolutt ingenting spesielt med Cevira for NMPA ansatte. De har en kø med mange items å forholde seg til.

2 Likes

Om noe er nok cevira en perifer greie som gir en inkrementell forbedring for sykdom man allerede har velprøvd behandling for.

Edit:
Haha, dauer av memesene. For å presisere, jeg mente for nmpa. Jeg tror de er litt mindre mentalt og emosjonelt investert i cevira enn pho småprat som sitter balls deep i pho og bare rister av skrekkblandet skrekk

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg liker normalt sett å gjøre ferdig mest mulig arbeid før jeg går ut i ferie😉 Tipper det var poenget her.

Det har ingenting å si for Cevira isolert sett, det betyr bare at køen går raskere. Ergo, litt større sannsynlighet for godkjenning rett før ferien

1 Like

Ja Cevira er ingenting å bry seg med, det som er viktig nå er at PHO viser god vekst i sin basis virksomhet.

Ja, enig. Det var derfor jeg tidligere skrev dette:

image

4 Likes

bilde

2 Likes