Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

NĂŠ, tror det blir 50 lappen neste.

Ja, elendig utvikling!
Bare til Ă„ logge av :pleading_face:

Kr ~80 var en gave.

NĂ„ er det “Rinse and repeat”

LFG :champagne: blockbuster :raised_hands:t4:

FOMO foran Q4 presentasjonen er totalt fravĂŠrene.

MĂ„ si at kvartalspresentasjoner i Photocure gir meg heller iskald angst enn noen som helst fĂžlelse av FOMO

1 Like

Vi satser pÄ at Cevira leverer kurshopp fÞr pÄskeharen hopper.

:rabbit2:

Er bare Ä binde seg til masta, er jo snart et nytt Är og nye muligheter :cn:.

Hvor ille kan kvartalsrapporten bli egentlig? Med flere nye Olympus scoopes og full rulle hos fortec tenker eg at frykten fÞr tall pÄ onsdag er unÞdvendig

Rask recap fra sist Q

4 Likes

Den blir bra, spÞrsmÄlet blir hvor god den bli!
HÄper de kommenterer cevira prosessen, og at Aseries forventer godkjenning.

NÄr ting gÄr skeis, har jeg gjerne et sitat fra Balfour i bakhÄnd:

“Ingenting betyr noe sĂŠrlig, og svĂŠrt fĂ„ ting betyr noe i det hele tatt”.

ForelÞpig fÄr sitatet ligge. Har derimot tro pÄ greie kvartalstall og har tatt noen poster pÄ nivÄet 61-62.

Photocure delivered a strong Q4 2024, with Hexvix/Cysview revenues growing 13% to NOK 128.6 million and 11% unit sales growth, driven by a 20% revenue increase in North America.

Q4 2023 results were driven by a 20% increase in Hexvix/Cysview sales to NOK 114.2 million, high-volume unit growth, and a 17% increase in the U.S. rigid BLC installed base.

Skal vi fÄ et veldig bra resultat for Q4 2025 pÄ 20% mÄ vi ha 155 mill. NÄ har NOk styrket seg sÄ det vil nok pÄvirke Q4.

2 Likes

Pho har forventning om vĂŠkst pĂ„ 8 %–10 % for Ă„ret mod tidligere 7 %–11 %.

Q1 - NOK 125,3 m
Q2 - NOK 135,6 m
Q3 - NOK 134,1 m

SĂ„ et realistisk Q4 vil vĂŠre 135 - 142 m.

3 Likes

Og sÄ vil E24 kl. 07.02 rapportere svakere omsetning og resultat fra Photocure

Uten Ä ha fÄtt med seg at PHO i Q4-24 fikk 1,1 mUSD i milestonebetaling.

1 Like

Nornes estimat

image

3 Likes

FÄr se om Danmark og co kan dra opp revenue her, ikke mye Ä skryte av hvis norne treffer med sine estimater. Var ikke Italia ogsÄ godt igang ifÞlge q3 kommentatorene til Schneider og co?

Det var den her jeg kommenterede pĂ„đŸ˜ vi skal huske at vĂŠre realistiske og ikke komme med Ăžnsker

1 Like

Definitiv, foruten hadde kvartalet blitt (svĂŠrt) godt. Det nok mer helt OK grunnet FX.

1 Like

Veeel, er det ikke q4 som skal rapporteres? Den stÞrste kronestyrkingen har vel foregÄtt godt utpÄ nyÄret?

3 Likes

Sant nok, gjelder mer for Q1 og FY26 ja.