Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

ja jeg ser at 1.okt og 31. des var $ ca. 10 nok.
men for kvartalet Q4 2024 var $ over 11 nok sÄ det er det vi skal sammenlignes mot, en styrking pÄ 10%

Videre guiding blir vel det markedet fokuserer pÄ , kjernetevirksomhet cevira prosessen !

Her er omsetning av Cysview per kvartal.

Hver farge er er ett spesifikt kvartal.

6 Likes

For meg blir Q4 viktig uansett hva som skjer med Cevira pĂ„ kort sikt. Kjerneforretningen mĂ„ vise at den stĂ„r stĂžtt med vekst, marginer og litt tegn til kostnadsdisiplin. Hvis Hexvix leverer og guiding er edruelig positiv sĂ„ har vi et fundament som tĂ„ler Ă„ vente pĂ„ Kina. Cevira er fortsatt den store joker’n. Godkjenning er binĂŠr og kan komme nĂ„r som helst, men caset faller ikke sammen om den ikke kommer akkurat denne uken. Med kurs der den er fĂžler jeg egentlig at forventningene er ganske nĂžkterne igjen. Mindre hype enn i januar og mer realisme. Det pleier ikke Ă„ vĂŠre det dĂ„rligste utgangspunktet.

12 Likes

Disiplin pÄ kostnadssiden og fortsatt vekst er nesten alt vi ber om, med et saktebrennende tilbakekjÞp av aksjer attÄt.

10 Likes

Det er stÞrre frykt for resultatet nÄ enn pÄ 3 Är foran Q4. I 2023 etter resultatet og opplysninger om bortfall av flex i US falt RSI til disse nivÄer. NÄ tar investorene frykten pÄ forhÄnd.
Hva er Ärsaken til denne frykten???

1 Like

Er det frykt?
Eller manglende interesse?

Blir jo ikke akkurat solgt ned pÄ sÊrlig volum.

Fordelen er at Q4 er i morgen.

Look no further

bilde

2 Likes

Den mÄ du forklare.

1 Like

Det er en litt for lang historie til at jeg gidder.

Men den kontoen er ren rottegift og vÊrt en fellesnevner i alle aksjene jeg har sett som kvernes i stykker pÄ nada volum

3 Likes

Samtidig kjÞpte UBS mer
.lite interessant og svÊrt lavt volum pÄ fallende kurs siste tid

Synes det er spennende Ä se multippel P/S 3 i biotek eller helsesektor i et selskap som kan fÄ et produkt i marked som partner mener er blockbuster potensial

MĂ„ se disse J.P.Morgan kontoene i sammenheng;
6. J.P. MORGAN SE
1. J.P. MORGAN SECURITIES PLC
Ser ut for at de opererer i tandem.

Trust me, er det noen som har sett JPM kontoer i sammenheng de siste Ärene sÄ er det meg og @h3nk1 :smiley:

Ja har sett det samme, det som forundrer meg er at de andre store aksje eierne lar dette utspille seg uten Ă„ gjĂžre noen ting. Selskapet selv gjĂžr heller ingen ting.

Dette blir for dumt.

De nevnte kontoene eier jo litt aksjer i sÄ Ä si alt av noterte selskaper pÄ Oslo bÞrs.

Her er kjÞpt og solgt for i gÄr for nevnte konto.

1 Like

Det beviser at de har enorm markeds makt og spesielt pÄ selskaper med liten omsetning som PHO.

Folk kan mene det er “tull” sĂ„ mye de vil, men nĂ„r man over Ă„r har sett samme kontoer vĂŠre uttĂžvere av kurskverning i X antall ikke-likvide SMB-aksjer, sĂ„ vet man at det er slik. Det ble meldt her inne for et par uker siden, og siden den gang har kursen blitt snorrett tegnet ned. Mulig kverna har snudd i dag, men det er en annen sak. For egen del er det bare en av nedsidene ved OSE og lite likvide papirer. Can’t fight it, bare logge av inntil de fundamentale avklaringene man venter pĂ„ foreligger.

7 Likes

Jeg meldte inn til Finnanstilsynet idag, tror ikke det har noen effekt men tok heller ikke mye energi. Gav en kort begrunnelse.

2 Likes

Det har det garantert ikke :sweat_smile:

De “proffe” aktþrene har lov til ting retail bare kan drþmme om.

1 Like

For ikke Ă„ snakke om at Finanstilsynet er en vits av et organ.

De hÄndhever tilsynelatende nada fÞr avisartiklene begynner Ä strÞmme pÄ

1 Like