Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Da må ABG komme på banen for å orientere kinamann om at det er ingen grunn til å hype godkjenning. Kinesiske investorer og KOLs har åpenbart ikke peiling på hvordan det ligger an i Kina.

Spøk til side, så bør det skje noe her også når/hvis Asieris legger på seg 5-10 mrd i mcap på godkjenningen. Noe som er sannsynlig (og slik jeg ser det, begrunnet).

6 Likes

Nei, Åpenbart ikke. Tok tross alt 7 år for Cevira å bli godkjent.

Poenget var at Cevira er godkjent for CIN2, og at label expansion til CIN1/HPV (Hvor pasient grunnlaget er noe helt annet) ikke er noe som kommer rekende på en fjøl. Hva som skal til av dokumentasjon vet jeg ikke, men at du får label expansion til CIN1 uten noen form for klinisk studie ser jeg ikke for meg,

Om det ikke tar 7 år så tar det år.

1 Like

Kommer vel helt an på datapakken som foreligger og hvilke pathways som finnes (eller ikke) for utvidet bruk.

1 Like

Hvilken datapakke? CIN1 var ikke inkludert i ph3 studien.

1 Like

Den setningen der oppsummerer galskapen perfekt. Dagen etter godkjenning så trades den på minus, mens samtidig så trades der bio selskap på oslo børs uten verken studie igangsatt eller penger på bok eller noe form for annen inntekt enn emmisjoner til to sifret pluss % i dag.

Ikke ment som noe skit om enkelte andre aksjer, men jeg ser at man hadde faktisk tjent bedre på å selge PHO før børsmeldingen kom igår, og kjøpt seg inn i alle de “kjente” bio selskapene uten inntkekter og maks en fase 2 fullført på oslo børs, og nå hadde man vært i pluss VS sitte i PHO

5 Likes

Jeg er ikke pålest nok på det kliniske/regulatoriske, men antar/antok kanskje feilaktig at det er “nok” i datapakken (inkl. hva enn de sitter på av kliniske data utover endepunktene) sett hen til CIN1 til å gjøre utvidelse dit ikke altfor regulatorisk krevende.

1 Like

Jeg er ikke pålest nok jeg heller. Så derfor jeg stiller spørsmålene.

Det er riktig at studien måler CIN2 til CIN1, og det er jo en viktig grunn til godkjennelse.

Men studien i seg selv inkluderte ingen CIN1 pasienter så vidt jeg kan se.

Og med label expansion til CIN1 så betviler jeg det holder at du kan vise til at CIN2 pasienter responderer og får klassifisering CIN1. Du må vise at Cevira gir en positiv effekt i de som allerede er CIN1.

1 Like

Yes, slik sett kan man vel krysse fingrene for at de sitter på en del kliniske data utover formelle endepunkter som langt på vei kan vise/sannsynliggjøre effekt også i CIN1. Men herfra må de tykke kinesiske brilleglassene overta :sweat_smile:

image

3 Likes

Med dagens kurs (rundt kr 70), har kursen steget med ca kr 5 etter godkjenningen av Cevira (økning av mCAP til PHO er lik milepælsutbetalingen på ca 100 mill). Vet godt at noe av forventningene allerede var innbakt i aksjekursen (før godkjenningen), samtidig er signalet fra markedet at en ikke ser for seg særlig mer i inntekter (netto) fra Cevira enn milepælutbetalingen (satt litt på spissen). Det at kursen også var over 15 prosent høyere før godkjenning i Kina og før søknaden ble tatt opp til behandling i Europa – samtidig når en også ser hvordan kursutviklingen til Aseris var i dag, der mCAP til Aseris steg med nesten 2 mrd (altså mCAPen til Aseris steg med 2000% mer enn PHOs etter godkjenningen av Cevira) – er grunnen til at jeg mener dagens prising er veldig lav (risk/reward), og at markedet på sikt kommer til å prise inn inntektspotensialet i større grad enn de gjør i dag når det kommer mer informasjon om hvilken retning dette går…Det er grunnen til at jeg anser PHO som en veldig attraktiv investering på dagens kurs - og ser ingen grunn til å selge på kurs rundt kr 70

En må gjerne være uenig i om Cevira blir en suksess eller ikke – men det bør i det minste forventes en mer utfyllende forklaring, enn det ABG gir, for hvorfor dette blir et blaff. Som nevnt flere ganger tidligere, skal en tro på en analytiker eller selskapet med sin ekspertise som rent faktisk velger å bruke mange hundre millioner i forskning/utbetalinger til PHO, og nå nylig sendte inn søknad i Europa som også vil gi nye milepælsutbetalinger i hundremillioners klassen, før produktet er ute i markedet – dersom Cevira ikke ville selges i nærheten av deres prognoser/analyser? En må heller ikke glemme at det å rigge logistikken/salgsapparatet mv. ikke er gratis for Aseris – og PHO skal også få 10-20% av omsetningen i royalty. Det tilsier at det må et relativt stort volum til før Aseris sitter med positivt driftsresultat – mens PHO vil tjene penger på Cevira fra dag 1 (har ingen kostnader).

14 Likes

Ser ikke ut for at Asieris har sittet å ventet på godkjenning slik jeg forstår denne meldingen som forklarer de økte kostnadene de har hatt i rapporten - deler av den oversatt med google translate.

https://guba.eastmoney.com/news,688176,1674587527.html

2 Likes

Faktisk ikke tenkt på før den der. Men hvor mange enheter må de selge før de går i null på investeringen sin skal tro?
Lavt anslag ca 50 000 enheter?
PHO vil få salgs % på samtlige av de enhetene, og om man sier 1000kr til PHO pr stk (som også er lavt anslag) så blir jo det 50mill NOK bare der, og først da begynner Asieris selv å tjene penger

2 Likes

Han som ser 2500% oppside i NYKD.

1 Like

Han bør bes om å kjøre en analyse av PHO - da blir det fart på sakene.

Det er så bra hahaha

1 Like

Den avisartikkelen var jo svært misvisende, så ikke veldig relevant.

Hva med å glemme hva en enkelt analytiker mener, og se på hva som ligger i PHO (og/eller Asieris) det er jo litt mer interessant enn å argumentere i sirkler rundt hva en enkelt analytiker måtte mene. Har han feil vil jo kursen gå sin gang.
Det er jo utrullingen og utbredelsen av Cevira som er det avgjørende, analytikeren mener det kommer til å gå tregt mens jeg og de fleste andre aksjonærer mener/tror det kommer til å gå fort og bli bra volum.

3 Likes

Jada, synes bare det var en morsom kontrast til den sterkt hypede aksjen vedkommende mener PHO er. Siden det nødvendigvis ble et tema når aksjen nedgraderes på forskyndet/avklart pathway i EU og godkjent i Kina fordi kursen har gått ~10 kroner.

Gir som sagt komplett F i at han er bear Kina, men det er ikke innafor å opptre som en useriøs kurskommentator på linje med den jevne Shareville-bruker. Cringe på ABG sine vegne.

10 Likes

For alt jeg vet selger de kanskje hemoroide krem også :joy:

Sikkert derfor de la på seg like mye som hele verdien av PHO :wink:

3 Likes

Meanwhile in China “treffer vi stop-up i morgen og?” (20% maks pr dag)

2 Likes

Ser på biotek og anbefalinger fra ABG. Best å gjøre motsatt av ABG ser det ut til

1 Like

Han som står bak analysen dekker bare nykode i tillegg til PHO på oslo børs. Ellers er det 7 i Sverige