Kinesiske myndighet og partner til Asieris Sinopharm synes å være svært interessert i å støtte opp om produktet og nasjonens og pasienters behov for behandling og fertilitet. Jeg er ganske sikker på at Cevira blir en stor suksess når en ser på hvor profesjonelt Asieris har kommunisert og ikke minst levert på ALT! Alt ved Cevira har stått til laud og litt til frem til nå, da blir det feil å tvile på fremtiden. Enestående og det baner vei for god sannsynlighet for at Asieris også klarer å vurdere blant annet blockbuster og indikasjoner ved Cevira. Vi får se hvem som får rett. Hvem må stå skolerett. Og ikke minst hypen er ikke bak oss den er frem i tid det er nå grunnlaget for vekst og verdier legges. Med det partner har levert kan det luktes sjelden perle og sjelden stor nyhet og nytt verdifullt produkt til en stor pasientgruppe. Jeg har aldri pratet med allmennleger om biotek, prat med Oslo cancer cluster og miljøet der. Kreftforskning og kompetanse i verdensklasse på kreft der. Forskere og spesialister i faget kreftforskning og utvikling.
Synes norsk biotek miljø her investorer og et fåtall analytiker er rimelig arrogant i sin vurdering av hva som er brakt frem av teknologi til markedet ved Cevira. Tror vi at vi er best på kreft og Kina ikke kan biotek? Ser slik ut, rart for Kina er gode på forskning og vitenskap. Tenke seg til det er solid kompetanse hos selskaper og myndigheter i Kina. Kanskje er Kina plutselig lengst fremme ved ulik teknologisk utvikling. Det kan være i ferd med å skje også innen kreftforskning og utvikling. Hyller ny medisin og teknologi til store pasientgrupper med udekket behov. Asieris stiger omtrent dagens mcap i PHO i dag med bakgrunn i Cevira nyhet. Og her på berget mener forståsegpåere noe annet. Vi vet best….? Typisk norsk å være god? Jeg forsøker å være ydmyk og kan ta feil, men velger å se på alt som er sagt skal skje fra Asieris har vist seg å bli fullført - kart og terreng stemmer frem til nå svært godt. Det er god indikasjon for fremtiden.
Til syvende og sist og helt plutselig kommer jo alltid «riktig» verdi frem, om det er rett til himmels eller rett ned i kjelleren. Ikke lett å spå, særlig om fremtiden. Heia norsk kreftforskning og fremragende jobb over år ved Photocure! Takk for at det nå finnes bedre løsninger for denne type kreft og store pasientgruppe i hele verden enn det fantes for noen dager siden. Vel blåst.