Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Hvis man tar med hans forutsetning om at Cevira mer eller mindre flopper så er kurs mål ganske innenfor med de beregningene jeg også har gjort. Derimot er det en voldsom oppside hvis Cevira leverer på Asieris sine målsetninger. I tillegg har man Flex Scope som potensielt driver. Og på sikt AI.

Jeg ønsker ikke å dele mine kursmål, men jeg har de siste 10 år, kun kjøpt og aldri solgt. Jeg har også kjøpt når vi nærmet oss 150. Og jeg kjøpte i går.

8 Likes

Han mener at det ikke ligger an til å bli en blockbuster. At salgstallene blir roligere enn mange her ser for seg

Han mener vel heller at det blir ett marginalt nisjeprodukt.

1 Like

Man kan være uenig men det hørtes ikke som noe venstrehåndsarbeid han har bedrevet

Har du tilgang til å se hans fulle analyse inkl utregninger? Jeg har ikke det, så setter pris på om du viser hva den fulle analysen viser.

Kom han ikke for en tid tilbake med en verdi på Cevira for PHO på ca 5kr? Om det blir tilfellet så har jo Asieris alerede tapt store summer på Cevira siden det ikke dekker mer enn alle milepæler oppnådd hittil.

3 Likes

25 juli

I sitt siste notat vurderer Tigalonov-Bjerke at Cevira er verdt omtrent 15 kroner per aksje i Photocure (av 68 kroner totalt).

Ca breakeven da for Asieris på hele Cevira prosjektet deres. Godt i minus for de om de bruker 5år på å selge enheter nok til at PHO får 10kr mer i betaling pr aksje.

Slenger meg på ikke kliniker toget, men slik jeg leser det er studien og godkjenningen basert på effekt i HSIL/CIN2 pasienter hvor endepunkt blant annet er regresjon til ≤CIN1 og HPV clearance. Det er imidlertid ikke det samme som at man automatisk kan utvide label til primær CIN1. Studien inkluderte så vidt jeg kan se ikke pasienter som i utgangspunktet var CIN1 og regulatorisk holder det normalt ikke å vise at CIN2 går ned til CIN1. Man må dokumentere klinisk nytte i den aktuelle populasjonen man søker indikasjon for.
I tillegg har CIN1 høy spontan regresjonsrate og da blir terskelen høyere for å vise at aktiv behandling gir en meningsfull fordel sammenlignet med “watchful waiting” så teoretisk kan en label expansion komme på sikt, men det vil sannsynligvis kreve egne data eller supplerende dokumentasjon. Det er ikke en automatisk følge av dagens godkjenning.

3 Likes

Kan være enig med deg, for ikke en gang venstrehåndsarbeid kan føre til en så svakt underbygget analyse!

3 Likes

Der har du mye av det rasjonale abg bygger analysen på

Kan det bli ett tema med off label use ? I påvente av evt godkjenning ?

Ja jeg mener off label i prinsippet er mulig. Leger kan bruke et godkjent produkt utenfor indikasjon hvis de mener det er faglig forsvarlig, men jeg tror ikke man skal legge for mye i det her.
CIN1 har høy spontan regresjon og mange blir bra av seg selv. Da skal det ganske mye til før man begynner å behandle bredt off label uten at det finnes egne data eller tydelige anbefalinger.
I tillegg kommer refusjon. Hvis det ikke dekkes blir jo terskelen høy og spesielt i Kina hvor reimbursement og plass på lister er helt avgjørende for volum. Så det kan sikkert forekomme i enkelttilfeller, men som volumdriver før eventuell label expansion? Der ville jeg vært forsiktig med å prise inn noe særlig. Det som virkelig monner er formell indikasjon eller guideline endring. Off label alene er neppe det som flytter fjellet her, men igjen……garantert andre her som kan svare deg bedre.

3 Likes

Skal ikke mye til før myndighetene godkjenner ‘off-label’ hvis nytten kan noenlunde dokumenteres.

1 Like

Off label kan sikkert forekomme i praksis, men det er noe annet enn regulatorisk utvidelse. Skal det bli bred bruk og volum må det enten en label expansion eller guideline endring til. Det skjer neppe bare på “kan noenlunde dokumenteres”. :man_shrugging:

Fra China forum;
$Yahong Pharmaceutical-U(SH688176)$ If you buy it today, if the vast majority are long-term investors, you will definitely make a fortune. Read “the world’s first, China’s first”! Why China’s debut? Because a year later, Europe will start, the United States will start, Japan and South Korea will start, Southeast Asia will start, the Middle East will start, South America, and Australia will start. Xiwei She is a non-surgical treatment for cervical cancer that has not been a competitor for ten years. After three years, the global market will have 10 billion sales, 5 billion net profit, and Pe 30 times, and it is not a matter of time before it reaches 100. Chemotherapy used before, now light, and blue light for bladder cancer is also on the way. Finally, it’s not a scam company

7 Likes

Som nevnt kan det være ganske omfattende dokumentasjon/data som foreligger utover de spesifikke endepunktene. Et man heldig kan denne bidra til å dokumentere/sannsynliggjøre rasjonalet for utvidet bruk. I alle tilfelle positivt at Asieris har lederne for både gynekolog- og kolposkopi foreningene i Kina på lag som svært fremoverlente KOLs. Noe som står i dels komisk kontrast med dagens mann fra ABG.

Wei Lihui, Chair of the Chinese Society for Colposcopy and Cervical Pathology (CSCCP), Honorary Director of the Department of Obstetrics and Gynecology at Peking University, and Professor at Peking University People’s Hospital, said, “The approval of CEVIRA® represents a breakthrough in the diagnosis and treatment of cervical diseases in China. It is the first time that an active intervention combining both efficacy and safety has become available for the conservative management of cervical precancerous lesions. This provides clinicians with a new and superior option for clinical decision-making and marks a critical step forward in advancing precision medicine while balancing disease control with patients’ fertility preservation needs. Notably, the post-approval clinical use of CEVIRA® is expected to reshape a treatment paradigm that has long relied on surgical and other invasive or minimally invasive approaches, enabling a shift from a ‘one-size-fits-all’ strategy toward a preference for optimized non-invasive treatment pathways.”

Di Wen, Chair of the Chinese Obstetricians and Gynecologists Association and Vice Chair of the Chinese Society of Obstetrics and Gynecology, and Professor at Renji Hospital, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, said, “ The approval of CEVIRA® positions China at the global forefront of non-invasive gynecological therapies. It offers clinicians an effective option for proactive intervention. This outpatient, short-course, non-invasive treatment not only helps preserve the reproductive potential of women of childbearing age, but also substantially reduces surgical trauma and psychological burden. By embodying a truly patient-centered approach, its approval is expected to positively shape strategies for the prevention and management in gynecologic oncology.”

5 Likes

Kinesiske myndighet og partner til Asieris Sinopharm synes å være svært interessert i å støtte opp om produktet og nasjonens og pasienters behov for behandling og fertilitet. Jeg er ganske sikker på at Cevira blir en stor suksess når en ser på hvor profesjonelt Asieris har kommunisert og ikke minst levert på ALT! Alt ved Cevira har stått til laud og litt til frem til nå, da blir det feil å tvile på fremtiden. Enestående og det baner vei for god sannsynlighet for at Asieris også klarer å vurdere blant annet blockbuster og indikasjoner ved Cevira. Vi får se hvem som får rett. Hvem må stå skolerett. Og ikke minst hypen er ikke bak oss den er frem i tid det er nå grunnlaget for vekst og verdier legges. Med det partner har levert kan det luktes sjelden perle og sjelden stor nyhet og nytt verdifullt produkt til en stor pasientgruppe. Jeg har aldri pratet med allmennleger om biotek, prat med Oslo cancer cluster og miljøet der. Kreftforskning og kompetanse i verdensklasse på kreft der. Forskere og spesialister i faget kreftforskning og utvikling.

Synes norsk biotek miljø her investorer og et fåtall analytiker er rimelig arrogant i sin vurdering av hva som er brakt frem av teknologi til markedet ved Cevira. Tror vi at vi er best på kreft og Kina ikke kan biotek? Ser slik ut, rart for Kina er gode på forskning og vitenskap. Tenke seg til det er solid kompetanse hos selskaper og myndigheter i Kina. Kanskje er Kina plutselig lengst fremme ved ulik teknologisk utvikling. Det kan være i ferd med å skje også innen kreftforskning og utvikling. Hyller ny medisin og teknologi til store pasientgrupper med udekket behov. Asieris stiger omtrent dagens mcap i PHO i dag med bakgrunn i Cevira nyhet. Og her på berget mener forståsegpåere noe annet. Vi vet best….? Typisk norsk å være god? Jeg forsøker å være ydmyk og kan ta feil, men velger å se på alt som er sagt skal skje fra Asieris har vist seg å bli fullført - kart og terreng stemmer frem til nå svært godt. Det er god indikasjon for fremtiden.

Til syvende og sist og helt plutselig kommer jo alltid «riktig» verdi frem, om det er rett til himmels eller rett ned i kjelleren. Ikke lett å spå, særlig om fremtiden. Heia norsk kreftforskning og fremragende jobb over år ved Photocure! Takk for at det nå finnes bedre løsninger for denne type kreft og store pasientgruppe i hele verden enn det fantes for noen dager siden. Vel blåst.

5 Likes

Hva er kriteriene for å oppnå “blockbuster”? Kommer 190 MUSD til forfall samtidig, eller er betalingen delt opp i ulike intervaller basert på salgstall?

Irriterende at kurs ikke gikk mer på godkjenning, og maks uflaks med tidspunkt den kom på, les mini verdenskrig.

Men ingen kan ta fra oss en viktig faktor her, where is the risk? Null nada nix risiko, kun lene seg rolig tilbake og vente på pengeoverføringene begynner å rulle inn fra Kina.

Så får man krydre litt med scope godkjenning i Kina, AI og økende inntekter fra egen drift om det blir for kjedelig.

4 Likes

Hvorfor diskutere hvorvidt Cevira kan også ha andre anvendelsområder enn det den er godkjent for, markedet for Cevira CIN2 er nå tilstrekkelig for som Asieris sier Blockbuster potensialet. En mer interessant diskusjon er hvorvidt det er hold i disse uttalelsene fra Asieris eller det er ABG som har den ene og totale sannheten om markeds størrelsen.

1 Like