Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

52 millioner aksjer skiftet hender i Kina, de virker litt interessert.

Nei det er vel ikke sÄ veldig rart nÄr folk som sitter i aksjen i Äresvis sitter og snakker ned aksjen de selv eier med at nÄ er kursen der den skal vÊre siden Cevira er priset inn.

Legg sĂ„ til “analysen” som kom igĂ„r og dryss litt krig i Iran pĂ„ toppen sĂ„ ser man resultatet nĂ„.

Kanskje det hadde gitt litt mer interesse om PHO feks sendte ut litt info hva Cevira dealen faktisk gÄr ut pÄ i kroner og Þrer? Ikke akkurat rett frem Ä finne den infoen selv om man iherdig sÞker etter det.

4 Likes

og DNB taus som graven, total ansvarsfraskrivelse

Ser Goldman solgte 250 000 aksjer var nok de som greidde holde kursen nede, har ikke mange aksjer igjen.

Kanskje pÄ tide med en tilbakemelding til selskapet!

Er vel bare Ä vente pÄ salgstall og kvartalspresentasjoner skal man fÄ noe som helst drahjelp pÄ interessen tenker jeg.

Pr idag sĂ„ har man kun ABG sin pris pĂ„ Cevira Ă„ forholde seg til for folk som stĂ„r pĂ„ utsiden - og da er jo kursen “rett” sĂ„nn sett.

1 Like

I kroner og Þre er det jo 4 kr per aksje i den neste milepÊlsbetalingen. Og kursen stÄr nÄ i 70 istedet for i 30 som den sikkert hadde gjort om det hadde kommet en rejection. :wink: SÄ hvis man skal se veldig kynisk pÄ det har jo photocure i det korte bildet fÄtt betalt 10 ganger sÄ mye for Cevira som det strengt tatt er verd akkurat nÄ.

Jeg etterlyser ikke noe synsing fra PHO hva de tror det vil generere av inntekter fra Cevira, men heller hva avtalen faktisk gÄr ut pÄ.
Leser man kun analysen til ABG, som er ENESTE kilden man har Ä forholde seg til etter godkjenningen sÄ fremstÄr det som milepÊlen var det eneste som kommer ut av Cevira.

Er du uenig i at PHO burde informere litt bedre om hva avtalen faktisk gÄr ut pÄ sÄ utenforstÄende faktisk kan synse og konkludere selv?

2 Likes

Jeg mÄ legge til at du mÄ elske risk siden du satt over Ä selge deg ut pÄ 79,5kr for en mnd siden nÄr du mener kurs hadde gÄtt til 30 ved avslag, og at du nÄ mener 70 er ok ish kurs.

5 Likes

FÄr hÄpe at Asieris nÄ snart kommer ut med info. om hvor mange sykehus de har som kunder eller hvor mange sykehus de sender Cevira til og som har personell der som kan behandle pasienter med Cevira. Vil gi en rask forstÄelse hvor mange cevira behandlinger for hver dag eller i uken.

3 Likes

Egentlig ja, synes det er grundig nok belyst, selv om de kunne arguably nevnt de konkrete tallene pÄ forrige rapport.

Akkurat hvordan jeg selv trader aksjen er egentlig helt offtopic for trÄden.

For spesielt interesserte

Med asieris sin track record pÄ det regulatoriske og en fase 3 i bunn, sÄ tilsa all logikk at likelyhood of approval var skyhÞy. Det gjorde at det var enkelt Ä akkumulere aksjer pÄ vei nedover fra 80 istedet for Ä panikkselge.

Derimot: NÄr aksjen krÊsjet sÄ knallhardt i 80 etter nyttÄr, sÄ gjorde det at det var ekstremt sannsynlig at det ogsÄ ville vÊre en kortsiktig motstand i fortsettelsen. Halve trÄden her satt og hausset i vei og skrev at aksjen mÄtte gÄ forbi 80 pÄ fÞrste forsÞk, min teori er at neste leg oppover fÞrst vil bli litt roligere, med base i dette grÞnne bÄndet vi ser nÄ. SÄ kommer det kanskje noe mer fomo etterhvert.

3 Likes

Der mĂ„ jeg si meg uenig siden du er sĂ„pass fremtredende person som jeg antar de fleste “ser opp til”, meg selv inkludert.

NÄr du skriver i en annen trÄd at du er overvekt PHO nÄ, mens du samtidig skriver det du gjÞr her idag, sÄ blir det hele litt feil syns jeg.
Det er litt tilbake til poenget mitt med at hva i alle dager skal trigge utenforstÄende til Ä gÄ inn her nÄ, hvilken informasjon finnes der som de selv kan analysere?

2 Likes

FÞler jeg har skrevet hundrevis av ganger at jeg ikke sitter og nistirrer pÄ kursen fra dag til dag, og ikke trader inn og ut av posisjoner fra dag til dag. Jeg driter hundre null i om kursen stÄr i 68 eller 75 i dag, sÄ lenge jeg har troa pÄ at kursen generelt skal videre oppover det neste Äret.

Mitt fokus er pÄ den blÄ streken pÄ dette chartet, ikke den oransje;

Derimot, nÄr vi da fikk rsi helt ned til 21 rett fÞr approval, da blir det til at man Þker i den posisjonen. SÄ reduserer jeg den heller litt igjen om aksjen plutselig ser veldig overkjÞpt ut.

https://news.cqg.com/blogs/commentary/2026/01/trading-around-core-trend-following-position

2 Likes

Hvordan du trader aksjen er vel strengt tatt ikke “off topic” gitt at topic er “smĂ„prat”.
Men det er klart at det er ikke veldig nyttig/interessant Ä lese om hvordan enkeltpersoner angivelig har kjÞpt eller solgt sÄ lenge informasjonen ikke kan etterprÞves.

Nettopp, sÄ vi legger heller den ballen dÞd. Men svarte nÄ opp siden det ble spurt direkte.

For eksempel, sÄ kunne jo styret i photocure velge Ä gi et klokkeklart signal om at det nÄ skal vÊre et fokus fra selskapet Ä levere verdi direkte tilbake til aksjonÊrene. Akkurat nÄ er tilliten til det pÄ frysepunktet, og det holder aksjen tilbake. SÄ legg det til listen av triggere for fremtiden.

Andre datapunkter investorer kan se pÄ nÄ er om vi ser at topp 20 begynner Ä stabilt akkumulere aksjer, istedet for at topp 20 domineres av JPM & SEB & CO som driver negativ kurspleie.
Hvis Styret i Photocure hadde valgt Ä la seg inspirere av Nekkar og Link og sette i gang et saktebrennenende tilbakekjÞpsprogram for 100 mllioner kroner som bare stÄr og kjÞper litt aksjer hver eneste dag det neste Äret rsi er under 64 hadde det sikkert utgjort mye for Ä stoppe den mest negative Þretrillingen.

Aller viktigste datapunktet er neste kvartalsrapport fra Photocure. Og den store fordelen nÄ er at investorer kan ta inn kvartalsrapport uten Ä ha dette store negative binÊre elementet et negativt regulatorisk event (uansett hvor lite sannsynlig) var:

4 Likes

Jeg holder en knapp pÄ at aktiviteten tar seg opp endel nÄr fokuset flytter fra oljebonanza tradingen.
(ikke fritt for vill vest over alt siste uken)

Enorm rotasjon i markedet: – Stakkars de som plukker aksjer nĂ„

– Man blir helt svimmel av disse endringene som skjer pĂ„ kort sikt, sĂ„ stakkars de som sitter Ă„ plukker aksjer nĂ„, sier Karl Johan Molnes.

1 Like

Gikta sier at BW vil bidra videre pÄ kjÞpssiden.

1 Like

De hadde vel tilbakekjÞp av aksjer i fjor pÄ denne tid?

Ja, men det var helt latterlig dÄrlig utfÞrte tilbakekjÞp, som i praksis mest fungerte som enorme gavepakker til tradere i det kortsiktige. De ble utfÞrt alt for fort og brutalt, slik at kursen ble pumpet opp, og sÄ enkelt knust tilbake. Sammenlign med Nekkar og Link som har tilbakekjÞpsprogrammer som strekker seg over mange kvartaler og mange Är.

SÄ skal vi heller innrÞmme at i det langsiktige er vel nÄ photocure in the money pÄ alle (?) tilbakekjÞpene de gjorde i den perioden, sÄ sÄnn sett har de gitt value til aksjonÊrer som ikke har blitt ristet ut av all volatiliteten.

Til sammenligning:

4 Likes

Liten aktivitet blant de 50 stÞrste aksjonÊrene pÄ godkjennelsdagen til Cevira, bare at Goldman og Bank of NY Mellon byttet 250 000 aksjer.
Mange av de store meglerhusene har ogsÄ mindre kontoer som ikke vises pÄ 50 listen og det er der de handler.
Har ingen tro pÄ at BW vil bidra til en god kursutvikling. PÄ meg ser det ut for de har en annen strategi, fÄr hÄpe at det er andre som kommer Ä setter kjepper i julene pÄ deres strategi.

2 Likes