Ja sÄ litt mindre troverdig nÄr eg var inne pÄ nettsiden
trodde de hadde sagt noe mer i detalj enn sÄ fort som mulig, men ser det nÄ at det er alt vi har fÄtt
Det er produktion til EU/US de snakker om
Fra Kinaforum.
Promo videoer det snakkes om finnes pÄ WeChat (fann ingen mÄte Ä laste ned, sÄ for sÊrs interesserte kan lage seg en konto der og prÞve Ä skjÞnne hva de sier
)
Tusen takk for oppklaringen, setter pris pÄ det!
Hva er vanlig nÄr det gjelder royalty betalinger.? Blir de betalt en gang i Äret eller flere ganger i Äret?
Hva er grunnlaget ditt for Ä hevde dette ? Ettersom pÄfÞlgende avsnitt gÄr rett over i Ä snakke om prising i Kina - finner jeg det mest nÊrliggende at de hele tiden snakker om Kina. Informasjon om EU/USA kommer senere i artikkelen.
Ett poeng her som de kanskje egentlig refererer til er at det er PHO som har ansvaret for produksjonen av virkestoffet, sÄ har de antagelig selv ansvar for utstyret.
Dog er jeg enig i at det hele hÞres merkelig ut. FÞrst og fremst har de gitt inntrykk av at alt er nÞye forberedt og at de stÄr klare ved godkjenning. Dog virker det for meg ogsÄ merkelig om at de skal snakke om tid fra godkjenning til markedet i EU/USA pÄ dette tidspunkt.
Det er vel kanskje mer realistisk at de raskt vil vÊre igang i ett begrenset omfang og raskt fÄ fÞrste pasient behandlet for Ä markedsfÞre dette. Og at de 4 mnd det er snakk om er full markedsdekning i fase en (400 sykehus)
Men jeg tenker bare hÞyt her nÄ
4 mÄneder syntes du det var mye? jeg syntes det var ganske effektivt . Men jeg vet ikke hva som er standard tempo pÄ noe slikt.
Kvartalsvis er vel vanlig praksis.
Det spiller ingen rolle siden inntektene kan periodiseres i regnskapet. Dog kommer det sannsynligvis etterskuddsvis for Ă„ slippe Ă„ korrigere for forrige kvartal hele tiden.
Automatic technical analysis. Medium term, Mar 5, 2026
Photocure shows strong development within a rising trend channel in the medium long term. Rising trends indicate that the company experiences positive development and that buy interest among investors is increasing. The stock is testing support at kroner 68.40. This could give a positive reaction, but a downward breakthrough of kroner 68.40 means a negative signal. Positive volume balance indicates that volume is high on days with rising prices and low on days with falling prices, which strengthens the stock.
Fra Investech
Det forutsetter at Photocure fÄr informasjon fra Asieris lÞpende i lÞpet av Äret om salget. Det er ikke sikkert at det er tilfelle.
Tror du ikke Asieris vil rapportere salgstall i sine kvartalsrapporter for Ä skryte til sine investorer og det vil vel ogsÄ finnes data fra hvor mye som blir produsert av Cevira?
Det er mulig jeg blander Cevira og Hexvix. At det ikke gjelder begge. Men jeg har forstÄtt det slik at det er PHO som produserer virkestoffet og selger det til Asieris. FÞlgelig har de ganske god kontroll over salg.
[quote=âyrune, post:6493, topic:42599â] PHO
produserer virkestoffet og selger det til Asieris.
[/quote]
Stemmer det. Det gjelder begge.
APIen dvs virkestoffet, er det samme i Cevira og Hexvix/Cysview . Det kalles HAL, hexylaminolevulinate.
I 2012 ble API-produksjonen flyttet til en CDMO ved navn Pantheon, som ligger i Monza, 15 kilometer utenfor Milano. Der har de produsert jevnt og trutt siste 14 Är snart, de har hatt FDA pÄ besÞk og har selvsagt stÄlkontroll pÄ API-produksjonen.
Helt fint at API ligger der mtp Cevira EMA sĂžknad til en MAA for Europa.
Edit: En CDMO er altsÄ en contract development and manufacturing organisation, og er altsÄ Photocure som kontraktsprodusent av virkestoff. SÄ ja, Patheon produserer for Photocure, og Photocure selger til Asieris.
Fyr i teltet igjen, Asieris stanget i 20% taket en halvtime etter bÞrsÄpning 
Da er det vel bare Ä forberede seg pÄ ytterligere nedgang for PHO i dag 
Aseris opp nye 167% sĂ„ langt - steget rundt 45-50 % (over 4-4.5 mrd i mCAP) siden godlkenning av Cevira i Kina. Med gĂ„rsdagens sluttkurs pĂ„ kr 69.5, hadde PHO steget 8 % (som utgjĂžr Ăžkning i mCAP pĂ„ ca 120 mill)⊠Aseris har mCAP pĂ„ nesten 14 mrd, som har uttrykt at Cevira og Hexvix er deres hovedprodukter - PHO ca 2 mrdâŠ
Edit - Aseris opp 20 %, til 16.8âŠDvs. stigning totalt pĂ„ over 50 % (nesten 5 mrd i mCAP) siden godkjenningâŠ
54 millioner aksjer omsatt allerede 
Snaue 60m aksjer omsatt. Fortsetter opp noen milliarder i dag ogsĂ„. De virker Ă„ ha mer troa i Kinađ
Ding ding.