Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Håper Photocure blir solgt snart. The sooner the better.

:parachute:

2 Likes

Håper Photocure består de neste årene. Det blir en hyggelig reise. Lite risiko. Asieris har blant annet samarbeid med Sinopharm (Sinopharm Group Co., Ltd. (SEHK: 01099) is the largest Chinese state-owned pharmaceutical distributor and healthcare service provider, headquartered in Shanghai. Established in 2003, it operates a vast, nationwide network in logistics, retail, and manufacturing, with 2024 revenues reaching RMB 584.5 billion. It is a subsidiary of China National Pharmaceutical Group Corporation)

De har gjort et særdeles stort forarbeid ifb med Cevira. Det vil nesten være hårreisende om uttalelsene om potensialet og forventninger til Cevira som de har kommet med bare er ønsketenkning.

Sitter helst her i mange år fremover og høster gevinst. Pengene kommer til slutt.

2 Likes

Agreed. Var inne på tanken på å kjøpe mer siden jeg mener kurs er altfor lav, men bare droppa det.

Ser ikke poenget med å kjøpe en eneste aksje mer her før at der kommer inn noen nye litt større aktører som får ruska opp litt. Eneste som vinner på handling nå er de som trader på 2-3kr range, så ser ikke helt poenget med å bidra til det.

Sitter bare stille i båten til Q1 presentasjonen 7Mai.

Hvordan er det med patent tider og fare for at kineserne “finner på noe lurt”?

Vi vet åssen tidsregningen i Photocure er. Vi har ventet på Cevira i 7 år, så imminent betyr kanskje før året er omme.

2 Likes

Ifølge ABG: “Lastly, after the patent expires in 2034, genericisation is likely to erode sales, although patent expiry generally is less severe for medical devices than drugs.”

Det er en selvmotsigelse ABG kommer med:

For det passer ikke sammen med dette:

3 Likes

Det er jo åpenbart for alle som kan litt hoderegning at det vil lønne seg å kjøpe opp hele selskapet før den geni erklærte analytiker standen i Norge våkner opp og begynner å verdsette selskapet på fremtidig inntjening. Det ville være “noe lurt”.

1 Like

Hva om de bevisst holder salget lavt til patentet går ut i 2034, og sitter klar med generika da? :eyes:

Personlig mener jeg Photocure bør bestå som selvstendig selskap dersom global utrulling virkelig lykkes. Med full global godkjenning og økende bruk av Hexvix/Cysview i diagnostikk og oppfølging av blærekreft ligger det et betydelig verdipotensial i å bygge selskapet videre selv. Da snakker vi ikke bare om et enkelt produkt, men om en etablert teknologi og en voksende installert base og tilbakevendende bruk. Et oppkjøp kan selvsagt gi en hyggelig premie der og da, men de virkelig store verdiene kommer ofte når teknologien først er fullt implementert i markedet. Derfor heller jeg mot at det beste for oss aksjonærer er at Photocure får fortsette å utvikle seg videre og la verdiene materialisere seg over tid. Skulle et oppkjøp komme senere vil det trolig også reflektere en helt annen prising.

5 Likes

De har brukt en plass mellom 300-600mill NOK på Cevira allerede. Tror du virkelig det der er en option for dem?

1 Like

Det var en spøk fra min side.

Dette med generika er en selvmotsigelse.
Det er kun aktuelt for noen å lage generika dersom dette selger bra. Selger det bra, så gjør Photocure det bra.

2 Likes

De har kassa full og kan vente saftige milestone utbetalinger. Hva om man vedtok å gi utbytte ved neste anledning? Det ville vekke oppsikt og interesse…

6 Likes

Dette er grunnen til jeg personlig tror det vil bli forsøkt på kortere sikt med en lavest mulig premie. Vinduet for billigkjøp for Asieris, dersom de er trygge på egen satsing på Cevira og Hex, er “nå”.

4 Likes

Ikke sant…. vinduet for Asieris til å sikre seg Photocure med lav premie er nok nå, mens risikoen fortsatt oppleves som binær. Fra vår side mener jeg det er bedre å ha en aksje som fortsatt gir eksponering mot både Hexvix og Cevira enn å anta at et oppkjøp kommer til rett pris.

2 Likes

Ja, det er ingen tvil om hva aksjonærene her kommer best utav. Slik sett, som en som tror Cevira vil selge mer enn 4 årlige behandlinger, så håper jeg man får vært med på reprising som følger av økte inntekter før et eventuelt bud kommer.

3 Likes

Det er nettopp poenget. Å få eksponering mot både Hexvix og Cevira nå gir mulighet til å høste oppside fra økte inntekter og markedsvekst før et eventuelt oppkjøp i stedet for å bli priset ut på forhånd.

2 Likes

Synes det er vilt at de skal bruke 4 måneder på produksjon og leveranse. Asieris har formidlet at alt skal være klart til produksjon og utrulling etter godkjenning. Eller mener de salgstall store nokk til å få en aning på hvor mye som kan selges i startfasen eventuelt?

Asieris har ikke uttalt/guidet noe offisielt rundt “hvor raskt”, utover “så fort som overhodet mulig”. Så tror ikke man skal legge for mye vekt på en random oversatt kinesisk nettside som min oversetter nektet å forholde seg til.

1 Like

“Det lenger tid det tar, the more imminent det blir.” ref: Dan

:sweat_smile: