Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Sitter trygt i Photocure aksjen. Betryggende kassebeholdning, driften går antagelig i pluss, milestones i vente, flexiscope imminent, osv. Det går sin gang, vi er uten bekymring for hverken konkurs eller emisjon. Så, lar vi tiden jobbe for oss og ikke la deg friste til å gi de manipulerende algoritmene aksjene dine. :wink:

14 Likes

Er det derfor RW ikke får gjennom godkjenningen sin?
Kineserne er ikke reint lite proteksjonistiske, så da holder de igjen til fordel for egen nasjonalistisk aktør? Når forventer Asieris avklaring rundt sine scop?

Synes interessen er imponerende høy. Det er i hvert fall ingen andre innen sektoren som har høyere interesse her på TI?

1 Like

RW’s PDD system blue er rigid og bruges ved operation.

Asieris scope er flex og bruges til overvågning.

3 Likes

Jo, men interesse her på TI hjelper jo fint lite på aksjekursen når vi for lengst har svidd av kruttet vårt :joy:

Vi får antagelig en milestone utbetaling i Mars. Det vil ta seg pent ut i regnskapet på Q1 presentasjonen.
Samt en hel del informasjon omkring emner vi ikke helt har oversikt over nå.
Mer spennende med Photocure nå enn på lenge.
Håper at en eller annen analytiker snart kommer med en grundig analyse av selskapet og dens fremtidsutsikter. Og ikke bare en lett synsing uten innhold.

3 Likes

Drt er vel nevnt ved tidligere anledninger at milestones blir bokført datoen grunnlaget for utbetalingen oppstår? Stemmer ikke det? Vertfall greit å ha med seg på sånn generell basis.

2 Likes

Har Asieris guidet på når de forventer svar på sin søknad for flex scope?

Kan virke som noen aktiv presser kursen ned!

Jeg velger å tro at lunten nå er tent, kruttet er tørt - og det smeller plutselig ! Holder avstand, lener meg tilbake og klar til å betrakte fyrverkeriet.

4 Likes

Det blir som å prøve å holde en badeball under vann. Du klarer det ei stund, men oppdriften vil bli for sterk over tid.

3 Likes

Er enig i poenget, men håper folk leser et chart og ser at ballen ikke engang er halvveis under vann enda.

Så ikke bli fortvilet om det tar litt tid før der snur

5 Likes

Her kan det fort komme triggere som setter fart på kursen!

1 Like

To expand market opportunities and strengthen strategic control, the company plans to introduce its single-use blue-light flexible cystoscope to China and accelerate regulatory approval.

Det er den eneste meldingen Asieris er kommet med.

Asieris Pharmaceuticals signed a collaboration agreement with UroViu in May 2021, and obtained the commercialization rights of UroViu’s single-use cystoscopy system in China. Uro-G and Uro-3500 have completed their first domestic use case for bladder cancer diagnosis and perfusion at Hainan Provincial People’s Hospital in Boao Lecheng in August 2022.

4 Likes

Charts er jeg ikke god på, men setter veldig pris på slike delinger, takk for det👍🏻

Når mener du ballen er helt under vann her, 57,6?

Ikke så lett å gi et clearcut svar på akkurat det, man ser på momentum, volum, og så selvsagt kan man spekulere litt rundt noen nivåer i chartet.

Algoritmene er programmert til å se etter stoplossnivåer og frustrasjon :smiley:

Jeg er hvert fall ikke redd for at det ikke finnes rom for å øke interessen for aksjen.
For min del ser jeg posisjonen i photocure nå som en relativt god bet på et par års sikt. Og som en stor bonus er det et godt sted å ha pengene som hedge mot Makro.

Et par Q rapporter som ikke skuffer, så er potensialet for 20-50% opp på 12 måneder i høyeste grad mulig å få til :relaxed:

Edit: Flaks ikke Apple TV var på p*rnhub ser jeg :laughing:

6 Likes

Tror det bare er å innse at dette ikke er noe aksje som passer på børs. Ørsmå markedsandeler, selv om det er vekst er det så smått at det ikke er børsvennlig og det er knyttet stor usikkerhet til å hvor mye penger det blir fra løpende salg i Kina.
Dette er en fiasko av en aksje, blytung fordi markedsverdien faktisk allerede er høy.

Én ting er den inderlige svartmalingen, en annen (og viktigere) er jo at det ikke stemmer overens med virkeligheten:

• Selskapet har flere hundre millioner kroner på konto (les: tilbakekjøp og/eller utbytte)
  • Salget er i bedring, særlig i US
  • 20+ mnok i inntektsøkning er garantert fra andre halvdel neste år som følge av halverte Ipsen-royalties (hva vil dette gjøre med prisingen til markedet?)
  • Hexvix er snart i salg i Kina
  • Cevira er i salg i Kina
  • Cevira kan være på markedet i EU neste år
  • Joker: nedklassifisering
  • Joker: M&A

At aksjen er blytung og en fiasko avhenger av når du kjøpte. Markedsverdien er ikke særlig høy vs. peers eller sett hen til punktene ovenfor. Personlig har jeg allerede en helt alright gevinst fra siste 12-24 måneder, og dobler gjerne innehavet på dette nivået om markedet tillater.

15 Likes

Du må nok heller indse at det at investere på børs ikke er for alle.
Mit bud er at dit liv vil være meget lettere om du bare havde dine penge stående til fast rente i banken :heart:

8 Likes