Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Kanskje du skulle vurdere å sette pengene på en høyrentekonto?

h3nk1: Mulig Bingo tenker på de studiene der man “tester” bruken av WL vs BL i ulike grupper for å beregne den samfunnsøkonomiske nytten og fordeler for pasientene mhp behovet for kirurgiske inngrep, jf. børsmelding 16.03.2026, 17:00:23: Trials in Progress presented at the European Association of Urology (EAU) 2026 congress aim to enable a more personalized bladder cancer care pathway.
Slike data vil hjelpe til med å overbevise de som fremdeles stritter i mot, og bør etter hvert gi resultater på bunnlinjen hos PHO. :moneybag:

Skjønner ikke hva han refererer til.

Sikter han til risiko i Pho totalt sett?
Risiko mot BL?
Risiko på Cevira?
Hva slags testing er det han tenker på?

3 Likes

Kanskje det er tebladstolkerne han tenker på, der er det jo en evig testing av ditt og datt :joy:

De har ikke behandlet første pasient. Det ble nevnt ca 4 mnd fra godkjenning til utrulling da de ikke har bygget stock i fasen før dette.

I know.

Det er derfor jeg skriver at det ville vært merkelig å IKKE melde når første offisielle pasient blir behandlet, når man ser alt annet dem børsmelder.

1 Like

Kan gi mening da import ikke kan finne sted før godkjenning, og skal gjennom den mølla også.

Dette stemmer vel

For Cevira er risikoen for første pasient etter studier lav og hovedsakelig knyttet til praktisk bruk, ikke ukjent toksisitet.

Lav medisinsk risiko
Bivirkninger er hovedsakelig milde og lokale
Moderat operasjonell risiko
Riktig bruk av device (innsetting, timing, posisjon)
Svært lav risiko for “overraskelser»
Store studier reduserer dette kraftig

Ser ut som de fikk situasjonen under kontroll rimelig kjapt :fire_extinguisher: :fire_engine: :sweat_smile:

Rollep: Hvis du først er inne i helse/biotek så er nok ikke dette selskapet med den høyeste risikoen, der du behøver å sitte med nervene i høyspenn og sjekke kursen fra time til time.
Det er ikke noe som er 100% sikkert, men akkurat her ville jeg tenkt litt mer langsiktig.
Evt. trade litt på bølgene om man liker litt spenning. Det kan gå både i pluss og minus avhengig av hvor godt man treffer.

1 Like

Multiple: Jeg gikk over til å være langsiktig rett før kollapsen i februar 23 :roll_eyes:

Har drivet med nedsnitting i 3 år nå, noe som har resultert i at jeg sitter på en for meg svimlende haug med PHO aksjer. Men ja, nå etter Cevira godkjenningen sitter jeg ikke lenger med nervene i høyspenn.

5 Likes

Så Cevira, gullkuen til Asieris, der PHO er gratispassasjer, har basicly fått SOC. Markedet: :yawning_face:

Kan vi ikke bare vente til pengene begynner å komme inn før vi ser om dette er en gullku?

Selv det kinesiske markedet er avventende, og kursen etter godkjennelse er kun opp 16%.

I mellomtiden kan det akkumuleres aksjer hvis man tenker at dette er en kjøpsmulighet.

Blir dessverre nødt til å diskutere/spekulere litt på meldinger om distribusjon og/eller KOL-backing/klassifisering. Foruten krig og småkrakk for Shanghai-indeksen / sektor, så tror jeg man kunne lagt på en del titalls prosent på Asieris-kursen.

Hvor mange ganger høyere er mcap Asieris vs Photocure? Ser også at Asieris har steget 62% siste 1 år mot PHO 11-12%

Markedsverdi for Asieris i NOK : Ca. 10,3–10,4 milliarder NOK, markedsverdien for Pho er ca. 1,7mrd NOK.

1 Like

Seks gangeren helt meningsløst. Også meningsløst at omsetningen i CRNA er til nå 89 mill.
Det er mye en ikke forstår når det er børs det dreier seg om.

3 Likes

Den var opp 55% før den oransje galningen føkka opp verdensøkonomien enda mer enn hans jævla tariffer klarte. Og den er forøvrig opp 165% etter behandlingen av Cevira søknaden startet i 2024.

1 Like

Interessant å kjøre asieris børsmeldingen gjennom chat gpt og spørre: hva innebærer denne meldingen og hva betyr den ift SOC.

:brain: En enkel måte å forstå det på

• Før:
    Cevira® = lovende alternativ
  • Nå:
    Cevira® = høykvalitets, evidensbasert behandling med sterk faglig støtte
  • Neste steg (hvis utviklingen fortsetter):
    :point_right: Kan bli ny SOC eller del av SOC internasjonalt

Kan bli bra dette.

7 Likes

Er et noen som forstår prisingen av CRNA samme som PHO nå. Det samme med prisingen av Asieris helt meningsløst.
Jeg ble inspirert av denne sjeføkonomen;

Sjeføkonom om drivstoff-grep: –⁠ Meningsløst

Harald Magnus Andreassen