De eneste gangene denne aksjen reagerer mer enn naturlig, er ved negative nyheter. Vi får trøste oss med at det gir oss mulighet for gode kjøp.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Jeg spurte etter at noen kastet ut et tall igår på hvor mye KI mente at kursen skulle ned x antall prosent. Så det var egentig for å vise at KI bare finner på tall.
Markedet som bestemmer hvor langt ned vi skal imorgen. De som leser DnB sin anlalyse for råd ser at dette ikke skal ha mye betydning. Så får vi se.
Vel, nå har vi fått betydelig flere positive nyheter i det siste, enn negative. Tror heller ikke det er så mange som har ventet på nedklassifisering.
Bare du som er kronisk negativ.
Holom hos DNB er visst bare våken av og til. I denne helgen har han vært våken og kommentert både Photocure og Circio, mens han sov da Cevira ble godkjent. Vet ikke om han har kommentert det i det hele tatt eller justert noe på kursmålet.
Jeg spurte AI hva som er fair pris på PHO aksjen basert på data fra Cevira avtalen.
“Fair pris per aksje i dette scenariet er ca. 627 NOK (basert på en forenklet, men rimelig verdivurdering). Jeg forklarer steg for steg hvordan jeg kommer dit, med klare forutsetninger og beregninger. Alle tall er i NOK (som er naturlig siden Photocure er notert på Oslo Børs og du bruker norske tall).”
Det blir for vanskelig å ta stilling til på nåværende tidspunkt, så det enkleste er da å ignorere det inntil videre.
Men det burde absolutt vært nevnt at dette representerer en potensielt stor oppside uten noe som helst risiko for Photocure. Første godkjente norske kreftlegemiddel siden Algeta?
Det stemte
Buy the dip 
8% ned virker for meg litt overildt:D
Prøver meg på et par aksjer til her nede, pleier jo å gå så bra for meg å fange kniver 
Denne meldingen burde logisk sett ha 0 betydning for kursen. pho har over lang tid guidet en ca 10% vekst, så også i år, og derfor vanskelig å se for seg at en forventet nedklassifisering skulle vært indiskontert i kursen. Men, ingen vet hvor haren hopper….
Igjen, dette kan kanskje utløse en mer aggressiv strategi for å øke lønnsomheten i selskapet, noe som har vært lenge etterspurt fra mange investorer.
Så var vi her: 57,6 er den som må holde:
Så man kan enkelt se for seg at den vil bli forsøkt brutt så de siste svake hender kaster kortene i en kapitulasjon som kan ta kursen veldig langt nedover.
Marketcap: 1.578B på kurs 58,8
For noen uker siden ble Cevira produkt godkjent i markedet av regulatoriske myndigheter hvor partner Asieris karakteriserer det som blockbuster. Det har da ført til null oppgang i verdi for Photocure. Selv der det foreligger håndfast faktiske tall og fasit ved milestones og royalties det trigger. Store beløp. PHO eier mye egne aksjer og en stor pengebinge og uten gjeld. Utrolig.
Tror aldri jeg har sett slikt i markedet for biotek helse. En prestasjon det også.
Har økt litt her nede 
Lurer på hvor mange ganger man skal få mulighet til å kjøpe seg inn til rundt femtilappen i dette selskapet.
Må være surt, å ha sittet rolig i båten i påvente av en forventet Cevira oppgang.
Blir vel neppe delt noe matnyttig fra selskapet før Q.
Kan vi se 40 tallet igjen før det tro
Null verdistigning siste 3 år med dagens fall. Slå den.
Og er vel ikke børsmelding heller?
Kan virkelig DS overleve dette også ? Neppe.
Man skal være bra jubalong hvis man ikke skjønner at det blir nedgang når vekstmulighetene i USA nå har fått såpass kraftig slagside
Hadde vært flott med tilbakekjøp av aksjer nå!