Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Tror den kommer til å hoppe en til plass på Clinical idag siden den siste som gikk ut nå var dobbel, og ene ligger igjen enda. Tipper vi er på 10 plass før dagen er over

2 Likes

Ser ut for at det ikke er langt unna “imminent” godkjenning.

Breakthrough Innovation Poised for Imminent Market Impact

2 Likes

Wet ink også?

Hyggelig med entusiasme, men kan du ikke heller endre forrige innlegg i stedet for å lage et nytt hver gang du har noe på hjertet om disse køene? Blir veldig mange innlegg. :pray:
@kreinh ??

Solid dipp på asieris, la ikke merke til det.

Bouncet på 50SMA

1 Like

Tror den dippen kom før denne;

Asieris Pharmaceuticals Releases 2025 Semi-Annual Report with Sustained Commercial Momentum and Breakthrough Innovation Poised for Launch

1 Like

Det var da også en kedelig uge sidste uge :joy:

Håber du får ret med 10. Pladsen senere i dag
Kina er da vågnet op også :partying_face:

Dk

3 Likes

Tar heller litt flere innlegg enn å måtte scrolle tilbake for å sjekke om innlegg er oppdatert.

7 Likes

Har tjekket listen – ser ud som nummer 10 fra sidste uge har fået en 6. plads.
Så der bliver skiftet pladser i toppen :slight_smile:

Laver en opdatering i morgen da min dag er helt besat – bla med HerreFrokost :partying_face: :beer:

Spændende med rækkefølge skifte – alt kan ske nu

DK

3 Likes

Er det FOMO tendenser man ser på morgenkvisten?

3 Likes

Så fort aksjen beveger seg oppover, er det noen som "aktivt " slukker !!

Blir ingen varig oppgang før en eventuell Cevira godkjennelse. Så spørs det hvor varig den blir og på hvilket nivå, det er jo ikke sånn at inntekter fra Kina kommer å strømme på fra dag en. Det blir vel heller en ny venteperiode tenker jeg.

1 Like

Så snart man får se et grunnlag for respons i markedet for Cevira, vil vel kursen gjenspeile mer av det fremtidige potensialet?

1 Like

Ved cevira godkjennelse, er det stor sannsynlighet for oppkjøp av Photocure.
Dere trenger ikke å bekymre dere for oppside ved godkjenning!

1 Like

Det håper jeg på, men det er ikke slik at alle selskaper som har et utlisensiert produkt blir kjøpt opp. Det avhenger selvfølgelig av om produktet tas opp i markedet og i hvilken grad, eller forventningen til det.

Blir Photocure kjøpt opp av godkjenning av NMPA alene? Tvilsomt.

Får Asieris inn en seriøs partner for US/EU øker sannsynligheten.

Får man tidlige, positive, indikasjoner på markedsopptak øker sannsynligheten.

Men har man en lang vei å gå med oppdatering av guidelines, refusjon, priskatalog, og inntreden i store offentlige sykehus minker sannsynligheten.

Ikke glem at størstedelen av salgsmilepælene er relatert til blockbustersalg. Hvis man ikke er i nærheten av det gir det ingen mening å punge ut for å kjøpe Photocure, eller?

Jeg vet jeg går på repetisjon her, men dere som sier sannsynligheten er stor ved godkjenning må gjerne begrunne hvorfor.

1 Like

Fordi:

• Det er (gitt at Asieris tror på egen road-map) desidert billigst før markedet ser om det blir hummer eller kanari
  • Det gir strategisk mening å få full kontroll over Hex og Cys.
  • Briarwood ser ut til å posisjonere seg for salg / har solgt det meste de har i Norden siste par år
  • Personlig spekulasjon på Kitchen, Advent-representasjon i styret mv.

Hvorav 1-3 er desidert mest tungtveiende.

3 Likes

Time will show.

Og med road-mapet til Asieris mener du? Det som stod i prospektet? Eller hva de kommuniserer i halvårsrapportene?

Kun hvis det gir økonomisk mening. Og da må man ha forutsetninger for å mene noe om det, eller ha harde fakta.

Det gir vel mer strategisk mening å unngå å kjøpe katta i sekken?

Tror Asieris har en viss forutsetning for å mene noe om % for at dette vil generere mer eller mindre penger. Og/eller gjøre vurderingen av pluss-minus ved å få full kontroll over sine viktigste assets.

Med «road-map» mente jeg rett og slett at de omtaler asseten som en blockbuster og hvordan de beskriver riggen av egen organisasjon og ambisjoner. Tror de bare litt på dette selv, så sier det seg selv hva de bør gjøre.

Bare repeat fra min kant - folk får vurdere selv.

1 Like

Det merkelige med Briarwood posten på nå over 20% er at de er ikke interessert i å få kursen til å gå oppover. Har ligget i ro med sin post, øker bare når det er store poster som skal ut fikk på den måte økt sin beholdning fra ca.17% til nå 20%. I 2023 solgte Briarwood 300 000 etter etter bortfall av flex scope i US og var med på å få kursen til å falle fra 110 til 40. Ser og at det ikke er Briarwood som selskap som eier aksjene med Briarwood Capital partners. Hadde Briarwood vært interessert i å få kursen oppover hadde det bare vært å kjøpe noen aksjer i PHO i markedet så vi alle kunne se at de akkumulerer, ville satt fart i kursen.
Min mistanke er at Asieris sitter på denne posten og vil med stor sannsynlighet kjøpe opp PHO når de ser seg tjent med det eller når Cevira er i markedet.
Konklusjon PHO blir kjøpt opp av Asieris med stor sannsynlighet.
Husk dette er mitt postulat, time vil show.
Legge til at det kan selvsagt være andre kjøpere av PHO enn Asieris men har samme formål å få kjøpt PHO så billig som mulig og sitter nå med disse aksjene på 20%.

1 Like