Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Hun gamle sluttet for noen mnd siden for å joine NRT Medtech.

3 Likes

Nei, hadde en annen stilling hun der. Business development.

De søker chief medical officer til lokasjon USA nå. For Cevira.

Ganske grei indikator på hvordan Asieris mener søknadsprossesen ligger an. …

8 Likes

Ja det sku jævn Bull det her👍

2 Likes

Det her er jo direkte tilbake til hva som har blitt snakket om tidligere her. Søker er i direkte kontakt med sin saksbehandler gjennom søknadsprosessen. Kun vi utenforstående det som kun har søknadsliste kø og forholde oss til.

Du ser det er head of business development de søker?
Ah, ser det er to stillinger :wink:

1 Like

Hva, er det banebrytende informasjon at det finnes saksbehandlere ? :sweat_smile:

Ikke noe banebrytende i mitt innlegg nei. Kun poengtert at Asieris er i kontakt med sin saksbehandler gjennom prosessen, som igjen gir et lite hint mot hvorfor de setter igang med å ansette en USA basert MCO for global Cevira utvikling utenfor Kina før godkjenning er annonsert i Kina.

Kan tolkes som man vil ansettelsen, men det er vel ikke akkurat gratis i form av verken penger eller arbeidskraft å få det der på plass.

2 Likes

Ikke legg så mye vekt på dette med saksbehandler. Det fungerer ikke slik du tror. De får garantert ingen «innside-status» på hvordan CDE vurderer søknaden.

Det er jeg enig i. Det er nok ikke noe beskjeder frem og tilbake ala “jadda blir godkjent det her, må bare la køen gå sin gang så stempler jeg ok”.

Men Asieris har fått feedback, inkl supplementary information de måtte sende inn, så de har nok relativ god kontroll på status generelt sett.

2 Likes

Asieres må selvfølgelig planlegge organisasjonen og logistikken ift at Cevira godkjennes. De “vet” at dette går i orden og kommer til å rulle ut produktet så raskt som mulig. Det kan komme i oktober eller i november/desember. Who cares.

Om Q3 tallene viser fortsatt vekst så har vi en potensiell rakett i launcheren…

4 Likes

Små positive tegn i aksjonærlisten. De store som har vært på selgeren har nå begynt å kjøpe de par siste dagene. Mindre aksjonærer som tidligere har vært inne i aksjen men som har vært ute har nå kommet inn igjen. Det er og kommet inn nye. De to siste dagene har det vært en del som har solgt seg helt ut. av de mindre aksjonærene. Vi får se om dette slår positivt ut i kursen og følger med på om dette mønsteret fortsetter.

2 Likes

Asieris har ramlet litt tilbake; på merkverdig lite volum.

Den siste uken har daily avg ligget på 6-7.000.000.-

Før tilbake fallet lå avg på 17.000.000.- pluss enkelte dager over 20.000.000.-

Kan det tenkes at det er en form for stille periode? Hvor enkelte insidere etc ikke kan handle?

Kinesisk lovgivning og regulering

Kina har strenge lover mot innsidehandel og har et omfattende reguleringssystem for å håndtere denne typen ulovlig aktivitet.

• China Securities Regulatory Commission(CSRC) er ansvarlig for å overvåke og regulere verdipapirmarkedet i Kina.
  • Selskaper som er notert på kinesiske børser, har strenge retningslinjer for innsideinformasjon, som de må følge for å sikre at all relevant informasjon blir offentliggjort på en rettferdig måte.
  • Investorer som handler i kinesiske aksjer, har et stort ansvar for å følge kinesisk lovgivning og sørge for at de ikke handler på grunnlag av innsideinformasjon.
2 Likes

Siden innsidekjøp må rapporteres i Kina, kan man jo kanskje se om volumet tidligere skyldtes det, og om det plutselig har forsvunnet?

1 Like

Compliance lykten er borte😀 kan ikke bruke translate for da havner kolonnen ut av bilde i UI.

13 Likes
1 Like

Pharmacy lygten er også slukket nu for “Dette hovedfag har gennemført gennemgang”
Selv om den ligger nummer 405 — ting sker lige nu ser det ud til !!!

405 JXHS2400035 盐酸氨酮戊酸己酯软膏光动力治疗系统 2025-08-04 排队待审评

Dansken

9 Likes

De jobber i helgen nå ja siden det er noe fridager neste uke. Det er derfor det er bevegelse i køen idag.

Første plass da på Clinical i køen, og ferdig med compliance . Det er vel de to “verste” av de tre.
Skal lage vanlig oppsummering om litt.

Edit: Det er vel ingen poeng å lage min vanlige “Lørdags kø oppsummering”. Hehe whats the point når the shit er mer eller mindre done :grinning:

6 Likes

Har et håp om godkjenning innen 14 dager!
Fortsatt god lørdag.

Ja jeg ser at kineserne og sier at Pharmacy delen av søknad er mer eller mindre en done deal, og at det er compliance og Clinical som er vanskeligst. Pharmacy køen vil hoppe til first place når de to andre er unnagjort - det har jeg sett skje med andre listings og, så det stemmer nok.

Her er det bare å glede seg til mandag og børsåpning. Fredag var nok siste gang man såg 50 tallet i denne aksjen :grin:

:grinning:Sender en liten shoutout til min kompis som fikk fylt på helt på tampen av dagen igår og. hehe der traff du godt

4 Likes

Så da er både pharmacy og compliance slukket? Og kun Clinical igjen? Sykt!

1 Like